آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس؛ بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری و مقاومت در کانسومر ریپورتس

آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس؛ بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری و مقاومت در کانسومر ریپورتس

آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس؛ به عنوان بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری و مقاومت در کانسومر ریپورتس معرفی شدند.

گوشی‌های هوشمند این روزها اهمیت ویژه‌ای در بین کاربران دارند. به طبع رده ‌بندی‌های زیادی هم برای گوشی‌های مختلف ارائه می‌شود. یکی از این رده‌ بندی‌ها، کانسومر ریپورتس است. حالا در رده بندی امسال کانسومر ریپورتس دو آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 پرو گوی سبقت را از همه گوشی‌های هوشمند بازار ربوده‌اند.

آیفون‌های 2019 اپل تنها حدود یک ماهی است که رونمایی شده‌اند و شاهد تغییر محسوسی در طراحی و ساخت این گوشی‌ها نسبت به آیفون‌های سال گذشته نبودیم اما این تنها ظاهر ماجراست زیرا اپل بهبودهایی را در آیفون‌های 2019 اعمال کرده است که در نوع خود بی‌نظیرند.

 

بررسی کانسومر ریپورت از آیفون‌های 11

باتری

یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های آیفون 11 پرو مکس، طول عمر باتری آن است. در تستی که کانسومر ریپورت انجام داده است، باتری آیفون 11 پرو مکس برای بیش از 40.5 ساعت دوام آورده است. به این ترتیب آیفون 11 پرو مکس بیشترین طول عمر باتری را در بین همه گوشی‌های هوشمندی که این شرکت تست کرده است، دارد. این یک پیشرفت عظیم برای آیفون است زیرا باتری آیفون XS MAX که پرچمدار سال گذشته اپل بود، تنها برای مدت 29.5 ساعت دوام می‌آورد. باتری آیفون 11 پرو هم برای مدت 34 ساعت پاسخگوی نیاز کاربر است، این در حالی است که آیفون XS برای 27.5 ساعت دوام دارد. حتی آیفون 11 هم که ضعیف‌ترین آیفون 2019 است، طول عمر باتری 28 ساعته دارد، در مقابل آیفون XR برای 27.5 ساعت کار می‌کرد.

کانسومر ریپورت برای اطلاع از طول عمر باتری آیفون 11 پرو مکس، از یک انگشت رباتیک برنامه ریزی شده استفاده کرده است. این انگشت رباتیک یک سری وظایف (کارهایی که به صورت روزمره با گوشی انجام می‌دهیم مانند گشت و گذار در اینترنت، گرفتن عکس، برقراری تماس، استفاده از GPS و...) را به صورت شبیه سازی انجام می‌دهد.

 

دوربین

یکی دیگر از نقاط قوت آیفون‌های 2019 دوربین آن‌هاست. اگرچه شکل ظاهری آیفون‌های 11 کمی عجیب است اما قدرت این دوربین‌ها واقعا عالی است. آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس هر دو از دوربین سه‌گانه بهره می‌برند اما آیفون 11 به دوربین دوگانه مجهز شده‌اند. آیفون 11 پرو و پرو مکس در بین همه گوشی‌های هوشمند، امتیاز بسیار بالایی از نظر دوربین به دست آورده است.

قابلیت‌هایی همچون حالت شب که به ثبت تصویر باکیفیت در نور کم، کمک زیادی می‌کند، سلفی اسلوموشن یا همان حالت slofie، جز قابلیت‌های مهم دوربین این گوشی‌ها به حساب می‌آید.

 

مقاومت

مقاومت بدنه آیفون 11 پرو مکس دیگر فاکتور مهم از نظر کانسومر ریپورت است که اتفاقاً آیفون 11 پرو مکس با مقاومت عالی در برابر آب و گلسی مقاوم، در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته است.

هر سه این گوشی‌ها توسط یک تامبلر چندین مرتبه از ارتفاع 2.5 فوتی پرتاب شدند، ابتدا برای 50 مرتبه و سپس برای 100 مرتبه. آیفون 11 پرو بعد از 50 مرتبه پرتاب، با شکستگی نمایشگر مواجه شده و دیگر کار نکرد. حتی برای اطمینان، یک گوشی دیگر هم از این مدل مورد تست قرار گرفت و مجدداً همین نتیجه به دست آمد. اما آیفون 11 و آیفون 11 پرو مکس بعد از 100 بار پرتاب، همچنان سالم بودند و این تست را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

 

رده بندی گوشی‌های هوشمند در کانسومر ریپورت

بنا به بررسی کانسومر ریپورت، آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 پرو بیشتر امتیاز را به دست آورده‌اند. بخشی از این رده بندی به صورت زیر است. البته آیفون 11 نمره 82 را بدست آورده و در جایگاه هشتم قرار دارد.

  • آیفون 11 پرو مکس : 95
  • آیفون 11 پرو : 92
  • گلکسی اس 10 پلاس : 90
  • آیفون XS مکس : 90
  • گلکسی اس 10
  • گلکسی نوت 10 پلاس
  • آیفون XS
  • آیفون 11 : 82
  • گلکسی نوت 10 پلاس 5G
  • گلکسی نوت 10

 

اخبار مرتبط:

تست مقاومت آیفون 11 پرو مکس؛ پرچمدار اپل زیر شکنجه

وقتی اپل قدرت دوربین آیفون 11 پرو را به رخ می‌کشد؛ تیزر تبلیغاتی با تمرکز روی قابلیت Night mode دوربین

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: consumerreports


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر