رجیستری گوشی مسافری؛ طعمه جدید کلاه برداران برای اخاذی از مردم

رجیستری گوشی مسافری؛ طعمه جدید کلاه برداران برای اخاذی از مردم

رجیستری گوشی مسافری؛ طعمه جدید کلاه برداران برای اخاذی از مردم شده است.

رجیستری گوشی‌ مسافری یکی از داغ‌ترین موضوعات حوزه تکنولوژی در این روزهاست که این موضوع با حذف معافیت 80 دلاری و افزایش گمرکی، داغ‌تر هم شد. حالا عده‌ای از افراد کلاه بردار، از این شرایط سو استفاده کرده و با ایجاد صفحات فیشینگ، اقدام به اخاذی از کاربران کرده‌اند.

گویا به تازگی افراد زیادی پیامکی را دریافت کرده‌اند که در آن ذکر شده است کاربر برای رجیستر کردن تلفن همراه خود که به صورت مسافری وارد بازار کرده است، بایستی مبلغی را پرداخت کند تا گوشی او از دسترس خارج نشود. پیامک دیگر هم با ترفند اصلاحیه عوارض گمرکی ارسال شده است، به این ترتیب که اعلام شده است به دلیل افزایش نرخ گمرکی گوشی و مشمولیت شناسه دستگاه تلفن همراه مورد استفاده، برای اینکه گوشی قطع نشود باید مبلغی به عنوان اصلاحیه عوارض گمرکی جدید پرداخت شود.

در انتهای این پیامک‌ها که به دست کاربران زیادی رسیده است، یک لینک قرار دارد که کاربران را برای پرداخت هزینه گمرکی به یک صفحه جعلی هدایت می‌کند. این صفحه که شباهت فوق العاده زیادی به وب سایت گمرک دارد، کاربر را به سادگی گول می‌زند تا اطلاعات بانکی خود را در آن وارد کند. در واقع کلاه برداران از تب داغ گمرکی جدید و تغییرات آن سو استفاده کرده و یک فیشینگ حرفه‌ای را راه انداخته‌اند.

 

توصیه‌هایی برای مقابله با فیشینگ

در همه موارد فیشینگ، کلاه بردار از عدم دقت کاربر در ورود به وب سایت سو استفاده می‌کند. به عبارت کلاه برداران به نوعی وب سایت جعلی را درست می‌کنند که تشخیص آن از وب سایت اصلی سخت باشد اما با کمی دقت، به سادگی می‌تواند جلو این نوع ضررهای مالی را بگیرید. از جمله توصیه‌هایی که برای جلوگیری از فیشینگ می‌توانید انجام دهید عبارتند از:

  • توجه به آدرس اینترنتی، به طوری که با آدرس اصلی مغایرتی نداشته باشد
  • استفاده از پروتکل https و گواهینامه SSL در درگاه بانکی
  • باز نکردن لینک‌هایی که در پست‌های تبلیغاتی تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی نشر داده می‌شود
  • توجه به شماره‌ای که پیامک با آن ارسال شده است
  • و...

 

اخبار مرتبط:

منتظر گمرکی 26 درصدی برای گوشی‌های مسافری باشید 

معافیت 80 دلاری واردات گوشی مسافری لغو شد؛ عوارض را با دلار 11 هزارتومانی بپردازید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: ایسنا


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر