چطور اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های نصب شده را در ویندوز 10 جابه‎جا کنیم؟

چطور اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های نصب شده را در ویندوز 10 جابه‎جا کنیم؟

ممکن است بخواهید بعضی از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های ویندوز 10 خود را به یک درایو دیگر منتقل کنید تا فضا را خالی کنید. خوشبختانه ویندوز یک ابزار در خود دارد که به شما اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها را به لوکیشنی که دوست دارید ببرید. البته این اپلیکیشن با برنامه‌های قدیمی کار نمی‌کند. 

 

چطور برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را به یک درایو دیگر منتقل کنیم؟ 


اپلیکیشن‌های مدرن

برای این کار کلیدهای Windows key + I را فشار دهید تا منو تنظیمات باز شود و روی Apps کلیک کنید. سپس به صفحه‌ی  Apps & features بروید. در این قسمت لیستی از تمام اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های نصب شده روی سیستم خود می‌بینید. بعضی از این اپلیکیشن‌ها به صورت پیش‌فرض روی سیستم بوده‌اند و بعضی دیگر بعداً نصب شده‌اند. این روش فقط برای گروه دوم کار می‌کند. 
اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را از لیست انتخاب کنید. سپس روی Move کلیک کنید. لوکیشن درایو جدید را انتخاب کرده و روی Move کلیک کنید. اگر دکمه‌ی Move طوسی بود به این معنی است که شما نمی‌توانید آن را جابه‌جا کنید. اگر دکمه‌ی Modify را دیدید به این معنی است که یک برنامه‌ی دسکتاپ قدیمی است و به یک روش دیگر برای جابه‌جایی آن نیاز دارید. 

 

برنامه‌های دسکتاپ 

مایکروسافت جابه‌جایی برنامه‌های نصب شده را پیشنهاد نمی‌دهد زیرا این کار ممکن است باعث بروز مشکل شود. یک روش سریع‎تر حذف نصب برنامه و نصب دوباره‌ی آن روی درایو مورد نظر است. ما پیشنهاد می‌کنیم که از برنامه‌ی Steam Mover استفاده کنید. شما می‌توانید از این برنامه برای فرستادن برنامه‌ها به HDD و SSD استفاده کنید. 
البته به خاطر داشته باشید که هر درایوی که بخواهید استفاده کنید، چه درایوی که برنامه هم اکنون در آن است چه درایو مقصد، فرمت آن باید NTFS باشد. برای این کار به فایل اکسپلورر رفته و روی This PC کلیک کنید. حال روی یک درایو کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. File system را چک کنید تا فرمت آن را ببینید. 
Steam Mover را باز کنید. در ابتدا دکمه ... کنار Steam Apps Common Folder را انتخاب کنید تا پوشه‌ای که حاوی برنامه مورد نظر شما است باز شود. حال دکمه ... کنار Alternative Folder را انتخاب کرده و پوشه مورد نظر خود را به عنوان مقصد انتخاب کنید. 
سپس برنامه را از لیست انتخاب کنید. شما می‌توانید با فشار دادن دکمه CTRL چند برنامه را انتخاب کنید. وقتی که آماده بودید روی  blue right arrow کلیک کنید. خط فرمان باز شده و پروسه انجام می‌شود. وقتی که کامل شد یک پوشه جدید در کنار برنامه در بخش Junction Point می‌بینید. 

 

چطور لوکیشن پیش‎فرض نصب را تغییر دهیم؟ 


اپلیکیشن‌های مدرن

کلیدهای ویندوز و I را فشار دهید تا منو تنظیمات باز شود. سپس روی System کلیک کرده و از منو سمت چپ Storage را انتخاب کنید. در زیر تیتر  More storage settings روی Change where new content is saved کلیک کنید. برای تغییر درایو پیش‎فرض برای اپلیکیشن جدید روی New apps will save to: dropdown کلیک کنید. شما همچنین می‎توانید لوکیشن پیش‎فرض چیزهای دیگر مثل اسناد، موزیک و عکس‌ها را نیز تغییر دهید. 

 

برنامه‎های دسکتاپ

مایکروسافت جابه‎جایی این برنامه‎ها را پیشنهاد نمی‎کند زیرا ممکن است دچار مشکل شوید. برای این کار بهتر است یک ریستور پوینت بسازید تا در صورت بروز مشکل بتوانید به نقطه‎ی قبلی بازگردید. اما اگر تصمیم گرفته‎اید که این کار را انجام دهید ما به شما پیشنهاد می‎کنیم که از برنامه‎ای به اسم Install Dir Changer استفاده کنید. آن را از SourceForge دانلود کرده و برنامه را اجرا کنید. 
وقتی که آن را باز کردید روی Enable Editing کلیک کرده و سپس وقتی که پنجره‌ی User Account Control باز شد روی Yes کلیک کنید. شما می‎توانید از برنامه‌ای به نام Install Dir Changer استفاده کنید. آن را از SourceForge نصب و اجرا کنید. 
وقتی که باز شد روی  Enable Editing کلیک کرده و وقتی پنجره‌ی User Account Control باز شد روی Yes کلیک کنید. حال شما می‌توانید یک مسیر نصب پیش‎فرض را انتخاب کنید. 
Program Files جایی است که اپلیکیشن‌های 64 بیت در آن نصب می‌شوند و Program Files (x86) برای اپلیکیشن‌های 32 بیت است. وقتی که مسیر خود را انتخاب کردید روی Apply Changes کلیک کنید. از حالا به بعد تمام برنامه‌هایی که نصب کنید در این پوشه ذخیره می‌شوند. 

 

بیشتر بخوانید:

با استفاده از iBoysoft، فایل‌های حذف شده را ریکاور کنید

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر