فتوشاپ کمرا، اپلیکیشن دوربین ادوبی با هوش مصنوعی معرفی شد

فتوشاپ کمرا، اپلیکیشن دوربین ادوبی با هوش مصنوعی معرفی شد

فتوشاپ کمرا، اپلیکیشن دوربین ادوبی، مجهز به هوش مصنوعی معرفی شد که قابلیت‌هایی مشابه نسخه اصلی فتوشاپ دارد.

فیلترهای اینستاگرام و اسنپ چت و سایر ابزارهایی که توانایی ویرایش عکس را فراهم می‌کنند، برای کاربران شدیدا محبوب هستند. حالا ادوبی هم این نیاز را درک کرده است و روز گذشته از اپلیکیشن دوربین جدید و کاملا رایگان خود با نام Photoshop Camera را معرفی کرده است.

ادوبی معتقد است که یادگیری نرم افزارهای قدرتمندی مانند فتوشاپ و لیات روم برای بسیاری از کاربران سخت است. از این رو هدف ادوبی از ارائه این اپلکیشن دوربین، ساده کردن کار ویرایش تصویر برای کاربران عادی بوده است. با فیسیت همراه باشید تا این اپلیکیشن دوربین جدید ادوبی را با هم بررسی کنیم.

 

اپلیکیشن دوربین Photoshop Camera ادوبی

این اپلیکیشن یک برنامه رایگان است که از هوش مصنوعی قدرت می‌گیرد و در حال حاضر تنها در دسترس عده معدودی از کاربران اندروید و iOS قرار دارد. این اپلیکیشن با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی ادوبی با نام Sensei استفاده می‌کند تا بتواند موضوع عکس را تشخیص دهد. مثلا بفهمد عکس کنونی سلفی است یا غذا یا منظره و... . بعد از تشخیص موضوع عکس، حالا این اپلیکیشن دوربین به صورت خودکار به شما فیلترهای مناسب آن تصویر را پیشنهاد می‌کند.

از این فیلترها که ادوبی در اپلیکیشن جدیدش آن‌ها را لنز می‌نامد، می‌توانید در همان لحظه‌ی ثبت عکس و یا بعد از گرفتن عکس استفاده کنید.

نمونه‌ای از عملکرد نرم افزار دوربین فتوشاپ کمرا

نمونه‌ای از عملکرد نرم افزار دوربین فتوشاپ کمرا

 

ادوبی معتقد است که این پیشرفت نرم افزاری مدیون پیشرفت سخت افزاری است که در دوربین‌های گوشی‌های هوشمند شاهد هستیم. پارانسیس در این خصوص چنین توضیح داده است:

باید بگوییم که شرکت‌های بزرگ کار فوق‌العاده‌ای در راستای رفع محدودیت‌های سخت‌افزاری انجام داده‌اند؛ اما ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم در بخش نرم‌ افزار بسیار بهتر عمل کنیم.

پشتیبانی از فایل‌های PSD لایه دار و ساخت لنز

خوشبختانه کاربران تنها محدود به این فیلترها یا همان لنزها نیستند بلکه فتوشاپ کمرا به کاربران امکان ساخت لنزهای جدید را هم می‌دهد. چنین امکانی را در نرم افزار فیسبوک هم داشتیم اما ساخت فیلتر یا لنز در نرم افزار دوربین Photoshop Camera ادوبی به مراتب ساده‌تر است. علت سادگی این موضوع هم این است که نرم افزار فتوشاپ کمرا از فایل‌های PSD لایه دار پشتیبانی می‌کند.

 

قابلیت Auto-Masking

یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها و قابلیت‌های نرم افزار فتوشاپ کمرا، قابلیت Auto-Masking‌ است که ابزار انتخاب اشیا (object selection) را در اختیارتان قرار می‌دهد. به لطف این ابزار می‌توانید به سادگی و بدون کوچک‌ترین زائده‌ای، تصویر اصلی را از پس زمینه جدا کنید. حالا می‌توانید روی پس زمینه، تغییرات مورد نظرتان مانند اضافه کردن حالت بوکه و... را اعمال کنید.

 

دانلود نرم افزار دوربین فتوشاپ کمرا ادوبی

اگر شما هم جز علاقه‌مندان به استفاده از این اپلیکیشن هستید، می‌توانید از طریق این لینک، درخواست خودتان را ثبت کنید تا بتوانید نسخه پیش نمایش نرم افزار دوربین فتوشاپ کمرا را دریافت کنید. نسخه اصلی این نرم افزار از اوایل سال 2020 رسما برای عموم عرضه خواهد شد.

 

مقالات مرتبط:

آموزش تصویری رفع کامل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ CC 2015

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: theverge


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

فرزاد

چهارشنبه, 15 آبان 1398

متاسفانه ایران جزو کشورهای توی لیست ثبتنام نیست...

پاسخ

ثبت نظر