دو عضو کار گروه فیلترینگ: فیلترینگ گوگل پلی استور صحت ندارد

دو عضو کار گروه فیلترینگ: فیلترینگ گوگل پلی استور صحت ندارد

دو عضو کار گروه فیلترینگ: فیلترینگ گوگل پلی استور صحت ندارد.

فیلترینگ گوگل پلی استور یکی از داغ‌ترین خبرهای این روزهاست. خبری که سکوت منابع رسمی در این خصوص، بیشتر باعث پیچیده‌تر شدن موضوع شده بود. حالا اما دو نماینده مجلس که از اعضای کارگروه مصادیق و محتوای مجرمانه یا همان کارگروه فیلترینگ هستند، در مصاحبه‌ای که با جماران انجام داشته‌‌اند، توضیح داده‌اند که در مورد فیلترینگ گوگل پلی استور بحثی پیش نیامده است.

ماجرا از انتشار تصویری در اینترنت شروع شد که گویا طی آن معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور، به اپراتورهای اینترنتی دستور فیلترینگ گوگل پلی استور را داده بود. اگرچه هنوز هم دادستانی کل کشور در این خصوص توضیحی نداده است اما در خبر دیگری از یک منبع معتبر، گفته می‌شد که این نامه صحت دارد و از این جهت خبر فیلترینگ گوگل پلی استور در حاله‌ای از ابهام بود.

حالا اما دو نماینده مجلس که از اعضای کار گروه فیلترینگ هم هستند، به نام‌های رمضانعلی سبحانی فر و محمد کاظمی، رسما اعلام کرده‌اند که کارگروه فیلترینگ مصوبه‌ای برای فیلتر گوگل پلی استور نداشته‌اند. سبحانی‌فر در این رابطه چنین توضیح داده است:

از سال 96 که ما رفع فیلتر توئیتر را مطرح کردیم، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه برگزار نشده بود، ولی طی یکی دو ماه گذشته سه جلسه برگزار شده است. در این جلسات هم نه بحث فیلتر گوگل پلی مطرح شده و نه تصمیمی در این خصوص گرفته شده است.

صحبت‌های محمد کاظمی هم دقیقا همین موضوع را بیان می‌کند که در کارگروه مصادیق مجرمانه اصلا هیچ بحثی در خصوص فیلترینگ گوگل پلی استور مطرح نشده است.

از سوی دیگر به گفته سبحانی فر، معمولا مصوبات این کارگروه به صورت رسمی و توسط مقامات اعلام خواهد شد. این موضوع خود نشان می‌دهد که خبر اخیر پایه و اساسی نداشته است.

 

اخبار مرتبط:

معافیت 80 دلاری واردات گوشی مسافری لغو شد؛ عوارض را با دلار 11 هزارتومانی بپردازید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر