نسخه 70 مرورگر فایرفاکس منتشر شد؛ بررسی قابلیت‌ها

نسخه 70 مرورگر فایرفاکس منتشر شد؛ بررسی قابلیت‌ها

نسخه 70 مرورگر فایرفاکس منتشر شد؛ بررسی قابلیت‌ها را در فیسیت ببینید.

مرورگر فایرفاکس یکی از مرورگرهای محبوب در بین همه کاربران است و با سهم بازار 4.45 درصدی، جایگاه سوم در لیست پر استفاده‌ترین مرورگرها را دارد. حالا ساعتی پیش موزیلا نسخه 70 فایرفاکس را منتشر کرده است. در این نسخه شاهد بهبود حریم خصوصی، مسدود کردن دسترسی Trackerها و عملکرد در سیستم عامل مک هستیم.

ویژگی‌های نسخه 70 مرورگر فایرفاکس

داشبورد Enhanced Tracking Feature

در نسخه 63 مرورگر موزیلا شاهد اضافه شدن قابلیت Enhanced Tracking Featureبودیم که کوکی‌ها و دسترسی به فضای ذخیره سازی توسط دنبال‌کننده‌های شخص ثالث (Third-Party Tracker) را مسدود و به این ترتیب از حریم شخصی کاربر محافظت می‌کرد. حالا در نسخه 70 مرورگر فایرفاکس، یک داشبورد به این قابلیت اضافه شده که جزییات چگونگی محافظت مرورگر از داده‌های شخصی کاربر را نمایش می دهد.

برای دسترسی به داشبورد کافی است روی سپر کنار نوار آدرس و یا آیکون سه خط بالای مرورگر کلیک کنید. سپس گزینه Privacy Protections را انتخاب کنید. حالا وارد داشبورد شده‌اید و می‌توانید لیست تمام کوکی‌های شخص ثالثی که توسط مرورگر مسدود شده است را بر اساس دسته بندی ببینید. به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید روی این بخش کنترل داشته باشید.

داشبوردی برای حفظ حریم خصوصی

نسخه 70 فایرفاکس شامل یک داشبورد جدید برای مراقبت از حریم شخصی هم هست که تمام سایت‌هایی که در پس زمینه و بی سر و صدا، فعالیت‌های کاربر را نظارت می‌کنند را نمایش داده می‌دهد. به این ترتیب کاربر به سادگی می‌تواند این وب سایت‌ها را متوقف کند.

برای دسته بندی‌های کوکی‌ها یک توضیح کوتاه رو به روی آن‌ها نوشته شده است که عملکرد هر یک را نشان می‌دهد. در نسخه 70 فایرفاکس، مسدود شدن نظارت کننده‌های شبکه‌های اجتماعی در فیسبوک و توییتر اعمال شده است.

امنیت رمز عبور

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در نسخه 70 مرورگر فایرفاکس شاهد آن هستیم، اضافه شدن ویژگی ساخت پسورد است که برای ایجاد رمز عبورهای قدرتمند به کار می‌رود. علاوه بر این یک ابزار حسابرسی جدید نیز به مرورگر افزوده شده که در صورت لو رفتن داده‌ها، به شما هشدار می‌دهد که رمز عبورتان را عوض کنید.

بهبود طول عمر باتری

این نسخه از فایرفاکس به طور چشمگیری مصرف باتری را تا 3 برابر بهبود داده و باعث افزایش عملکرد سیستم خواهد شد.

اخبار مرتبط:

نسخه 78 مرورگر کروم منتشر شد ؛ مرور ویژگی‌های جالب این نسخه

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Aria

یک‌شنبه, 05 آبان 1398

ایرانیان با داشتن یکی از پایین ترین نرخ های مطالعه جهان و بیشترین اطلاعات عمومی اشتباه سرامد هستند. حتی در مقالات ترجمه شده نیز اثار ان توسط مترجم دیده میشود. مهمترین دلیل کم اعتبار کردن وب فارسی! و اما امار رسمی از سهم حدود پنج درصدی فایرفاکس در بین مرورگرها حکایت دارد. جستجو کنید رابطه میان پنج درصد و...

پاسخ

Aria

یک‌شنبه, 05 آبان 1398

و رسانه ای که حتی از پخش این کامنت اجتناب کند با اطلاعات اشتباه خود بدرد فلان جا میخورد

پاسخ

حمیدرضا

پنج‌شنبه, 23 آبان 1398

سلام ممنون مفید بود

پاسخ

ثبت نظر