بد افزار Linux.Wifatch در اصل امنیت روتر ها را ارتقا می بخشد

بد افزار Linux.Wifatch در اصل امنیت روتر ها را ارتقا می بخشد

ویروس Linux.Wifatch دقیقا کاری برعکس سایر ویروس ها انجام می دهد، به جای دزدیدن اطلاعات ، امنیت سیستم را بالا می برد! Linux.Wifatch توسط یک شرکت امنیتی به نام Symantec کشف شد. این شرکت توضیح داد: " در ابتدا ما در سال 2014 در مورد Wifatch با خبر شدیم ، وقتی که یک محقق مستقل در زمینه امنیت متوجه چیزی عجیب در روتر خانگی خود شد. در ابتدا چیز عجیبی به نظر نمی رسید.


ویروس  Linux.Wifatch دقیقا کاری برعکس سایر ویروس ها انجام می دهد، به جای دزدیدن اطلاعات ، امنیت سیستم را بالا می برد! Linux.Wifatch توسط یک شرکت امنیتی به نام Symantec کشف شد. این شرکت توضیح داد: " در ابتدا ما در سال 2014 در مورد Wifatch با خبر شدیم ، وقتی که یک محقق مستقل در زمینه امنیت متوجه چیزی عجیب در روتر خانگی خود شد. در ابتدا چیز عجیبی به نظر نمی رسید. در راستای تلاش های Symantec برای شناسایی دستگاه هایی مبتلا به ویروس، شبکه بزرگی از هانی پات را اجرا کردیم که نمونه های زیادی گرفت، و Wifatch را به عنوان یکی از تهدید ها نشان داد. هرچه دقیق تر به آن نگاه کردیم، این کد خاص نسبت به سایر ویروس ها متفاوت تر به نظر رسید. وقتی که یک دستگاه مبتلا به Wifatch به یک شبکه همتا به همتا متصل می شود، آن را به دستگاه های دیگر منتقل می کند. هر چه بیشتر در مورد Wifatch تحقیق کردیم چیز های عجیب تری در مورد این ویروس یافتیم. به نظر می رسد که سازنده این ویروس قصد داشته است که به جای انجام فعالیت های شرورانه، امنیت دستگاه های ویروسی را تامین کند. "چند ماه است که ویروس Wifatch توسط این شرکت مورد بررسی قرار گرفته است و تا به حال هیچ گونه فعالیت شرورانه ای از آن دیده نشده است، که البته به دلیل این که سازنده آن به سیستم مبتلا دسترسی پیدا می کند ممکن است این رفتار نیز عوض شود. هر چه باشد، یک کد ناخواسته است که بدون اطلاع کاربر به کامپیوترش تزریق شده است، پس بهتر است حواستان به آن باشد!

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر