چرا FaceID در آیفون با عینک آفتابی کار نمی‌کند؟ راه حل چیست؟

چرا FaceID در آیفون با عینک آفتابی کار نمی‌کند؟ راه حل چیست؟

چرا FaceID در آیفون با عینک آفتابی کار نمی‌کند؟ راه حل این مشکل چیست؟

حفظ امنیت اطلاعات برای همه کاربران مهم است. حالا که اغلب این اطلاعات مهم، از عکس‌های شخصی و شماره کارت‌های بانکی گرفته تا شماره مخاطبان و... روی گوشی نگهداری می‌شود، امنیت گوشی هم اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. همین موضوع باعث شده است که روش‌های متفاوتی برای قفل کردن گوشی روی کار بیاید. حالا امروز دیگر پسوردهای معمولی مثل پین کد و الگو، تنها روش رمز گذاری روی گوشی نیستند، بلکه انواع روش‌ها مانند سنسور اثر انگشت و FaceID هم روی کار آمده‌اند، روش‌هایی که اگرچه ایراداتی به آن‌ها گرفته می‌شود اما واقعا کاربردی هستند.

قابلیت FaceID را حتما می‌شناسید، این قابلیت روی گوشی‌های آیفون تعبیه شده است. شخصا معتقدم که قابلیت FaceID نسبت به نسل قبلی خود، یعنی TouchID به مراتب بهتر است زیرا برای باز کردن قفل گوشی به انگشت نیاز ندارید و از سوی دیگر سرعت و امنیت آن هم بالاست.

قابلیت FaceID دو سال پیش و با آیفون X روی کار آمد اما در آن زمان مشکلات زیادی داشت. برای نمونه همواره به خوبی کار نمی‌کرد، در صورتی که کاربران گوشی را با زاویه در دست می‌گرفتند، باز هم FaceID چهره را تشخیص نمی‌داد و حتی اگر چهره کاربر مستقیما رو به روی آیفون نبود، FaceID درست کار نمی‌کرد. ضمنا عملکرد این قابلیت در آیفون X کمی کند بود.

حالا و با عرضه آیفون‌های 11 قابلیت FaceID هم بهبود یافته است، هم سریع‌تر کار می‌کند، هم از زوایای بیشتری چهره کاربر را تشخیص می‌دهد و در کل عملکرد فوق العاده بهتری دارد. با این وجود هنوز هم یک مشکل مهم در خصوص faceID وجود دارد، در صورتی که کاربر عینک آفتابی روی چشمش داشته باشد، FaceID قابلیت تشخیص چهره او را ندارد.

 

چرا فیس آیدی کار نمی‌کند؟

البته به اعتقاد خود اپل، این مشکل در اصل مشکل نیست. اپل در این خصوص چنین توضیح داده است:

به گفته اپل، FaceID برای باز کردن قفل گوشی به سه چیز نیاز دارد، چشم، بینی و دهان. اگر هر یک از این سه مورد مبهم باشد، FaceID کار نخواهد کرد.

حالا مسئله اینجاست که به گفته خود اپل قابلیت FaceID در طیف اشعه فروسرخ کار می‌کند، به صورت مشخص امواج بین 930 تا 950 نانومتر، بنابراین استفاده از عینک آفتابی نباید کار کردن FaceID را دچار مشکل کند و حتی با وجود عینک هم باید چشم شما قابل تشخیص باشد. البته ناگفته نماند که شیشه عینک نباید مات باشد، همچنین باید ضریب انتقال بالا و انعکاس نور کمی داشته باشد.

 

راهی برای دور زدن فیس آیدی برای باز شدن با عینک

اگر می‌خواهید که حتی هنگام استفاده از عینک آفتابی هم، FaceID بدون مشکل کار کند، یک راه حل وجود دارد اما این روش را نه ما و نه اپل توصیه نمی‌کند. به هر ترتیب اگر هنوز هم اصرار دارید که حتی با وجود عینک دودی، از FaceID استفاده کنید، کافی است مراحل زیر را حل کنید:

  1. وارد بخش تنظیمات گوشی آیفون شوید.
  2. به قسمت FaceID بروید.
  3. گزینه Require Attention for Face ID را فعال کنید.

به این ترتیب عملا خودتان یکی از مهم‌ترین لایه‌های امنیتی برای باز شدن آیفون را از بین می‌برید اما به هر حال بدون برداشتن عینک آفتابی می‌توانید قفل گوشی خود را باز کنید.

 

اخبار مرتبط:

4 + 2 کمبود ناامید کننده آیفون 11

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: businessinsider


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر