رشد عجیب قیمت بیت کوین بعد از یک نزول شدید؛ ماجرا چه بود؟

رشد عجیب قیمت بیت کوین بعد از یک نزول شدید؛ ماجرا چه بود؟

رشد عجیب قیمت بیت کوین بعد از یک نزول شدید؛ ماجرا چه بود؟

بیت کوین این روزها تغییرات عجیبی را تجربه کرده است. در واقع بعد از مدت‌ها ثابت بودن قیمت آن در بازه 8000 دلار، یکباره به زیر این میزان رسید. در همین زمان عده زیادی به فروش بیت کوین روی آوردند اما یک باره ورق برگشت و قیمت بیت کوین به پایه 10000 دلار رسد. 

ساعاتی قبل قیمت بیت کوین پس از مدت ها دوباره 5 رقمی شد و با حداکثر قیمت 10300 دلار مبادله شد. این رقم، افزایش 38 درصدی طی یک روز را نشان می دهد که چهارمین افزایش شدید قیمت این رمزارز در تاریخ این صنعت محسوب می شود. البته پس از شروع کار بازارهای آسیایی، قیمت بیت کوین دوباره به کانال 9000 دلار برگشت و در زمان نگارش این مطلب حدود 9245 دلار قیمت دارد.

با افزایش قیمت بیت کوین تحلیلگران امیدوارند این رمزارز محبوب دوباره روند صعودی خود را در پیش بگیرد. اما سؤال اینجاست که دلیل این صعود کم سابقه چیست؟

 

چرا قیمت بیت کوین افزایش یافت؟

مهم ترین عاملی که قیمت بیت کوین را دوباره افزایش داد، صحبت‌های رئیس جمهور چین، شی جین پینگ بود که رسما حمایت دولتش را از صنعت بلاکچین اعلام کرد. وی در این خصوص چنین گفت:

ما باید بلاک چین را به عنوان یک پیشرفت غیرمنتظره در مسیر نوآوری مستقل فناوری های بنیادی بپذیریم.

دلیل دوم افزایش قیمت بیت کوین شاید سر رسید معاملات آتی CME باشد که سال گذشته برای نخستین بار در دنیای رمز ارز منعقد شده بودند. دستگیری مدیرعامل کریپتو کپیتال هم عامل دیگری برای این وضعیت است. با دستگیر شدن این فرد، صرافی هایی مثل Bitfinex امیدوارند که به 850 میلیون دلار سرمایه بلوکه شده خود دسترسی پیدا کنند.

رکوردشکنی عملکرد Bakkt را نیز می‌توان دلیل دیگر افزایش قیمت بیت کوین دانست. این پلتفرم معاملات آتی که در سال 2018 تأسیس شد، دیروز توانست به حجم تبادل 1130 بیت کوین برسد که رکورد جدیدی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

با افزایش قیمت بیت کوین، طبیعتاً دیگر ارزهای دیجیتال نیز روند صعودی را طی کرده‌اند. اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین طی 24 ساعت به ترتیب رشد 15، 25 و 18 درصدی را تجربه کردند.

 

 

 

منبع خبر: bitcoinist


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر