ویندوز 10X نه تنها برای دستگاه‌های تاشو؛ بلکه برای لپ تاپ‌های عادی هم عرضه می‌شود

ویندوز 10X نه تنها برای دستگاه‌های تاشو؛ بلکه برای لپ تاپ‌های عادی هم عرضه می‌شود

ویندوز 10X نه تنها برای دستگاه‌های تاشو؛ بلکه برای لپ تاپ‌های عادی هم عرضه می‌شود.

ویندوز 10X سیستم عاملی است که مایکروسافت در رویداد سرفیس 2019، اطلاعات کلی درباره آن ارائه کرد. قرار بود این سیستم عامل در دستگاه‌های تاشو به کار رود. حالا اما مایکروسافت به صورت تصادفی، اسناد داخلی مربوط به ویندوز 10X را منتشر کرده است که جزییات بیشتری را درباره این سیستم عامل مشخص می‌کند. با فیسیت همراه باشید تا جزییاتی که درباره ویندوز 10X فاش شده است را با هم مرور کنیم.

 

اطلاعات فاش شده درباره سیستم عامل ویندوز 10X

عرضه برای همه لپ تاپ‌ها

بنا به این اسناد داخلی، مشخص است که مایکروسافت برنامه‌های مهم‌تری برای ویندوز 10X در سر دارد و گویا تصمیم دارد که این سیستم عامل را برای لپ تاپ‌های معمولی هم عرضه کند.

 

تغییر در منو استارت؛  عرضه با نام لانچر

یکی از اطلاعاتی که درباره ویندوز 10X فاش شده است، نام جدیدی است که برای منو استارت به کار رفته می‌شود. در واقع در این سیستم عامل به منو استارت نام لانچر داده شده است که این نام گذاری به خودی خود نشان دهنده تاکید بر جستجوی محلی است و به لطف یکپارچگی بیشتری که با وب، اپلیکیشن‌های موجود و فایل‌های مورد نظر دارد، قابلیت‌های بیشتری نسبت به منو استارت معمولی دارد. ضمنا محتوای پیشنهادی برای جستجوهای شما، بر اساس اپ‌ها، فایل‌ها و سایت‌های پرکاربردتر، دائما آپدیت می‌شوند.

منو استارت در ویندوز 10 ایکس  با نام لانچر

منو استارت در ویندوز 10 ایکس  با نام لانچر

سیستم تشخیص چهره

تفاوت دیگری که ویندوز 10X با نسخه معمولی ویندوز 10 دارد، به سیستم تشخیص چهره برمی‌گردد. در ویندوز 10 بعد از لاک اسکرین است که سیستم تشخیص چهره اجرا می‎‌شود اما در ویندوز 10X، دقیقا بعد از روشن شدن صفحه نمایش، سیستم تشخیص چهره اجرا می‌شود و با تشخیص چهره کاربر توسط Hello Face، کاربر به دسکتاپ هدایت می‌شود.

فایل اکسپلورر مدرن

اطلاعات دیگری که از این اسناد می‌فهمیم، در راه بودن یک اکسپلورر مدرن و جدید است. در واقع مدت‌هاست که مایکروسافت در حال کار روی نسخه مدرن‌تری از فایل اکسپلورر است که نسخه UWP (پلتفرم یکپارچه ویندوز) نامیده می‌شود و احتمالا قرار است که در ویندوز 10X شاهد استفاده از این اکسپلورر مدرن باشیم. ضمنا به نظر می‌رسد که این اکسپلورر جدید با نمایشگر‌های لمسی سازگاری بیشتری داشته باشد و از سوی دیگر دسترسی به فایل‌های ذخیره شده در آفیس 365، وان درایو و سایر سرویس‌های ذخیره سازی ابری را هم راحت‌تر کند.

 

در آخر باید بگوییم که این اسناد که اطلاعات زیادی درباره ویندوز 10X را فاش کرده است، تنها برای مدت کوتاهی روی سایت مایکروسافت بود و بعد از اندکی حذف شد. با این حال اطلاعات زیادی را درباره ویندوز 10X فاش کرد. با این حال انتظار داریم که ویندوز 10X تا سال آینده و همراه با دستگاه‌های ایسوس، دل، HP و لنوو راهی بازار شود.

 

اخبار مرتبط:

ویندوز 10X چیست؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: theverge و windowscentral


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر