نسخه 78 مرورگر کروم منتشر شد؛ مرور ویژگی‌های جالب این نسخه

نسخه 78 مرورگر کروم منتشر شد؛ مرور ویژگی‌های جالب این نسخه

نسخه 78 مرورگر کروم منتشر شد؛ با مرور ویژگی‌های جالب این نسخه همراه فیسیت باشید.

ماه گذشته بود که گوگل از تغییراتی در مرورگر گوگل کروم خبر داد که بیشتر به شخصی سازی مرورگر می‌پرداخت. حالا نسخه جدید این مرورگر محبوب، یعنی نسخه 78 آن منتشر شده است. اما گوگل کروم چه تغییراتی کرده است؟ با فیسیت همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

 

تغییرات و ویژگی‌های نسخه 78 مرورگر گوگل کروم

انتخاب عکس پس زمینه

برای دسترسی به گزینه‌های شخصی‌سازی، باید از دکمه‌ی Customize که در قسمت راست و پایین صفحه قرار دارد، استفاده کنید. در نسخه‌ی جدید مرورگر گوگل کروم، قسمت تصاویر پس‌زمینه با تغییری همراه نبوده و همچنان می‌توانید از عکس‌های انتخابی گوگل و یا عکس‌هایی که خودتان آپلود کرده‌اید، یکی را به‌عنوان پس‌زمینه انتخاب کنید.

 

شخصی‌سازی وب سایت‌های منتخب با گزینه shortcut

در نسخه 78 مرورگر کروم، گزینه‌ای به نام shortcut اضافه شده است که امکان شخصی‌سازی وب‌سایت‌های منتخب شما را فراهم می‌کند. به لطف این گزینه می‌توانید وب‌سایت‌هایی که بیشتر از همه از آن‌ها بازدید دارید را به سه مدل زیر نمایش دهید:

  1. با انتخاب گزینه‌ی My shortcuts، تنها وب‌سایت‌هایی در صفحه اصلی مرورگر نمایش داده می‌شوند که بیشترین بازدید و مراجعه را به آن‌ها داشته‌اید.
  2. گزینه‌ی Most Visited Sites این امکان را دراختیار شما قرار می‌دهد؛ که فهرست وب‌سایت‌ها را خودتان به‌صورت دستی مرتب‌سازی کنید.
  3. آخرین مورد هم حالت Hide Shourcuts است که به‌ طور کامل این قسمت را از صفحه‌ی اصلی مرورگر کروم پنهان می‌کند.

 

انتخاب تم دلخواه برای در نسخه 78 کروم

گزینه‌ی جدید دیگری که به قسمت‌ شخصی‌سازی اضافه‌شده، Color and theme است که به شما این امکان را می‌دهد که از بین 23 تم پیش‌فرض یک مورد را انتخاب کنند. حتی اگر این 23 تم را نمی‌پسندید و رنگ خاصی مد نظرتان است، می‌توانید کد رنگ آن را در قسمت color picker انتخاب کنید. البته در نظر داشته باشید که در حال حاضر این قابلیت برای همه کاربران فعال نشده است.

انتخاب تم در نسخه 78 مرورگر کروم

انتخاب تم در نسخه 78 مرورگر کروم

قابلیت Click to Call

در نسخه 78 مرورگر کروم شاهد اضافه شدن قابلیت جدیدی با نام Click to Call هستیم. کاربران به لطف این قابلیت می‌توانند با انتخاب شماره‌‌ تماس و سپس راست ‌کلیک‌ کردن روی آن، شماره‌‌ تلفن را به گوشی خود ارسال کنند و سپس‌ با گوشی همراه، با آن شماره تماس بگیرند.

در واقع با انجام این کار، کروم نوتیفیکیشنی در گوشی نمایش می‌دهد که با انتخاب آن، مستقیما وارد صفحه‌ تماس می‌شوید. البته این قابلیت هم مانند قابلیت قبلی هنوز برای همه کاربران در دسترس قرار نگرفته است.

قابلیت Click to Call

قابلیت Click to Call

 

تغییر رابط کاربری

بخشی از تغییرات نسخه 78 مرورگر کروم به رابط کاربری آن برمی‌گردد. تا پیش از این آپدیت، هنگامی که موس را روی زبانه مرورگر می‌بردیم، یک نوار بسیار باریک نمایش داده می‌شد که نام وب سایت درون آن بود. حالا اما باکس بزرگ‌تری نمایش داده می‌شود که اطلاعات بیشتری درباره وب سایت را درون خود جای داده است.

 

امنیتی بیشتر از قبل؛ پاک سازی Flagها

افزونه‌ی Password Checkup حدود یک سال است که به بررسی سلامت و امنیت رمز‌های عبور می‌پردازد و به ‌صورت پیش‌فرض در مرورگر کروم تعبیه شده است. در صورتی که شخصی وارد حسابتان شود، گوگل کروم این موضوع را به اطلاع شما می‌رساند. نمایش پیام قرمز رنگ به‌معنای تغییر رمز عبور برای حفظ ایمنی حساب‌ کاربری‌تان است و پیام سبز‌ رنگ نیز به‌ معنی نبود خطر خواهد بود.

گذشته از این مورد در نسخه 78 گوگل کروم، پاک‌سازی قسمت Flags هم اضافه شده است. گویا در این بخش، هدف مرورگر کروم کاربران سازمانی بوده‌اند. قرار است بسیاری از Flag‌ها برای همیشه از مرورگر کروم پاک شوند؛ اما قرار نیست این پاک ‌سازی به تجربه‌ی کاربری افراد عادی صدمه‌‌ای بزند.

 

اخبار مرتبط:

چطور افزونه‌های دسکتاپ کروم را روی موبایل نصب کنیم؟

گوگل کروم مانند ویندوز است: همه از آن استفاده می‌کنند اما هیچ‌کس دوستش ندارد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

 

منبع خبر: 9to5google


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر