چکاپ پسورد گوگل امنیت شما را تضمین می‌کند

چکاپ پسورد گوگل امنیت شما را تضمین می‌کند

گوگل Password Checkup را منتشر کرد. پسورد چکاپ یک ابزار جدید درون پسورد منیجر گوگل است که در حساب گوگل قرار گرفته است. پسورد چکاپ قدرت و امنیت پسوردهای شما را چک می‌کند تا مطمئن شود امنیت شما حفظ شده است. 

تحقیقات نشان می‌دهد که یک چهارم مردم از رمزهای ساده مثل ABC123 یا Password1111 استفاده می‌کنند. علاوه بر آن بسیاری از مردم از یک رمز در بین چند سایت استفاده می‎کنند. درنتیجه اگر یکی از رمزهای آن‌ها لو برود بقیه نیز به خطر می‎افتند. برای رفع این مشکلات گوگل پسورد چکاپ را منتشر کرده است. 

 

پسورد چکاپ گوگل چگونه کار می‌کند؟

گوگل در یک پست در سایت کی‎ورد اینطور توضیح داده که ابزاری ساخته تا به مردم آموزش دهد عادات بد رمزگذاری خود را تغییر دهند و به قربانیان نشت داده نیز هشدار دهد. گوگل پسورد چکاپ در موارد زیر شما را مطلع میکند:

• وقتی که رمز شما در یک نشت امنیتی شناخته شده بوده است: گوگل یک لیست از چهار میلیارد نام کاربری و رمز دارد که هک شده‌اند و پسورد چکاپ به شما می‌گوید که شما هم یکی از آن‌ها بوده‌اید یا خیر. 

ن وقتی که از یک رمز در چندین سایت استفاده می‌کنید: اگر گوگل دریابد که شما از یک رمز در چندین سایت استفاده می‌کنید به شما هشدار میدهد که اوضاع را تغییر دهید. 

• وقتی که رمز شما خیلی ضعیف است. اگر گوگل دریابد که رمزهای شما زیادی ضعیف هستند به شما هشدار میدهد که از رمزهای قوی‌تری استفاده کنید. 

البته پسورد چکاپ تنها رمزهایی را شناسایی می‌کند که در حساب گوگل شما قرار دارند درنتیجه اگر دوست دارید گوگل میزان امنیت و قدرت رمزهای شما را بسنجد باید از پسورد منیجر خود گوگل استفاده کنید. 

 

بیشتر بخوانید:

10 دلیل عالی برای استفاده از گوگل آنالیتیکس؛ بهترین ابزار آنالیز وب سایت

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

kamallvesal

شنبه, 20 مهر 1398

myaccount.google.com

پاسخ

ثبت نظر