واقعا برای یک آیفون 11 پرو مکس چقدر هزینه می‌شود؟

واقعا برای یک آیفون 11 پرو مکس چقدر هزینه می‌شود؟

واقعا برای یک آیفون 11 پرو مکس چقدر هزینه می‌شود؟ آیا این هزینه عادلانه است؟

آیفون؛ بی شک وقتی نام این گوشی‌ها را می‌شنویم همزمان به یاد پرداخت هزینه‌ای گزاف برای در دست داشتنشان می‌افتید؛ گوشی‌هایی که بیش از هر چیزی، کاربرانشان به امنیت آن‌ها مطمئن هستند و عموما نماد متمول بودن فردی است که آن را در دست گرفته است.

به تازگی اپل از آیفون‌های 2019 خود رونمایی کرده است. آیفون 11، ضعیف‌ترین و البته ارزان قیمت‌ترین آیفون 2019 است که برای خرید آن باید 700 دلار بپردازید. آیفون 11 پرو مکس اما قدرتمندترین آیفون 2019 است که برای خرید نسخه 512 گیگابایتی آن باید 1449 دلار بپردازید. اما آیا واقعا یک آیفون باید به این اندازه گران باشد؟ در اصل سوال اینجاست که هزینه تولید یک گوشی آیفون واقعا چقدر است؟ باید بگوییم که نه! اپل یک گران فروش به تمام معناست.

در واقع افراد تکنولوژی دوست و بی‌پروایی که در وب سایت‌هایی مانند iFixit و TechInsights فعالیت دارند و گوشی‌های جدید را کالبد شکافی می‌کنند، با توجه به قیمت هر یک از قطعات، برآوردی از قیمت کلی این گوشی‌ها داشته است که البته اگرچه قیمت دقیقی نیست اما به هر حال تصویری کلی از قیمت تقریبی آیفون‌ها را به ما می‌دهد. در این بین به نکاتی بسیار جالب درباره آیفون‌های اپل رسیده‌ایم که با هم مرور می‌کنیم.

 

قیمت قطعات مختلف آیفون 11 پرو مکس

بنا به بررسی‌ها و گزارشات اخیرِ دو وب سایت TechInsights و NBC، نمایشگر 6.5 اینچی آیفون 11 پرو مکس که نمایشگری واقعا چشمگیر است، تنها 66.5 دلار برای اپل هزینه دارد. جالب و عجیب این است که برای تعویض همین نمایشگر 66 دلاری، مجبورید هزینه‌ای به مراتب بالاتر (تقریبا 5 برابر) را پرداخت کنید!

قسمت مهم بعدی آیفون، باتری آن است که البته یک بخش بسیار بزرگ است. باتری سامسونگی که در ایفون 11 پرو مکس به کار رفته است، تنها حدود 10.50 دلار قیمت دارد.

قسمت بعدی، ماژول سه گانه دوربین است که امکان ثبت تصاویر فوق العاده زیبایی را فراهم می‌کند. این ماژول دوربین سه گانه به شکل عجیبی در پنل پشتی آیفون 11 پرو مکس قرار گرفته است، حدود 73.50 دلار قیمت دارد.

بقیه اجزای داخلی این گوشی از جمله پردازنده، مودم، حافظه داخلی ومدارهای داخلی در کل قیمتی برابر با 159 دلار دارند. برای سایر سنسورها، سیم‌ها و... هم حدود 181 دلار هزینه شده است.

حالا اگر همه این هزینه‌ها را کنار هم بگذارید، قیمت آیفون 11 پرو مکس حدود 490.50 دلار می‌شود. البته این را هم باید در نظر بگیریم که اپل هزینه مونتاژ قطعات، مارکتینگ، تحقیق و توسعه و... هم دارد.

باتری آیفون 11 پرو مکس

 

حالا مسئله اینجاست که اگرچه هزینه‌های زیادی به جز قطعات آیفون برای این گوشی وجود دارد اما با این حال قیمت فروش مدل پایه آیفون 11 پرو مکس تقریبا 600 دلار بیشتر از قیمتی است که هزینه قطعات اپل می‌شود. اما بی شک برای مونتاژ و عرضه هر آیفون، این 600 دلار هزینه نمی‌شود و مقدار زیادی از این 600 دلار سودی است که اپل از فروش هر آیفون بدست می‌آورد.

جالب است بدانید که این ماجرا سال پیش در مورد آیفون XS مکس هم مطرح شد. گفته می‌شد که هزینه قطعات داخلی آیفون XS مکس تنها 443 دلار است اما این گوشی با قیمت 1250 دلار به فروش می‌رسید.

حالا مسئله این است که با وجود بیش از اندازه گران بودن آیفون‌های اپل، باز هم عده زیادی هستند که خرید این گوشی را به خرید هر گوشی دیگری ترجیح می‌دهند حتی به قیمت خالی شدن جیبشان.

شما جز کدام دسته از افراد هستید؟ آنهایی که طرفدار دو آتشه آیفون هستند یا آن‌هایی که سایر برندها را ترجیح می‌دهند؟

 

اخبار مرتبط:

اپل گران‌فروشی قدرتمند، برای ساخت آیفون XS مکس تنها 443 دلار نیاز است

 

کالبد شکافی آیفون 11 پرو مکس + ویدیو

وقتی اپل قدرت دوربین آیفون 11 پرو را به رخ می‌کشد؛ تیزر تبلیغاتی با تمرکز روی قابلیت Night mode دوربین

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

 

منبع خبر: digitaltrends


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر