فیروز آبادی رفع فیلتر تلگرام را تکذیب کرد

فیروز آبادی رفع فیلتر تلگرام را تکذیب کرد

فیروز آبادی رفع فیلتر تلگرام را تکذیب کرد.

تلگرام اگرچه در ایران فیلتر شده است اما هنوز هم کاربران زیادی هستند که از این پیام رسان استفاده می‌کنند. حالا از ساعتی پیش خبری در کانال‌های تلگرامی دست به دست می‌شود که گفته می‌شود از زبان رئیس مرکز ملی فضای مجازی، یعنی ابوالحسن فیروز آبادی است. این خبر حاکی از آن است که تلگرام به زودی رفع فیلتر خواهد شد! خبری که احتمالا کاربران زیادی که هنوز هم از تلگرام استفاده می‌کنند را خوش حال خواهد کرد. اما باید جوانب را بسنجیم و ببینیم که آیا این خبر صحت دارد یا نه؟ با بررسی این موضوع همراه فیسیت باشید.

 

آیا خبر رفع فیلتر تلگرام صحت دارد؟

برای پیگیری این موضوع، خبرگزاری دیجیاتو به سراغ ابوالحسن فیروز آبادی رفته است، کسی که خبر رفع فیلتر تلگرام از زبان او نقل می‌شود. این خبر جنجالی به نقل از فیروزآبادی، به صورت زیر در کانال تلگرامی دست به دست می‌شد:

تمامی اعضا با رفع فیلتر تلگرام موافق هستند. اما چون فیلترینگ با دستور قوه قضاییه صورت گرفته، الزاما دستور رفع فیلتر نیز باید از سوی قوه قضاییه صادر شود. با حضور جناب رئیسی در راس این قوه مکاتبات جدیدی صورت گرفته و امیدواریم که نتیجه مثبت بگیریم.

حالا اما فیروزآبادی در مصاحبه‌ای که داشته است، این خبر را جعلی خوانده و آن را تکذیب کرده است.

این تکذیب به همین جا ختم نمی‌شود، بلکه گذشته از این مصاحبه، روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی هم به صورت رسمی، طی بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرده است. بیانیه مرکز ملی فضای مجازی در رد خبر رفع فیلتر تلگرام، به صورت زیر است:

در پی انتشار خبری با عنوان «احتمال رفع فیلتر تلگرام» به نقل از دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور و انعکاس آن در شبکه های اجتماعی و رسانه ها به اطلاع می رساند، این خبر جعلی و ساختگی بوده و هیچ گونه مکاتبه ای با رئیس محترم قوه قضائیه صورت نگرفته بنابراین صحت ندارد. این خبر در راستای تشویش اذهان عمومی منتشر شده و جهت تنویر افکار عمومی متعاقبا پیگیری های لازم از طریق مراجع ذی صلاح انجام خواهد گرفت.

 

منبع این خبر چه بوده است؟

کانال‌های تلگرامی که خبر رفع فیلتر تلگرام را از زبان فیروز آبادی نقل کرده‌اند، عصر خبر را به عنوان منبع خود اعلام کرده‌اند. این در حالی است که در وب سایت و یا کانال تلگرامی عصر خبر چنین خبری منتشر نشده است.

 

اخبار مرتبط:

تلگرام طلایی و هاتگرام از نظر گوگل مشکوک شناخته شدند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر