دوربین پیکسل 4 ما را ناامید کرد؛ کسب جایگاه هشتم در DxOMark

دوربین پیکسل 4 ما را ناامید کرد؛ کسب جایگاه هشتم در DxOMark

دوربین گوشی گوگل پیکسل 4 ما را ناامید کرد؛ این گوشی با نمره 112 جایگاه هشتم در DxOMark را دارد.

وب سایت معتبر DxOMark همواره با بررسی دوربین جدید‌ترین گوشی‌‌ها شناخته می‌شود و حالا نوبت به گوگل پیکسل 4 رسیده است. گوشی‌های گوگل پیکسل 4 و 4 ایکس ال، جدیدترین پرچمداران گوگل هستند که تنها چند روزی از رونمایی آن‌ها می‌گذرد. حالا وب سایت DxOMark به بررسی کیفیت دوربین این گوشی پرداخته است که نتایج بدست آمده، کمی ناامید کننده است. در واقع اگرچه در لیست 10 تایی بهترین دوربین گوشی قرار دارد، اما در رتبه‌های آخر قرار گرفته است. با فیسیت همراه باشید تا بررسی این وب سایت معتبر را با هم مرور کنیم.

 

بررسی دوربین گوگل پیکسل 4 از منظر DxOMark

نقاط قوت دوربین Pixel 4

گوگل پیکسل 4 در آزمون DxOMark نمره کلی 112 را بدست آورده است. به طور کلی همانطور که انتظار می‌رفت، عملکرد دوربین این گوشی واقعا خوب است. در واقع نور دهی دوربین این گوشی، در هر دو شرایطی که نور محیط کم و یا بیش از اندازه زیاد باشد، بسیار مناسب است و در این شرایط در هر دو محیط داخل و خارج، جزییات با کیفیت بسیار خوبی در تصاویر ثبت می‌شود.

موضوع دیگری که تست کننده وب سایت DxOMark را شگفت‌زده کرده است، عملکرد دوربین تله فوتو این گوشی است. گویا این دوربین 16 مگاپیکسلی، قادر است تصاویر واقعا باکیفیتی از در محیط داخلی و در طول روز ثبت کند.

از طرفی به لطف نرخ فریم قابل تطبیق، ضبط ویدیو توسط دوربین گوگل پیکسل 4 هم بسیار روان است و ویدیو کاملا بدون لرزش است.

 

نقاط ضعف دوربین Pixel 4

اگرچه همه قابلیت‌های بالا، دوربین پیکسل 4 را واقعا عالی کرده است اما نمی‌توانیم از نقاط ضعف دوربین این گوشی هم بگذریم. از جمله مهم‌ترین نقاط ضعف و ایرادات دوربین این گوشی می‌توانیم به اضافه شدن جزییات مصنوعی به ویدیو، سایه انداختن رنگ‌ها و بی‌روح بودن آن‌ها، از بین رفتن جزییات هنگام زوم، اثر حلقه شدن در گوشه‌های تصویر و... اشاره کنیم.

 

پیکسل 4 در جایگاه هشتم؛ نتیجه‌ای ناامید کننده

دوربین گوگل پیکسل 4 واقعا خوب است اما هر چقدر هم که از نکات مثبت دوربین این گوشی بگوییم، باز هم عقب ماندن پیکسل 4 در رقابت بهترین دوربین گوشی را نمی‌توان انکار کرد. در واقع گوگل پیسکل 4 با کسب نمره 112 در آزمون DxOMark، در جایگاه هشتم و بالاتر از هواوی میت 20 پرو و پایین‌تر از گلکسی اس 10 پلاس قرار گرفته است. این در حالی است که هواوی میت 30 پرو با کسب نمره 121 در جایگاه اول قرار دارد و این تفاوت امتیازی، زیاد است.

لیست 10 تایی بهترین دوربین‌های گوشی _ پیکسل 4 در جایگاه هشتم

لیست 10 تایی بهترین دوربین‌های گوشی _ پیکسل 4 در جایگاه هشتم

 

البته ناگفته نماند که گوگل پیسکل 4 در بخش عکس‌برداری نمره 117 را بدست آورده است اما در بخش ویدیو کمی ضعف داشته و امتیاز 101 را کسب کرده است و به این ترتیب به امتیاز کلی 112 دست یافته است. در تصویر بررسی اجمالی از کیفیت دوربین این گوشی را با ذکر امتیاز هر بخش می‌بینید.

خلاصه جزییات امتیاز DxoMark دوربین گوشی گوگل پیکسل 4 در بخش عکس برداری و فیلم برداری

خلاصه جزییات امتیاز DxoMark دوربین گوشی گوگل پیکسل 4 در بخش عکس برداری و فیلم برداری

 

ویدیو بررسی دوربین گوگل پیکسل 4

 

 

اخبار مرتبط:

هواوی میت 30 پرو، صدرنشین در DXOMARK شد؛ بهترین دوربین گوشی 2019

سیستم رادار گوگل پیکسل 4 چگونه کار می‌کند؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: gsmarena و DxOMark


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر