شیائومی برای سال 2020 چه ایده‌هایی در سر می‌پروراند؟

شیائومی برای سال 2020 چه ایده‌هایی در سر می‌پروراند؟

شیائومی برای سال 2020 چه ایده‌هایی در سر می‌پروراند؟ از دستیار صوتی گرفته تا تشخیص زلزله و خانه هوشمند.

شیائومی کمپانی بزرگی است که شاید تا چند سال پیش حتی تلفظ نامش برای کاربران سخت بود اما این روزها به یکی از معروف‌ترین کمپانی‌ها در سراسر دنیا تبدیل شده است. این کمپانی که امروزه در حوزه‌های مختلف، از تولید گوشی هوشمند گرفته تا تولید پاوربانک، خانه هوشمند و... فعالیت دارد، حالا برای سال 2020 خود برنامه‌هایی دارد که جذابیت خاص خود را دارد. با فیسیت همراه باشید تا این برنامه‌ها و ایده‌های آینده شیائومی را با هم مرور کنیم.

 

دورنمایی از شیائومی در سال 2020

دستیار صوتی؛ ارتقایی چشمگیر در کوتاه مدت

دستیارهای صوتی این روزها به یکی از ابزارها کاربردی برای راحتی کاربران تبدیل شده‌اند. Xiao Ai دستیار صوتی شیائومی است که قرار است یک آپدیت بزرگ را به خود ببیند. در واقع شیائومی در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، MIDC، اعلام کرد که Xiao Ai 3.0 با دریافت این به‌روزرسانی، امکانات بسیاری را بدست خواهد آورد.

به گفته شیائومی در آپدیت بعدی دستیار صوتی این کمپانی، شاهد اضافه شدن قابلیت دیالوگ ادامه‌دار طبیعی یا همان naturally continuous dialogue برای کاربران موبایلی خواهیم بود. این قابلیت شبیه به چیزی است که در حال حاضر در گوگل اسیستنت می‌بینیم. در واقع به لطف این ویژگی می‌توانید سوالاتی از دستیار صوتی بپرسید که مرتبط با همان پاسخ‌هایی باشد که قبلا به شما داده است.

به گفته وب سایت Gizchina، به دنبال این آپدیت دستیار صوتی شیائومی، کاربران می‌توانند حین صحبت با Xioa Ai، صحبت خود را قطع کرده و سوال جدیدی بپرسند و یا دستور جدیدی صادر کنند. البته این ویژگی تنها در نسخه 5G شیائومی Mi 9 Pro و شیائومی Mi 9 قابل دسترس است.

نیمه اول سال 2018 بود که شیائومی همزمان با معرفی گوشی Mi Mix 2S، برای اولین بار از دستیار صوتی خودش پرده برداشت. البته این پلتفرم برای کاربران بازار چینی توسعه داده شده اما در همین مدت کوتاه این دستیار صوتی حدود 49.9 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

حالا شیائومی مدتی است که در بخش تحقیق و توسعه دستیار صوتی خود سرمایه‌گذاری بیشتری کرده است و به ادعای خودش، پلتفرم پردازش زبان طبیعی‌اش، MiNLP به صورت روزانه بیش از 6 میلیارد بار استفاده می‌شود.

 

واسط کاربری MIUI 11 و هشدار زمین لرزه

برنامه دیگر شیائومی این است که با واسط کاربری MIUI 11، سیستم هشدار زمین لرزه را به گوشی‌هایی که از MIUI 11 پشتیبانی می‌کنند و همچنین Mi TV بیاورد. به این ترتیب که ثانیه‌هایی بعد از دریافت اولین امواج زمین لرزه، هشداری روی دستگاه کاربر نمایش داده شود. این سیستم برای اولین بار در تاریخ 20 سپتامبر مورد آزمایش قرار گرفت و شیائومی قول داده است که این قابلیت را به زودی در همه چین در دسترس کاربران قرار دهد.

 

بر قله‌ی 5G

شبکه 5G یکی از مهم‌ترین موضوعات تکنولوژیکی است که در سال 2019 پیگیری شد. در سال 2019 هم شاهد رونمایی و عرضه چندین گوشی 5G بودیم اما حتی در برترین برندهای بازار هم، تنها یک مدل 5G از گوشی‌ها وارد بازار شده بود و این تکنولوژی به صورت عمومی در نیامد. البته این موضوع اصلا عجیب نیست زیرا شبکه 5G هنوز در نقاط زیادی در جهان در دسترس کاربران قرار نگرفته است. با این وجود شیائومی برنامه ریزی کرده است که تا در سال 2020، بیشتر از 10 گوشی 5G را وارد بازار کند. همچنین این کمپانی در نظر دارد تا به لطف اینترنت اشیا، "خانه هوشمند برای همه" را عینی کند.

 

اخبار مرتبط:

بدون خالی شدن جیبتان، هوشمند زندگی کنید

دستیار صوتی الکسا به یک میلیون درخواست ازدواج جواب رد داد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

شایان

جمعه, 01 آذر 1398

نام رابط کاربری شیائومی MIUI و نام رابط کاربری هواوی EMUI می باشد. لطفاْ متن را ویرایش کنید.

پاسخ

ثبت نظر