تم تیره در iOS 13 عمر باتری آیفون‌ها را به طور شگفت انگیزی بهبود می‌بخشد

تم تیره در iOS 13 عمر باتری آیفون‌ها را به طور شگفت انگیزی بهبود می‌بخشد

تم تیره در iOS 13 عمر باتری آیفون‌ها را به طور شگفت انگیزی بهبود می‌بخشد.

تم تیره یا همان Dark Mode مدتی است که در اپلیکیشن‌های مختلف و وب سایت‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و در حال تبدیل شدن به ترند بازار است. اتفاقا یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های iOS 13 هم دقیقا همین تم تیره است که در نسخه‌های قبلی این سیستم عامل وجود نداشت.

یکی از برتری‌هایی که به لطف همین تم تیره در گوشی‌های آیفون شاهد هستیم، بهبود طول عمر باتری است. برای تست این مسئله، به تازگی کانال یوتیوب PhoneBuff با استفاده از بازوی روباتیکی طول عمر باتری گوشی آیفون XS را بررسی کرده است. این بازوی رباتیکی در دو حالت Dark Mode و Light Mode در آیفون XS، انواع کارهای مختلف از جمله وب گردی، تماشای ویدیوها در یوتیوب، استفاده از گوگل مپ و پیام رسان‌ها و... را انجام داده است.

و اما نتیجه این تست واقعا شکه کننده بود. در حالت Light Mode باتری حین تست کاملا تمام شد و گوشی خاموش شد. این در حالی است که باتری آیفون XS بعد از این تست در حالت Dark Mode، هنوز 30 درصد شارژ داشت. در تصویر زیر به صورت دقیق میزان مصرف باتری در هر یک از حالت‌های تیره و روشن نمایش داده شده است:

 

البته باید این نکته را در نظر بگیرید که حین این آزمایش، روشنایی گوشی آیفون XS روی 200 نیت تنظیم شده بود. بنابراین در روشنایی‌های دیگر، ممکن است نتیجه بدست آمده کمی متفاوت باشد اما هنوز هم داستان همین است؛ در حالت تم تیره باتری گوشی عملکرد به مراتب بهتری خواهد داشت.

 

چطور iOS 13 عملکرد باتری را بهبود می‌دهد؟

نکته جالب اینجاست که قابلیت Dark Mode در iOS 13، تاثیر فوق‌العاده‌ای در طول عمر باتری، آن هم روی گوشی‌های آیفونی دارد که از نمایشگر OLED بهره می‌برند. به عبارتی تم تیره روی طول عمر باتری آیفون X و XS و آیفون 11 پرو تاثیر بسیار خوبی دارد اما در مورد آیفون XR و آیفون 11 چنین تاثیری را شاهد نیستیم.

دلیل این موضوع هم این است که در گوشی‌هایی که از نمایشگر OLED بهره می‌برند، امکان خاموشی کردن پیکسل‌های تاریک برای نمایش عمیق رنگ سیاه وجود دارد.

 

ویدیو تست عملکرد باتری آیفون XS در دو حالت تم تیره و روشن

 

 

اخبار مرتبط:

iOS 13.1 و iPadOS 13.1 و tvOS 13 منتشر شد

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: 9to5mac


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر