اپلیکیشن‌های رمز دوم یکبار مصرف برای بانک‌های مختلف ایرانی

اپلیکیشن‌های رمز دوم یکبار مصرف برای بانک‌های مختلف ایرانی.jpg

با معرفی اپلیکیشن‌های رمز دوم یکبار مصرف برای بانک‌های مختلف ایرانی همراه فیسیت باشید.

امروزه اغلب ما کارهای بانکی خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهیم اما همواره انجام کارهای بانکی در فضای اینترنت، نگران کننده بوده است زیرا امکان سو استفاده از اطلاعات بانکی در این فضا، ساده‌تر از هر زمان دیگری است.

اگرچه بانک‌ها درگاه پرداخت ایمنی را فراهم کردند و برای وارد کردن رمز دوم و سایر اطلاعات کارت بانکی از کیبورد مجازی استفاده کردند اما باز هم افراد سو استفاده‌جویی بودند که با استفاده از روش‌هایی مانند فیشینگ، اطلاعات بانکی کاربران را سرقت می‌کردند.

برای حفظ امنیت اطلاعات بانکی کاربران و افزایش امنیت تراکنش‌های بانکی، راه حل دریافت رمز دوم پویا مطرح شد. از ابتدای خردادماه 98، روند حذف رمز دوم ثابت و جایگزینی با رمز دوم یکبار مصرف آغاز شد و حالا همه بانک‌ها این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌اند. در این مقاله تصمیم گرفتیم که اپلیکیشن‌هایی که هر یک از 4 بانک‌ از بانک‌های دولتی کشور برای ارائه رمز دوم یکبار مصرف ارائه کرده‌اند را به شما معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

نرم افزار رمز دوم یکبار مصرف برای هر یک از بانک‌ها

بانک ملت

اپلیکیشن رمزنگار ملت، برنامه‌ای است که بانک ملت برای ارائه رمز دوم یکبار مصرف برای کاربرانش ارائه کرده است. این نرم افزار که برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس کاربران است، در زمان انجام تراکنش‌های اینترنتی که به رمز دوم نیاز دارند، رمز دوم پویا یا همان رمز پویا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این رمز تنها برای مدت 60 ثانیه فعال است و بعد از آن بلا استفاده می‌شود. از جمله قابلیت‌ها و ویژگی‌های اپلیکیشن رمزنگار ملت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • علاوه بر امکان استفاده از رمز پویای دوم در تراکنش‌های متکی به رمز دوم، امکان بهره مندی از دریافت رمز پویای اول جهت استفاده در ابزارهای مرتبط (نظیر خودپرداز، کارتخوان فروشگاهی) با استفاده از اپلیکیشن مذکور وجود دارد.
  • فرآیند نصب و راه‌اندازی سامانه موصوف به دور از پیچیدگی و با سهولت انجام می شود.
  • امکان استفاده از اثر انگشت جهت ورود به اپلیکیشن وجود دارد.
  • امکان تنظیم سقف مبلغ تراکنش هنگام استفاده از رمز پویا در سامانه پیش بینی شده است.

بانک تجارت

بانک تجارت برای ارائه رمز دوم پویا، اپلیکیشن همراز را در اختیار کاربران قرار داده است. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس کاربران است. از جمله ویژگی‌ها و امکانات این اپلیکیشن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان ثبت و دریافت رمز یکبار مصرف برای تمام تجارت کارهای شخص در نرم افزار همراز
  • عدم امکان ثبت یک کارت به صورت همزمان در چند دستگاه
  • عدم نیاز به اینترنت برای دریافت رمز یکبار مصرف
  • امکان درخواست رمز مجدد در کمتر از 60 ثانیه
  • مسدود شدن نرم افزار در صورت اشتباه وارد کردن رمز عبور تا 10 مرتبه
  • امکان استفاده از اسکن اثر انگشت و تشخیص چهره به جای کلمه عبور نرم افزار در گوشی‌های مجهز به سنسور بیومتریک

بانک ملی

اپلیکیشن شصت، اپلیکیشنی است که بانک ملی برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف خود ارائه کرده است. بانک ملی تاکید کرده است که حتما این نرم افزار را وب سایت خود بانک ملی دانلود کنید. ضمنا بانک ملی مانند سایر بانک‌ها، نرم افزار رمز دوم پویای خود را برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS معرفی کرده است.

بانک سپه

رمزبانک سپه، اپلیکیشنی است که بانک سپه برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف به کاربران ارائه کرده است. این نرم افزار برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس کاربران است. البته باید بدانید که برای دریافت کد فعال‌سازی باید به یکی از شعب بانک سپه مراجعه و فرم درخواست رمز یک‌بار مصرف را پر کنید.

بانک صادرات

به جای ارائه اپلیکیشن مخصوص، بانک صادرات ترجیح داده است از کد دستوری برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف استفاده کند. برای این کار کافی است از کد دستوری #719* استفاده کنید. با انتخاب گزینه پنجم که به رمز دوم یکبار مصرف مربوط است، بایستی شماره کارت خود را وارد کنید. بعد از وارد کردن شماره کارت باید یک اسم چهار کارکتری به دلخواه خودتان برای کارت انتخاب کنید. بعد از انتخاب نام کارت، نوبت به تعیین رمز برای دریافت رمز دوم پویا بانک صادرات می‌رسد. بعد از اینکه رمز را وارد کنید، رمز دوم پویا برای شما فعال خواهد شد. حالا هر جا به دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات احتیاج داشتید، می‌توانید کد دستوری #719* را شماره گیری کنید و با انتخاب گزینه پنجم یعنی رمز یکبار مصرف و وارد کردن رمزی که برای سامانه USSD تعیین کردید، برای شما رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات تولید می‌شود.

سامانه #719* بانک صادرات که همبانک نام دارد و امکانات دیگری مثل اعلام مانده کارت، سه گردش آخر کارت، خرید شارژ سیم‌کارت و پرداخت قبوض برای مشتریان این بانک ارائه می‌کند. تنها مشکل اینجاست که از این به بعد برای استفاده از این خدمات، اول باید رمز دوم پویا بانک صادرات را از سامانه همبانک دریافت کنید، آن را یک جا یادداشت کرده و دوباره وارد سامانه شوید. این بار تنها 60 ثانیه فرصت دارید تا کار بانکی خود را انجام دهید، وگرنه رمز دوم پویا کارتتان منقضی شده و دوباره باید از سامانه همبانک رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات بگیرید.

سایر بانک‌ها

  • بانک سامان: اپلیکیشن رمزینه
  • بانک پارسیان: اپلیکیشن پارسیان من
  • بانک پاسارگاد: همراه بانک پاسارگاد
  • بانک ایران زمین: اپلیکیشن رمزساز ایران زمین
  • بانک سرمایه: اپلیکیشن رمزساز سرمایه
  • بانک رفاه کارگران: رمز یکبار مصرف موبایلی

اخبار مرتبط:

فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی

رمز دوم یکبار مصرف چیست و چطور آن را بگیریم؟

پاسخ همه ابهامات درباره رمز دوم یکبار مصرف از زبان معاون بانک مرکزی

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

جاوید

یک‌شنبه, 19 آبان 1398

بانک صادرات برنامه ریما رو معرفی کرده اون رمز یکبار مصرفی که شما نوشتید برای سامانه اینترنت بانکه

پاسخ

محمد

سه‌شنبه, 28 آبان 1398

چرا یک برنامه کلی و جامع معرفی نمیکنند ؟؟! هم برای بانک هم برای رمز دوم.

پاسخ

حمید

پنج‌شنبه, 30 آبان 1398

شاید یکی دلش نخواد نرم افزار اضافه رو گوشیش نصب کنه چرا اصرار دارن به نصب برنامه رمزنگار خودشون؟
الان اکثر صرافی های دیجیتال هم همین رمز پویا رو دارن ولی انتخاب نرم افزار رو به خود کاربر محول کردن من Google Authenticator رو گوشیم نصب دارم الان مجبورم یه نرم افزار دیگه هم نصب کنم منی که خود نرم افزار بانک رو هم نصب نکردم اصلا نرم افزار ایرانی رو گوشیم ندارم!!

پاسخ

نام

دوشنبه, 04 آذر 1398

بانک مسکن چی پ !

پاسخ

ثبت نظر