اپل به ‌زودی جایگاه هواوی را تصاحب می‌کند؛ یک رقابت ناعادلانه

اپل به ‌زودی جایگاه هواوی را تصاحب می‌کند؛ یک رقابت ناعادلانه

اپل به ‌زودی جایگاه هواوی را تصاحب می‌کند؛ یک رقابت ناعادلانه.

گوشی‌های هوشمند سال‌هاست که به جز جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌اند. در این بین کمپانی‌های تولید کننده گوشی هم رقابت سختی را بین خودشان به راه انداخته‌اند و بر سر به دست آوردن سهم بازار بیشتر، همواره در تلاش‌اند تا قابلیت‌های جدید و خلاقانه‌ای را به گوشی‌های خود اضافه کنند.

در این بین اپل سعی کرده خود را از سایر کمپانی‌ها جدا کند، گوشی‌هایی متفاوت با سیستم عامل متفاوت و اختصاصی که ارتباطش با سایر دستگاه‌ها سخت است اما باعث امنیت بیشتر آن شده است. سامسونگ اما در جمع تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی است اما با عرضه گوشی‌های فوق العاده قدرتمند، زیبا و در با دوربین و مشخصات بالا، صدر نشین کمپانی‌های تولید کننده گوشی است. استراتژی هواوی اما متفاوت است، هواوی با تمرکز روی کیفیت، دوربین و زیبایی گوشی‌هایش، فاکتور قیمت را هم مد نظر قرار داده است. به این ترتیب هر سه کمپانی برتر تولید کننده گوشی هوشمند، با استراتژی‌های موفق خود، سهم بازار قابل توجهی از گوشی‌های هوشمند را به خودشان اختصاص داده‌اند.

هواوی در طی سال‌های اخیر تلاشش را بیشتر از قبل کرده و نهایتاً به لطف گوشی‌های قدرتمندش که عجیب روی دوربین تمرکز داشتند، این کمپانی در سال‌های 2018 و 2019 (تا به اینجای سال) موفق شده است اپل را شکست داده و در جایگاه دوم قرار بگیرد.

مقصدی که برای هواوی دیده می‌شد، به دست آوردن جایگاه سامسونگ بود اما با وجود تحریم‌هایی که آمریکا برای هواوی اعمال کرد، بی شک مقصد آرمانی هواوی را شدیداً تحت تأثیر قرار خواهد داد. در واقع به واسطه این تحریم‌ها، پرچمداران جدید هواوی، هواوی میت 30 و میت 30 پرو، بدون دسترسی به سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل، راهی بازار شدند.

اگرچه هواوی میت 30 و میت 30 پرو فروش بسیار خوبی را در بازار چین تجربه کردند اما بازار چین تنها یک بخش از بازار است که هواوی آن را تحت پوشش دارد. بنابراین هواوی تنها با اکتفا به بازار چین قادر نیست که فروش جهانی خود را رشد دهد. با توجه به همین رقابت ناعادلانه، پیش‌بینی می‌شود که تا آخر سال 2019، هواوی نه تنها نتواند جایگاه سامسونگ را بدست بیاورد، بلکه جایگاه دوم را هم از دست داده و اپل به جایگاه سابق خود برگردد.

 

چرا هواوی را در جایگاه سوم می‌بینیم؟

بنا به پیش‌بینی تحلیل‌گران روزنامه Digitimes، روزنامه‌ای که در تایوان مستقر است، اپل در ماه‌های اکتبر تا دسامبر 2019، به جایگاه دوم خود باز می‌گردد. این تحلیل به این معناست که تا سه ماهه سوم سال 2019، هواوی همچنان در جایگاه دوم قرار دارد. از همین تحلیل مشخص است که اگر تحریم‌های آمریکا علیه هواوی نبود، هواوی همین روند صعود را ادامه می‌داد.

بگذارید کمی با اعداد و ارقام صحبت کنیم. آمارها نشان می‌دهد که فروش هواوی در ماه‌های آوریل تا ژوئن تقریباً 25 میلیون بیشتر از اپل بوده است. این آمار برای هواوی فوق العاده خوب بود اما مشکلاتی که پیش آمده از یک سو و استقبال اولیه بسیار عالی از آیفون 11 از سوی دیگر، باعث شده است که همه تحلیل‌گران و کاربران انتظار داشته باشند که اپل به جایگاه دوم خود برگشته و هواوی باز هم به رتبه سوم کمپانی‌های تولیدکننده گوشی برگردد.

 

اخبار مرتبط:

هواوی میت 30 پرو، صدرنشین در DXOMARK شد؛ بهترین دوربین گوشی 2019

هواوی میت 30 پرو و میت 30 به صورت رسمی معرفی شدند

اولین بنچمارک AnTuTu هواوی میت 30 پرو منتشر شد؛ عملکردی‌ برتر از اسنپدراگون 855

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر