شمارش معکوس بیت کوین؛ تنها 3 میلیون از 21 میلیون کل بیت کوین باقی مانده است

شمارش معکوس بیت کوین؛ تنها 3 میلیون از 21 میلیون کل بیت کوین باقی مانده است

شمارش معکوس بیت کوین؛ تنها 3 میلیون از 21 میلیون کل بیت کوین باقی مانده است

از همان ابتدایی که ارائه دهنده بیت کوین آن را معرفی کرد، می‌دانستیم که کلا تنها 21 میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت. حالا امروز تعداد بیت کوین‌های استخراج شده به 18 میلیون رسیده است و از آن عبور کرده است. بنابراین مشخص است که دیگر به هر لحظه در حال نزدیک‌تر شدن به ظرفیت نهایی بیت کوین در جهان هستیم.

در واقع حالا بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین ارز دیجیتال دنیا حالا با ارزش 8041 دلار به فروش می‌رسد و این به معنای رشد 1.2 درصدی آن طی 24 ساعت گذشته است. این در حالی است که روند کلی رشد بیت کوین در یک هفته گذشته منفی بوده و 3.4 درصد کاهش داشته است.

حالا به گفته موسس مجموعه Morgan Creek Digital Assets، در حال حاضر 18 میلیون بیت کوین در سراسر دنیا استخراج شده است و تنها 3 میلیون باقی مانده است. به عبارتی 85.7 درصد از تعداد بیت کوین‌های سراسر دنیا استخراج شده است.

اگرچه جهش بیت کوین بعد از سال 2017 و بعد از رکورد 20000 هزار دلاری به ازای هر بیت کوین، افت فوق‌العاده شدیدی داشت، اما انتظار می‌رود که حالا و در شرایطی که تنها کمتر از 15 درصد از کل این ارز دیجیتال برای استخراج باقی مانده است، همه دوستداران ارز دیجیتال مجددا به بیت کوین اقبال کرده و دوباره شاهد رشد چشمگیر این ارز دیجیتال باشیم.

البته این را هم باید بدانید که هرچقدر میزان بیت کوین باقی مانده برای استخراج کمتر می‌شود، سختی شبکه هم بسیار بالاتر می‌رود. از این رو نگران نباشید زیرا برای استخراج همین 3 میلیون بیت کوین باقی مانده شاید 120 سال و حتی بیشتر، زمان نیاز باشد. در واقع سختی شبکه به نحوی تغییر می‌کند که هر 4 سال جایزه استخراج بیت کوین 50 درصد کاهش پیدا می‌کند. با این اوصاف تقریبا تا سال 2140 باید صبر کنیم تا استخراج بیت کوین به پایان برسد.

در آخر هم باید این را بگوییم که در تاریخ 14 می 2020 یعنی 25 اردیبهشت ماه سال آینده، جایزه بیت کوین نصف خواهد شد! این مسئله خود این احتمال را بیشتر می‌کند که بعد از 25 اردیبهشت ماه ارزش بیت کوین مجددا رشد کند.

 

اخبار مرتبط:

بزرگ‌ترین سلاطین بیت کوین در جهان چه کسانی هستند؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: cointelegraph


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر