مایکروسافت دکمه‌های مخصوص آفیس و ایموجی را به صفحه کلید جدید خود اضافه کرد

مایکروسافت دکمه‌های مخصوص آفیس و ایموجی را به صفحه کلید جدید خود اضافه کرد

صفحه کلید جدید مایکروسافت شامل کلیدهای مخصوص آفیس و ایموجی خواهد بود. این شرکت به زودی صفحه کلید ارگونومیک و نازک بلوتوثی خود را منتشر خواهد کرد که شامل این دکمه‌های جدید می‌شود. کلید آفیس جایگزین کلید ویندوز سمت راست می‌شود و از آن برای باز کردن آفیس روی ویندوز 10 استفاده خواهد شد. درضمن با استفاده از این صفحه کلید می‌توانید اپلیکیشن‌های آفیس را با استفاده از میانبر باز کنید. برای مثال کلید آفیس + W نرم‌افزار ورد و کلید آفیس + X اکسل را باز خواهد کرد. 
در کنار دکمه آفیس دکمه جدید ایموجی نیز به صفحه کلید اضافه خواهد شد که یک سری ایموجی را در ویندوز 10 باز خواهد کرد. اما هیچ میانبری نخواهد داشت. کلید ایموجی روی صفحه کلید مایکروسافت کمی عجیب به نظر می‌رسد اما دلیل تصمیم مایکروسافت این است که استفاده از آفیس و همچنین ایموجی به شدت افزایش داشته است. 
هنوز مشخص نیست که صفحه کلیدهای شخص ثالث نیز این دو دکمه را خواهند داشت یا خیر. بیشتر صفحه کلیدها دکمه ویندوز را دارند، زیرا مایکروسافت توافق کرده که در صورت قرار دادن لوگو ویندوز شرکت‌ها می‌توانند از این دکمه استفاده کنند اما هنوز مشخص نیست که چنین قانونی برای دکمه آفیس نیز اجرا شود. 
مایکروسافت در سکوت خبری این صفحه کلیدها را در رویداد سخت‌افزاری سرفیس هفته گذشته منتشر کرد و تا اول آبان وارد بازار خواهند شد. قیمت صفحه کلید ارگونومیک مایکروسافت 60 دلار است که توسط درگاه یو‌اس‌بی به کامپیوتر متصل می‌شود. قیمت صفحه کلید کوچک‌تر 50 دلار است که دارای قابلیت پشتیبانی بلوتوث 5.0 و تا سه سال طول عمر باتری است. 

 

بیشتر بخوانید:

Kindle Kids Edition: اولین کتابخوان آمازون مخصوص کودکان

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر