هشدار اپل: اگر آیفون 5 دارید، سریعا آن را به iOS 10.3.4 آپدیت کنید

هشدار اپل: اگر آیفون 5 دارید، سریعا آن را به iOS 10.3.4 آپدیت کنید

هشدار اپل: اگر آیفون 5 دارید، سریعا تا 12 آبان ماه آن را به iOS 10.3.4 آپدیت کنید.

اگر کاربر آیفون 5 هستید، اپل یک هشدار مهم برای شما دارد. در واقع از روز گذشته تا به حال اخطاری از سوی اپل روی گوشی‌های آیفون 5 منتشر شده است که از کاربران می‌خواهد نسخه فعلی سیستم عامل آیفون خود را سریعا و تا قبل از تاریخ 3 نوامبر یعنی قبل از  12 آبان ماه آپدیت کرده و به نسخه 10.3.4 ارتقا دهند. این هشدار به صورت زیر بوده است:

تا قبل از 3 نوامبر 2019 دستگاه خود را به iOS 10.3.4 آپدیت کنید تا همچنان بتوانید از سرویس‌های اپ استور، آی کلود، ایمیل، وب و سایر سرویس‌ها استفاده کند. اگر آپدیت آیفون 5 تا 3 نوامبر 2019 به پایان نرسد، مجبورید برای این آپدیت از بک آپ و ری‌استور کردن با مک یا PC استفاده کنید زیرا آپدیت نرم افزاری OTA و بک آپ با آی کلود دیگر کار نخواهد کرد.

هشدار اپل به دارندگان آیفون 5؛ گوشی خود را به iOS 10.3.4 ارتقا دهید

هشدار اپل به دارندگان آیفون 5؛ گوشی خود را به iOS 10.3.4 ارتقا دهید

مشکلاتی که برای آیفون 5 ایجاد می‌شود

اپل توضیح داده است که در صورتی که کاربران آیفون 5 تا قبل از این تاریخ آیفون خود را ارتقا ندهند، دسترسی آن‌ها به سرویس‌های اپل از جمله اپ استور، آی‌ کلود، ایمیل، وب و... مسدود خواهد شد. مهم‌تر اینکه بعد از این تاریخ امکان به روز رسانی سیستم عامل روی آیفون 5، به صورت OTA هم ممکن نخواهد بود. یعنی برای آپدیت دستگاه نمی‌توانید از طریق خود گوشی اقدام کنید، بلکه باید به سراغ آپدیت دستی و از طریق iTunes بروید.

مشکل دیگری که با آپدیت نشدن آیفون 5 به نسخه 10.3.4 سیستم عامل iOS به وجود می‌آید به GPS برمی‌گردد. در واقع تا 12 آبان ماه برای آیفون‌های 5 مشکلی در خصوص GPS وجود ندارد اما پس از این تاریخ این گوشی‌ها در زمینه نمایش دقیق ساعت و تاریخ دچار مشکل جدی خواهند شد. در واقع گویا قرار است شمارنده هفته GPS صفر شود.

 

سایر دستگاه‌هایی که به آپدیت نیاز دارند

این مشکل تنها به آیفون 5 اپل محدود نمی‌شود و اپل لیست سایر دستگاه‌هایی که تا قبل از 12 آبان ماه نیاز به آپدیت دارند را هم منتشر کرده است.در واقع گفته می‌شود که آیپد نسل 4 با وای فای و Cellular هم باید تا قبل از این تاریخ به iOS 10.3.4 و آیفون 4S، نسل اول آیپد مینی وای فای و Cellular، آیپد 2 با وای فای و CDMA Cellular و همچنین نسل سوم آیپد با وای فای و Cellular هم باید به iOS 9.3.6 آپدیت شوند. با این وجود تاکید اصلی اپل همچنان روی آیفون 5 است.

در ضمن این مشکل گریبان گیر دستگاه‌های آیپاد تاچ و یا آیپدهایی که صرفا از وای فای بهره می‌برند و همچنین دستگاه‌های اپل با نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل iOS، نمی‌شود.

 

نحوه آپدیت آیفون 5 به iSO 10.3.4

ضمنا برای آپدیت آیفون 5 خود به نسخه 10.3.4 سیستم عامل iOS، خود اپل در همان هشداری که تصویرش را گذاشته‌ایم، یک لینک را قرار داده است که به سادگی می‌توانید با استفاده از آن دستگاه خود را آپدیت کنید.

 

اخبار مرتبط:

آیفون SE 2 با قیمت 399 دلاری معرفی می‌شود

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: appleinsider


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر