ردمی 8 شیائومی معرفی شد؛ میانرده‌ای قدرتمند با قیمت 100 یورو

ردمی 8 شیائومی معرفی شد؛ میانرده‌ای قدرتمند با قیمت 100 یورو

ردمی 8 شیائومی معرفی شد؛ میانرده‌ای قدرتمند با قیمت 100 یورو.

تنها حدود دو هفته بعد از معرفی ردمی 8A، شیائومی از گوشی جدیدش با نام ردمی 8 رونمایی کرد. این گوشی مشخصاتی مشابه با ردمی 8A دارد اما با چندین تفاوت عرضه شده است. با فیسیت همراه باشید تا این گوشی را با هم بررسی کرده و تفاوت‌های آن با ردمی 8A را مطرح کنیم.

 

بررسی گوشی هوشمند ردمی 8

نمایشگر

شیائومی این گوشی را به نمایشگر 6.22 اینچی از نوع LCD با رزولوشن 720 در 1520 پیکسل مجهز کرده است که با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. در پایین نمایشگر این گوشی شاهد یک حاشیه باریک و در بالای نمایشگر یک ناچ V شکل قرار دارد. به واسطه همین دو حاشیه، این گوشی از نسبت 81.8 درصدی نمایشگر به کل پنل جلویی بهره می‌برد.

 

سخت افزار

قلب تپنده گوشی هوشمند Redmi 8 پردازنده اسنپدراگون 439 هشت هسته‌ای است که با پردازنده گرافیکی آدرنو 505 جفت شده است. شیائومی این گوشی را تنها در یک مدل، با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار کرده است. البته به هیچ عنوان نگران کمبود حافظه در این گوشی نباشید زیرا خوشبختانه ردمی 8 به اسلات اختصاصی کارت حافظه‌ای مجهز شده است که امکان اتصال کارت حافظه میکرو اس‌دی تا 512 گیگابایت را فراهم می‌کند.

از نظر میزان حافظه رم و حافظه داخلی، ردمی 8 نسبت به ردمی 8A بهبود داشته است. در واقع ردمی 8A در دو مدل، با 2 و 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار شده بود.

جایگاه سنسور اثر انگشت در گوشی ردمی 8

جایگاه سنسور اثر انگشت در گوشی ردمی 8

دوربین اصلی و سلفی

در پنل پشتی این گوشی شاهد دوربین دوگانه اصلی هستیم که دارای لنزهای 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و 2 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 است. در ناچ قظره‌ای بالای نمایشگر هم دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است.

همانطور که می‌بینید از جهت دوربین هم Redmi 8 نسبت به ردمی 8A بهبود داشته است. در ردمی 8A شاهد به کارگیری دوربین اصلی تک با لنز 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 بودیم و خبری از لنز عمق سنج نبود. دوربین سلفی اما همان لنز 8 مگاپیکسلی با f/2.0 را داشت.

گذشته از این موارد دوربین گوشی Redmi 8 از هوش مصنوعی بهره می‌برد که توانایی تشخیص محیط را دارد. به لطف همین قابلیت می‌توانید از بین 33 پروفایل شامل حیوانات، گیاهان و منظره گزینه دلخواه را انتخاب کنید.

 

باتری قدرتمند

یکی از نقاط قوت گوشی ردمی 8 باتری قدرتمند آن است. این گوشی از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی غیرقابل تعویض از نوع لیتیوم پلیمری بهره می‌برد. ضمنا شیائومی این گوشی را به شارژ سریع 18 واتی مجهز کرده است.

از نظر باتری، ردمی 8 و ردمی 8A هیچ تفاوتی با هم ندارند و هر دو از همین باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برند.

 

قیمت و زمان عرضه

شیائومی گوشی ردمی 8 را در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز و با قیمت 100 یورو راهی بازار خواهد کرد.

گفته می‌شود که یک نسخه دیگر از این گوشی با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی هم وارد بازار خواهد شد که حدودا 112 دلار قیمت خواهد داشت. اما گویا نسخه دیگر این گوشی با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی در بازار هند با قیمت 126 دلار به فروش خواهد رسید. فروش این گوشی از تاریخ 12 اکتبر یعنی 20 مهر ماه در هند آغاز خواهد شد.

رنگبندی گوشی ردمی 8 شیائومی

رنگبندی گوشی Redmi 8 شیائومی

 

اخبار مرتبط:

ردمی نوت 8 پرو در مقابل ردمی نوت 7 پرو ؛ بررسی دو گوشی شگفت انگیز اما ارزان قیمت

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر