اپل برنامه های آيفون و آی پد را به دليل مسائل امنيتی پاک کرد !

اپل برنامه های آيفون و آی پد را به دليل مسائل امنيتی پاک کرد !

اين برنامه ها به دليل نصب خودکار گواهی نامه های ريشه ای از ليست محصولات شرکت خارج شدند ، زيرا کاربران ديگر می توانستند با استفاده از اين گواهی نامه ها به اطلاعات رمز گذاری شده ارسالی و دريافتی دستگاه های اپل دسترسی داشته باشند

 

اين برنامه ها به دليل نصب خودکار گواهی نامه های ريشه ای از ليست محصولات شرکت خارج شدند ، زيرا کاربران ديگر می توانستند با استفاده   از اين گواهی نامه ها به اطلاعات رمز گذاری شده ارسالی و دريافتی دستگاه های اپل دسترسی داشته باشند . سخنگوی شرکت اپل در اين بار گفت : " شرکت اين برنامه ها را از ليست محصولات App Store خارج کرد زيرا اين برنامه ها با نصب گواهی نامه ريشه ای امکان نظارت برشبکه اطلاعاتی کاربر را فراهم می ساختند . اين امر نقض راهکارهای امنيتی SSL/TLS به شمار می آید. اپل از سازندگان اين برنامه ها خواسته است برنامه هايی را در ليست محصولات App Store قرار دهند که با حقوق امنيتی و شخصی کاربران در تناقض نباشند . "اين برنامه ها با نصب گواهی نامه های ريشه ای ، کاربران را قادر می ساخت تا پيام های تبليغاتی را مسدود سازند . سازندگان اعلام کرده اند که ساخت اين برنامه ها با چنين هدفی انجام نشده است . گفته می شود اين سازندگان در حال همکاری با شرکت اپل هستند تا بتوانند بيلت جديد برنامه های خود را در App Store قرار دهند .در طول سه هفته گذشته بيش از 24 برنامه معيوب چينی در App Store شناسایی شده است ، نسخه قبلی برنامه پيام رسان معروف WeChat نيز در اين ليست قرار داشت .

 

 

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر