لوميا 950 و لوميا 950 XL سرفيس پن را پشتيبانی می کند !

لوميا 950 و لوميا 950 XL سرفيس پن را پشتيبانی می کند !

اين بار يکی از کاربران توييتر که در گذشته اطلاعات دقيقی را در مورد محصولات مايکروسافت منتشر کرده بود ، اعلام کرد گوشی های پرچم دار جديد مايکروسافت ، سرفيس پن (Surface Pen) را پشتيبانی می کنند . اين امر به اين معنا است که همه کاربران می توانند برروی نمايشگر اين گوشی ها مانند تبلت نقاشی کنند و يا مطالبی را بنويسند . به گفته اين منبع ، مايکروسافت ششم اکتبر ( 14 مهر ) از سرفيس پن به عنوان بخشی از گوشی های لوميا رونمایی کرده بود . نکته جالب اين است که مايکروسافت در کنفرانس خود حرفی از اين قابليت نزد ، اگرچه که اين ويژگی يکی از قابليت های مهم گوشی های جديد اين شرکت به شمار می روند . احتمال می رود با نزديک شدن به زمان صادرات اين دو مدل ، اطلاعات بيشتری در زمينه قابليت های آن ها منتشر شود .

رقيبی برای نوت 5

شايد استفاده از پن برروی دستگاهی با نمايشگر 5.2 اينچی مانند لوميا 950 عجيب به نظر برسد ، اما استفاده از پن در کنار لوميا 950XL که به يک نمايشگر 5.7 اينچی مجهز است ، چنين نيست . سرفيس پن نه تنها قابليت های بيشتری به گوشی های لوميا می بخشد ، بلکه اين گوشی ها را به رقيبی برای نوت 5 (Note5) مبدل می سازد که با قلم مخصوص خود به بازار می آيد . پوشيده نيست که مايکروسافت اميد زيادی به موفقيت سرفيس پن و سازنده آن دارد ، به گفته سازنده اين دستگاه ، بيشتر کاربران Surface Pro 3 به اين وسيله کوچک عادت کرده اند . يکی از مسئولين مايکروسافت در نمايشگاهی که هفته قبل برگذار شده بود ، گفت : " هيچ کس جز مایکروسافت از اهميت سرفيس پن با خبر نيست ، درحال حاضر 50% کاربرانی که از Surface Pro 3 استفاده می کنند به سرفيس پن عادت کرده اند . بعد از ساخت سرفيس پن هيچ کس به موفقيت آن اميد نداشت و صادرات آن را مجاز نمی دانست زيرا عقيده بر اين بود که ديگر کسی برای نوشتن زمان صرف نمی کند . اما هم اکنون می توان به اهميت اين دستگاه کوچک نزد کاربران پی برد . " سرفيس پن به احتمال زياد به طور جدا از گوشی های لوميا به فروش می رسد ، اما انتظار می رود مايکروسافت اين دودستگاه را با قيمتی مناسب به بازار عرضه کند .

 

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر