پتنت جدید شیائومی؛ دوربین سلفی دوگانه زیر نمایشگر؛ یک گام نزدیک‌تر به نمایشگر یکپارچه

پتنت جدید شیائومی؛ دوربین سلفی دوگانه زیر نمایشگر؛ یک گام نزدیک‌تر به نمایشگر یکپارچه

پتنت جدید شیائومی؛ دوربین سلفی دوگانه زیر نمایشگر در گوشی هوشمند فاش شد؛ یک گام نزدیک‌تر به نمایشگر یکپارچه.

صفحه نمایشِ ایده‌آلی که همه تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند برای محصولات خود در نظر دارند، عاری از هر گونه حاشیه و بریدگی است. درواقع همه این شرکت‌ها به دنبال این هستند که نمایشگری کاملا یکپارچه را ارائه دهند. ابتدا شاهد استفاده از بریدگی بزرگ مستطیل شکلی در گوشی‌ها بودیم که کاربران چندان به آن روی خوش نشان ندادند. همین موضوع هم باعث شد تا کم کم شاهد استفاده از ناچ قطره‌ای، نمایشگر روزنه‌دار، دوربین سلفی پاپ آپ و نهایتا دوربین سلفی و اصلی مشترک به صورت پاپ و چرخان باشیم.

حالا مدتی است که گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد گوشی‌هایی را تولید کند که دروبین آن‌ها در زیر نمایشگر قرار دارد و همچنین سامسونگ در نظر دارد تا این نوع دوربین‌ها را به تولید انبوه برساند. جالب اینجاست که سامسونگ تنها شرکتی نیست که تصمیم به استفاده از چنین دوربین‌هایی در گوشی‌هایش گرفته است، بلکه شیائومی به عنوان اولین کمپانی، ماه‌ها پیش در توییتر خود درباره استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر صحبت کرده بود. سپس اندکی بعد، به دنبال شیائومی، اوپو هم از برنامه‌اش برای استفاده از همین تکنولوژی خبر داد.

حالا به گزارش TigerMobiles، شیائومی پتنت جدیدی از یک گوشی را به ثبت رسانده است که دارای دوربین دوگانه سلفی است و این دوربین‌‌ها زیر نمایشگر تعبیه شده‌اند. گویا شیائومی این پتنت را در تاریخ 30 سپتامبر، یعنی 8 مهرماه، در سازمان مالکیت معنوی چین ثبت کرده است که این پتنت به صورت زیر است:

پتنت ثبت شده شیائومی از دوربین سلفی دوگانه زیر نمایشگر

پتنت ثبت شده شیائومی از دوربین سلفی دوگانه زیر نمایشگر

 

به این ترتیب با عزمی که از تولیدکنندگان موبایل برای رسیدن به نمایشگر یکپارچه می‌بینیم، به زودی هر گونه زائده‌ای در نمایشگر گوشی‌های هوشمند حذف خواهد شد و همچنین ایده‌‌هایی مانند ناچ، روزنه و ماژول پاپ آپ دوربین، به کلی حذف خواهد شد.

البته ناگفته نماند که تکنولوژی دوربین سلفی زیر نمایشگر چندان بالغ و کامل نیست و شاید باید مدت‌ها منتظر باشیم تا به یک نمایشگر تمام صفحه دست پیدا کنیم.

 

اخبار مرتبط:

شیائومی پتنت گوشی تاشو با 3 نمایشگر و 3 دوربین را ثبت کرد

گوشی هوشمند با نمایشگر خورشیدی؛ پتنت جدیدی از شیائومی منتشر شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر