مایکروسافت : هکرهای ایرانی انتخابات 2020 آمریکا را هدف قرار دادند

مایکروسافت : هکرهای ایرانی انتخابات 2020 آمریکا را هدف قرار دادند

مایکروسافت : هکرهای ایرانی انتخابات 2020 آمریکا را هدف قرار دادند.

مدت زمان زیادی تا انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده است و حالا خبرگزاری BBC پستی را منتشر کرده است که منبع آن را مایکروسافت می‌داند. گویا به ادعای مایکروسافت هکرهایی که به نظر می‌رسد با دولت ایران در ارتباطات هستند، انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را هدف قرار داده‌اند.

مایکروسافت مدعی است که بیش از 200 اکانت ایمیل مورد حمله قرار گرفته‌اند که تعدادی از آن‌ها متعلق به افرادی بوده است که با مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا مرتبط بوده‌اند.

مایکروسافت در وبلاگ خود درباره این حمله چنین توضیح داده است:

امروز ما می‌خواهیم اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم، ما اخیراً شاهد یک فعالیت سایبری بوده‌ایم که این گروه هکر را با نام فسفر می‌شناسیم. ما معتقدیم که این گروه از ایران سرچشمه می‌گیرد و با دولت ایران در ارتباط است.

به ادعای مایکروسافت این گروه هکری که علاوه بر فسفر، با نام APT 35 هم شناخته میشود، در طول یک دوره 30 روزه در آگوست و سپتامبر، بیش از 2700 تلاش برای شناسایی آدرس ایمیل افراد انجام داده است که نهایتاً 241 حساب را مورد حمله قرار داده است. گویا این حساب‌ها، کاملاً هدفمند بوده است و حساب‌های افراد مرتبط با ریاست جمهوری آمریکا، مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا، روزنامه‌نگاران تحت پوشش سیاست جهانی و ایرانیان برجسته‌ی ساکن آمریکا بوده است.

در ادامه مایکروسافت توضیح داده است که هکرها موفق شده‌اند تنها 4 حساب را از بین این 241 حساب هک کنند اما هیچ یک از این حساب‌ها متعلق به کمپین ریاست جمهوری ایالات متحده، مقامات فعلی و سابق دولت این کشور نبوده است.

 

توصیه‌های مایکروسافت برای امنیت حساب‌های جیمیل

مایکروسافت معتقد است که این گروه هکری از روش نه چندان پیچیده‌ای برای این حمله استفاده کرده‌اند اما با این وجود مایکروسافت از کاربران خواسته است که برای امنیت ایمیل خود از روش تأیید دو مرحله‌ای استفاده کنند. همچنین به افرادی که نگران امنیت حساب خود هستند، توصیه کرده است که تاریخچه ورود (Login history) خود را چک کنند.

 

البته همواره آمریکا نسبت به ایران نگاه نه چندان مساعدی داشته است و مشخص است که بخواهد بعد از هر اتفاقی، به عنوان اولین گزینه به نحوی آن را به ایران ارتباط دهد. نظر شما در این باره چیست؟

 

اخبار مرتبط:

رئیس جمهور آینده آمریکا شاید یک هکر قدرتمند باشد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: BBC

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

bahman

یک‌شنبه, 14 مهر 1398

نظر ما؟ وقتی با نظر شما فرق کنه هم پخش میکنین؟ قبل از اینکه امریکا یا هر کشور خارجی به حکومت ایران ظنین باشه باید اول ببینید مردم کشور چقدر اطمینان دارن؟ منظور از مردم مردم واقعی هست نه ارتش سایبری که از ده کیلومتری قابل تشخیصن! اگه خود مردم اطمینان نداشتن از خارجی ها نمیشه انتظاری داشت. ریشه مشکل؟ رفتار خودتون که البته فعلا شده تقصیر خود مردم چون به ادم اشتباه رای دادن!!!

پاسخ

alireza

چهارشنبه, 10 اردیبهشت 1399

آمریکا به همپیمانهای خودش به عنوان گاو شیرده نگاه می کند .
فکر می کنی که مشکل از چی است ؟؟
ما که از همان اول به وجود آمدن ایران باستان تا الان که در حکومت جمهوری اسلامی ایران هستیم ، هیچ وقت گاو شیرده برای هیچ کشوری نبودیم .
حتی چین و شوروی چه برسد که کشوری تازه تاسیس مثل امریکا باشد که روی خون میلیونها انسان بومی آمریکا و نسل کشی انها بوجود آمده است .

حشمت

یک‌شنبه, 14 مهر 1398

ما هم نظرمون به آمریکا هیچوقت مثبت نبوده گلم ...

پاسخ

ثبت نظر