خبر جدید از مایکروسافت و تسلا(Tesla)

خبر جدید از مایکروسافت و  تسلا(Tesla)

مایکروسافت و تسلا(Tesla) می گویند: باتری هایی که نرم افزار برای آن ها تعریف شده می توانند نیرو را در حال حرکت ترکیب کنند و تطابق دهند.

مایکروسافت و  تسلا(Tesla) می گویند: باتری هایی که نرم افزار برای آن ها تعریف شده می توانند نیرو را در حال حرکت ترکیب کنند و تطابق دهند.
باتری هایی که نرم افزار برای آن ها تعریف شده است، باتری های هوشمندی هستند که می توانند نوع شارژ باتری، سریع و یا طولانی بودن آن را بر اساس برنامه ریزی و خواست شما تعیین و مدیریت کنند.  محققان مایکروسافت، تسلا و دیگر شرکت ها در حال تحقیق روی این پروژه هستند.

برای افزایش طول عمر باتری یک تیم محقق از مایکروسافت، تسلا و دیگر شرکت ها ترکیب چندین نوع متفاوت باتری را درون یک دستگاه و مدیریت شده توسط خود سیستم عامل را پیشنهاد دادند.
آزمایش هایی که توسط این محققان انجام گرفت نشان داد که ترکیب و تطابق باتری ها با هم می تواند طول عمر باتری دستگاه های پوشیدنی را تا یک ساعت بالا ببرد.
برخلاف یک پیشرفت اساسی در فن آوری باتری – که مسلما نیست- پیشرفت های ایجاد شده توسط باتری های تعریف شده با نرم افزار (SDB) کاملا می تواند شخصی سازی شود. و همچنین با توجه به این که سازندگان چه باتری هایی را در دستگاه هایشان استفاده می کنند می تواند تا حدی محدود باشد.
در مقاله ای که این محققان منتشر کرده اند،  مفهوم باتری هایی که نرم افزار برایشان تعریف شده است توضیح داده شده است. و در هفته آینده در نشست اصول سیستم های عامل انجمن ماشین های حسابگر یا ACM توضیح خواهد داد.
چرا این مساله مهم است؟

ما معمولا باتری تلفن، تبلت و یا کامپیوتر شخصی را یک مخزن سوخت تصور می کنیم، یک رگ که برق در آن ذخیره می شود و به تدریج بیرون کشیده می شود تا دستگاه ما را شارژ کند. اما در این مقاله بیان شده است که انواع مختلف باتری وجود دارد، با مواد شیمیایی مختلف، که هرکدام خصوصیت های شارژ و خالی شدن شارژ متفاوتی دارند. و همه مواد شیمیایی باتری ترکیب ایده آل را ندارد. یک باتری با ظرفیت بالا شاید ساعت ها طول بکشد که شارژ شود در حالی که یک باتری که سریع شارژ می شود شاید خیلی کم ذخیره کند. ما هم اکنون از دستگاه هایی با قطب های سنسور و کنترل گر های تخصصی استفاده می کنیم، چرا از باتری های تخصصی استفاده نکنیم؟

باتری های هوشمند و تخصصی
هدف SDB این است. در این مقاله آمده است که " دستگاهی را تصور کنید که می تواند نصف ظرفیتش را صرف باتری که سریع شارژ می شود و نصف دیگرش را صرف باتری با ظرفیت بالا کند. این امر باعث می شود که دستگاه  به سرعت تقریبا 50% شارژ شود و تنها بخش کمی از شارژ خود را از دست بدهد."
همچنین در این مقاله بیان شده است که ما به راهی نیاز داریم که سیستم با باتری صحبت کند. در حال حاظر این مساله بیشتر شبیه به یک خیابان یک طرفه است: یک کنترل گر اختصاصی شارژ بر اساس برنامه ریزی اش باتری را شارژ می کند، و سیستم تنها ، به صورت دوره ای تغییر وضعیت را خواستار می شود. چیزی که این مقاله پیشنهاد می کند این است که ویندوز و یا یک سیستم عامل دیگر با کنترل گر شارژ ارتباط برقرار کند تا طول عمر باتری سیستم بهینه شود.
البته این عملی ساده نیست، تصور کنید که می خواهید سفری هوایی پنج ساعته داشته باشید. به صورت ایده آل شما دوست دارید که لپ تاپ خود را از شب تا صبح شارژ کنید تا در طول یک پرواز 8 ساعته شارژ کافی داشته باشید، اما ناچارید که تا بیست دقیقه دیگر بروید در نتیجه شما می خواهید که لپ تاپ خود را سریعا شارژ کنید و بتوانید تا جایی که امکان دارد از آن زمانی که در هواپیما هستید استفاده کنید.
اگر تقویم کامپیوتر و یا کروتانا این را می دانست، می توانست کاری کند که شارژر شما از روش شارژ سریع استفاده کند.  قرار دادن کنترل شارژ تحت ویندوز ( یا Google Now و یا سیستم عامل OS) باعث می شد که بهینه سازی ها به سرعت اعمال شود- دستگاه شما یاد می گرفت که چگونه شارژ شود و برای این کار فقط به برنامه شما، صدا و یا چیز های دیگر در مورد شما نیاز داشت.
نویسنده این مقاله اینچنین نتیجه گیری کرده است که SDB ها نیاز به هزینه اضافه برای  منطق کنترل گر ندارند. و می تواند برای بسیاری از دستگاه ها، مانند پهپادها، عینک های هوشمند و دستگاه های الکتریکی مفید باشد. قدم بعدی چیست؟ آزمایش این تکنولوژی با دستیار های هوشمند مانند کورتانا و Google Now برای این که ببینند آیا می توانند SDB را کنترل کنند یا خیر.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر