اندرويد در چالش برای بقا ، ويندوز به سری جديد لوميا اميد بسته است !

اندرويد در چالش برای بقا ، ويندوز به سری جديد لوميا اميد بسته است !

طبق ارقام به دست آمده در 3 ماه اخير ، ميزان فروش دستگاه های اندرويد در 5 کشور بزرگ اروپا ، مانند انگليس ، آلمان ، فرانسه ، اسپانيا و ايتاليا در مقايسه با سال گذشته 3.3 درصد کاهش يافته است . اين 5 کشور ميزان 72.2 درصد از بازار فروش گوشی های اندرويد را به خود اختصاص می دهند . اگرچه ميزان فروش دستگاه های اندرويد در بازارهای بزرگ اروپا 8 درصد کاهش يافته ، در برخی از کشورها نظير اسپانيا و ايتاليا افزايش فروش تنها به طور ساليانه در مقياسی بسيار کم ايجاد شده است .

طبق ارقام به دست آمده در 3 ماه اخير ، ميزان فروش دستگاه های اندرويد در 5 کشور بزرگ اروپا ، مانند انگليس ، آلمان ، فرانسه ، اسپانيا و ايتاليا در مقايسه با سال گذشته 3.3 درصد کاهش يافته است . اين 5 کشور ميزان 72.2 درصد از بازار فروش گوشی های اندرويد را به خود اختصاص می دهند . اگرچه ميزان فروش دستگاه های اندرويد در بازارهای بزرگ اروپا 8 درصد کاهش يافته ، در برخی از کشورها نظير اسپانيا و ايتاليا افزايش فروش تنها به طور ساليانه در مقياسی بسيار کم ايجاد شده است . بيشتر کاربران در ايتاليا و اسپانيا گوشی های خود را به طور پيش فروش خريداری می کنند . طبق گزارشات رسمی ، شرکت سامسونگ نيز در سه ماه گذشته بازار خوبی را در فروش گوشی های گلکسی S6 و گلکسی S6 ادج در اختيار نداشته است . سهم فروش اين شرکت در انگليس نيز سال به سال و بازار به بازار کاهش يافته ، اين درحالی است که سهم فروش شرکت هايی نظير ال جی و سونی در اين مدت افزايش يافته است . ميزان فروش iOS در اين کشورها در مقايسه با سال گذشته 2.4 درصد افزايش و در مقايسه با 3 ماه گذشته 17 درصد کاهش يافته است . در همين حال سهم فروش ويندوز در بازار گوشی های هوشمند در مقايسه با سال قبل 1.6 درصد افزايش يافته و به 11 درصد رسيده است . در اين سه ماه ، در کشور آلمان ميزان فروش اندرويد از 82 % به 75% و ميزان فروش iOS از 9 % به 13.6 % تغيير کرده است . ميزان فروش اندرويد در کشورهای فرانسه و انگليس با 5.2 % کاهش به 54.1 % و 71 % رسيده است . اين در حالی است که ميزان فروش ويندوز در انگليس ثابت مانده و در فرانسه به 13.1 درصد رسيده است . در ايتاليا که محصولات ارزان لوميا محبوبيت مردم را کسب کرده ، ميزان فروش ويندوز 0.8 درصد کاهش داشته است . محصولاتی مانند لوميا 950 و لوميا 950XL می توانند اين وضعيت را برای مايکروسافت تغيير دهند . در انگليس لوميا 950 با قيمت £499.99 و لوميا 950 XL با قيمت £549.99 به فروش می رسد . مايکروسافت از قيمت فروش لوميا 550 در بازار انگليس حرفی نزده است اما می توان حدس زد 550 با قيمت لوميا 530 در انگليس به فروش برسد . اين گوشی از ماه دسامر ( 10 آذر تا 10 دی ) با قيمت $139 در آمريکا به فروش می رسد . قيمت لوميا 950 و لوميا 950XL در آلمان و فرانسه به ترتيب 599 و 699 یورو می باشد . طبق گزارشات ، ارائه دستگاه های ارزان قيمت می تواند محبوبيت ويندوز موبايل را در ميان مردم افزايش دهد . در نمايشگاهی که در تاريخ 6 اکتبر ( 14 مهر ) در نيويورک برگذار شد ، مايکروسافت مجددا برروی ارائه دستگاه های اداری و گوشی های همراه مجهز به ويندوز 10 تمرکز کرده بود .

 

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر