زمان ارائه اندروید مارشمالو برای گوشی های مختلف

زمان ارائه اندروید مارشمالو برای گوشی های مختلف

علت این امر این است که بروزرسانی یک فرآیند به تمام معنا می باشد . ساده ترین راه این است که سازنده سیستم عامل ، نرم افزار را برروی گوشی های پشتیبانی کننده تست کند ، سپس زمانی که سیستم عامل آماده شد آن را به بازار عرضه نماید . اگر کاربر گوشی خود را از شرکت های تبلیغاتی خریده باشد مجبور است مدت زمان بیشتری را صبر کند .

علت این امر این است که بروزرسانی یک فرآیند به تمام معنا می باشد . ساده ترین راه این است که سازنده سیستم عامل ، نرم افزار را برروی گوشی های پشتیبانی کننده تست کند ، سپس زمانی که سیستم عامل آماده شد آن را به بازار عرضه نماید . اگر کاربر گوشی خود را از شرکت های تبلیغاتی خریده باشد مجبور است مدت زمان بیشتری را صبر کند .

بعد از این که سازنده سیستم عامل را آماده کرد آن را از طریق شرکت های Verizon, AT&T, T-Mobile, Sprint و یا هرشرکت پشتیبانی کننده دیگر پخش می کند ، سپس این شرکت ها ویژگی های مورد نظر خود را به این سیستم عامل ها اضافه و سیستم عامل جدید را از همه نظر در شبکه تست می کنند . بعد از طی شدن برخی از مراحل خاص ، شرکت های تبلیغاتی بروزرسانی ها را تایید و روی گوشی کاربر نصب می کنند .

نکسوس (Nexus)

در حال حاضر عکس هایی از گوشی های گوگل منتشر شده است . کاربر می تواند منتظر بماند تا دستگاه به طور خودکار بروزرسانی OTA را دریافت کند و یا این که با کمک دستورالعمل های ارائه شده ، اندروید مارشمالو را روی گوشی خود نصب کند . باید به این نکته توجه داشت که گوشی های نکسوس 4 ، نکسوس 10 و نکسوس 7 (2012) نمی توانند مارشمالو را پشتیبانی کنند . اما هیچ پدیده ای همیشگی نیست . گوشی های زیر می توانند این سیستم عامل را دریافت کنند :

نکسوس 5 ، نکسوس 6 ، نکسوس 7 ( مدل وای فای 2013 و مدل LTE) ، نکسوس 9 و نکسوس Player

بروزرسانی های OTA نیز تقریبا آماده شده اند . زمانی که این بروزرسانی ها آماده نصب شدند ، کاربر پیامی مبنی بر دانلود و نصب ویژگی های جدید دریافت می کند . گوگل مانند همیشه در نظر دارد برای جلوگیری از صدمه زدن به گوشی های همراه ، بروزرسانی ها را به طور تدریجی عرضه کند بنابراین ممکن است زمان تکمیل فرآیند نصب اندروید مارشمالو برروی گوشی ها چند روز و یا حتی چند هفته طول بکشد .

سامسونگ (Samsung)

نصب بروزرسانی ها برروی گوشی های سامسونگ ممکن است سخت تر باشد زیرا سازنده مدل های مختلفی از یک نوع گوشی را به بازار عرضه کرده است . بنابراین می توان انتظار داشت که مدل های گلکسی نوت 5 AT&T و Verizon در یک زمان بروزرسانی ها را دریافت نکنند . البته می توان گفت گوشی های زیر در یک زمان بروزرسانی ها را دریافت می کنند ،اما این امر نیز به زمان ارائه بروزرسانی ها توسط شرکت های تبلیغاتی بستگی دارد :

گلکسی نوت 5 ، گلکسی اس 6 ، گلکسی اس 6 ادج و گلکسی اس 6 ادج پلاس

در گذشته چند ماه طول می کشید تا سامسونگ بروزرسانی های بزرگ سیستم عامل را ارائه کند . انتظار می رود این بار نیز چنین باشد . خبر خوب این است که همه گوشی های پرچم دار و بسیاری از گوشی های رنج متوسط به سیستم عامل اندروید لولی پاپ مجهز هستند ، بنابراین حتی اگر کاربر جدیدترین گوشی سامسونگ و یا گوشی های نام برده شده را نداشته باشد هم خواهد توانست از ویژگی های اندروید مارشمالو استفاده کند .

موتورولا (Motorola)

خبر بد این است که 2015 Moto X   و Moto X 2014  شرکت های تبلیغاتی Verizonو AT&T اندروید مارشمالو را دریافت نمی کند ، اما گوشی های زیر که به گفته موتورولا به اندروید لولی پاپ مجهز هستند می توانند از اندروید مارشمالو بهره ببرند :

2015 Moto X Pure Edition ، 2015 Moto G ، 2014 Moto X ، 2014 Moto G ، Moto G with 4G LTE ، DROID Turbo ، 2014 Moto MAXX ، 2014 Moto Turbo و نکسوس 6

علی رغم خوش قول بودن موتورولا ، باید درنظر داشت که موتورولا گاهی موفق و گاهی مغلوب بوده است . گوشی های Moto X Pure Edition و Moto G باید مارشمالو را به زودی ( در عرض چند هفته ) دریافت کنند . موتورولا بسیاری از نرم افزارهای قدیمی خود را پاک کرده است ، این امر سرعت دریافت بروزرسانی ها را افزایش می دهد .

از آنجایی که نکسوس 6 مدل قدیمی تری می باشد ممکن است بروزرسانی ها را دیرتر دریافت کند . البته کاربر می تواند مارشمالو را در مدت کوتاه تری از شرکت های تبلیغاتی دریافت کند . کاربرانی که از مدل های Droid استفاده می کنند باید چند ماه صبر کنند زیرا این مدل ها بروزرسانی ها را از طریق فرآیند اهسته بروزرسانی Verizon دریافت می کنند .

ال جی (LG)

ال جی اطلاعات زیادی را در زمینه برنامه بروزرسانی گوشی های خود اعلام نکرده است . اما انتظار می رود گوشی های ال جی G4 ، ال جی G3 و ال جی V 10 مارشمالو را دریافت کنند . از آنجایی که G4 و V 10 جدید ترین گوشی های ال جی می باشند ، بروزرسانی ها را زودتر کسب می کنند . به دلیل این که سامسونگ گوشی های زیادی را از طریق شرکت های تبلیغاتی به فروش رسانده است ، نمی توان با اطمینان گفت که همه گوشی های ال جی تا آخر سال مارشمالو را دریافت می کنند .

سونی (Sony)

سونی گوشی ها و تبلت های زیادی را به بازار عرضه کرده است . اخیرا این شرکت از 14 مدل نام برده است که می توانند اندروید مارشمالو را دریافت کنند ، این مدل ها عبارتند از :

اکسپریا Z5 ، اکسپریا Z5 کامپکت ، اکسپریا Z5 پریمیوم ، اکسپریا Z4 تبلت ، اکسپریا Z3 پلاس ، اکسپریا Z3 ، اکسپریا Z3 کامپکت ، اکسپریا Z3 تبلت کامپکت ، اکسپریا Z2 ، اکسپریا Z2 تبلت ، اکسپریا M5 ، اکسپریا C5 اولترا ، اکسپریا M4 آکوا و اکسپریا C4.

اگر بروزرسانی های قبلی دریافت شده باشند ، تعداد زیادی از این مدل ها در مدت چند ماه مارشمالو را دریافت می کنند . البته ارائه بروزرسانی ها تنها به سونی بستگی ندارد زیرا کاربران باید صبر کنند تا شرکت های تبلیغاتی بیلت های خود را بسازند و آزمایش کنند . سونی اعلام کرده است به 10000 کاربر اجازه می دهد تا در Concept for Android program اندروید مارشمالو را تست کنند . تنها کاربران گوشی های اکسپریا Z3 و اکسپریا Z3 کامپکت که در کشورهای سودان ، دانمارک ، نروژ ، فنلاند ، ایسلند ، استونی ، لتویا ، لیتوانی ، انگلیس ، ایرلند و آلمان هستند می توانند در این برنامه شرکت کنند .

اچ تی سی (HTC)

اچ تی سی برنامه شفاف تری در زمینه بروزرسانی ها داشته است . این شرکت اخیرا در توییتر خود لیستی از مدل هایی که اندروید مارشمالو را دریافت می کنند را منتشر کرده است . این مدل ها عبارتند از :

ONE M9 و ONE M8 (( که در اواخر سال 2015 به بازار می آیند ))  ONE M9 + ، ONE E9 + ، ONE ME ، ONE E8، ONE M8 EYE ، Butterfly 3 ، Desire 826 ، Desire 820 ، Desire 816 .

همان طور که در لیست اشاره شده است ، ONE M9 و ONE M8 در اولویت دریافت مارشمالو می باشند . گفته می شود این مدل ها تا پایان سال 2015 مارشمالو را دریافت می کنند . مدل های دیگر اندروید مارشمالو را در سال 2016 دریافت می کنند ، بسیاری از این مدل ها توسط شرکت های تبلیغاتی ارائه شده اند بنابراین ممکن است کاربران مجبور شوند مدت بیشتری را انتظار بکشند . البته Mo Versi که به اچ تی سی وابسته است به طور منظم خبرهایی را در زمینه زمان ارائه بروزرسانی ها توسط اچ تی سی اعلام می کند .

تی – موبایل (T-Mobile)

خبرهای بزرگی در رابطه با تی – موبایل به گوش می رسد ، بهترین خبر این است که تی موبایل به واسطه یک سایت ، مستقیما بروزرسانی ها را ارائه می کند . به گفته تی – موبایل گوشی های زیر اندروید مارشمالو را دریافت می کنند :

اچ تی سی وان M8 ، اچ تی سی وان M9 ، ال جی G3 ، ال جی G4 ، ال جی استیلو ، نکسوس 5 ، نکسوس 6 ، نکسوس 7 (2013) ، نکسوس 9 ، سامسونگ گلکسی نوت 4 ، سامسونگ گلکسی نوت 5 ، سامسونگ گلکسی نوت ادج ، سامسونگ گلکسی S5 ، سامسونگ گلکسی S6 ، سامسونگ گلکسی S6 ادج ، سامسونگ گلکسی S6 ادج پلاس و سامسونگ گلکسی تب S2 .

گوشی هایی که توسط شرکت های تبلیغاتی عرضه شده اند دیرتر بروزرسانی ها را دریافت می کنند . کاربرانی که از گوشی های قدیمی تری مانند گلکسی S5 استفاده می کنند باید مدت زمان زیادی را صبر کنند . این کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تغییر زمان ارائه بروزرسانی ها باید خبرهای شرکت تی- موبایل را دنبال کنند .

 

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر