نکسوس 6P در مقابل گلکسی S6 ادج پلاس سامسونگ

نکسوس 6P در مقابل گلکسی S6 ادج پلاس سامسونگ

دو ماه پیش که ادج پلاس به بازار آمد یکی از گران ترین برچسب های قیمت را با خود به همراه داشت . قیمت این گوشی از £749 شروع می شد و در بالاترین مدل به £829 می رسید . اگرچه که سامسونگ قیمت این گوشی را به شدت کاهش داد ، هم اکنون کاربر می تواند این گوشی را با قیمت £599 از نمایندگی رسمی و یا با قیمت £579 از سایت آمازون خریداری کند .

ادج پلاس و نکسوس 6P : قیمت

دو ماه پیش که ادج پلاس به بازار آمد یکی از گران ترین برچسب های قیمت را با خود به همراه داشت . قیمت این گوشی از £749 شروع می شد و در بالاترین مدل به £829 می رسید . اگرچه که سامسونگ قیمت این گوشی را به شدت کاهش داد ، هم اکنون کاربر می تواند این گوشی را با قیمت £599 از نمایندگی رسمی و یا با قیمت £579 از سایت آمازون خریداری کند .

حتی با وجود این کاهش قیمت شدید هم قیمت نکسوس 6P هواوی ، باز کمتر است . این گوشی در 3 مدل 32GB ( با قیمت 449 £ ) ، 64GB ( با قیمت 494 £ ) و 128GB ( با قیمت 579 £ ) به بازار عرضه می شود ، حال آن که قیمت مدل 32GB  گلکسی £599  و قیمت مدل 64 گیگابایتی £679 می باشد . ممکن است همین حالا تصمیم خود را گرفته باشید اما بهتر است تا پایان این مقایسه را بخوانید .

ادج پلاس و نکسوس 6P : طراحی و ساخت

گلکسی با دو رنگ سیاه کبود و طلایی به بازار آماده ، اما هواوی نکسوس را در سه رنگ آلمینیومی ، سیاه و آبی یخی عرضه کرده است . البته این همه ماجرا نیست . کاربر با خرید گلکسی یک گوشی سبک تر و نازک تر دریافت می کند زیرا گلکسی تنها 6.9 میلی متر عرض و 153 گرم وزن دارد که به خوبی در دست جای می گیرد ، این درحالی است که وزن نکسوس 178 گرم و عرض آن 7.3 میلی متر می باشد . تنها تفاوت این دو مدل در وزن آن ها می باشد زیرا کیفیت ساخت هر دو گوشی در بالاترین حد است و هر دو گوشی ترکیبی از شیشه و فلز را در خود دارد . البته باید در نظر داشت که به دلیل وجود کاور شیشه ای پشتی سامسونگ ، کاربر باید آن را کمی محکم تر در دست نگه دارد . ظاهر این گوشی ها تاثیر چندانی در تصمیم خرید نهایی نمی گذارد زیرا هر دو مدل بسیار زیبا هستند . البته در 6P نوار سفید رنگ پشتی جلوه خاصی ایجاد کرده است .

ادج پلاس و نکسوس 6P : سخت افزار و مشخصات

مشخصات این دو مدل تا حد زیادی یکسان است . برای شروع می توان دید که هر دو گوشی با نمایشگر 5.7 اینچی AMOLED و رزولوشن 1440در 2560 Quad HDمجهز به Gorilla Glass 4 به بازار می آیند . اگرچه سامسونگ از تکنولوژی سوپر AMOLED استفاده کرده ، این فناوری تفاوت چندانی در این گوشی در مقایسه با 6P ایجاد نکرده است . همان طور که در بخش مقایسه قیمت اشاره شد ، نکسوس در سه مدل به بازار می آید ، این در حالی است که گلکسی S6 ادج پلاس تنها در دو مدل با قابلیت های پایین تر عرضه شده است ( البته گلکسی S6 ادج معمولی یک مدل 128GB نیز دارد . ) . برخلاف نکسوس 6P ، هیچ کدام از دو مدل سامسونگ نمی توانند کارت حافظه Micro-SD را پشتیبانی کنند ، اما برتری سامسونگ در مقابل نکسوس به رم 4GB آن است زیرا نکسوس با رم 3GB عرضه می شود . توان پردازشگر هر دو گوشی تقریبا یکسان می باشد اما گوگل در گوشی خود از پردازشگر کوالکوم اسنپدراگون 810 (v2.1) و سامسونگ از پردازشگر Exynos 7420 استفاده کرده است . هر دو پردازشگر از نوع هشت هسته ای 64 بیتی می باشند که 4 هسته A53 و 4 هسته A57 را در خود دارند . کارایی هر دو گوشی نیز در حد بالایی قرار دارد . نکسوس و سامسونگ در دیگر مشخصات فنی نیز بایکدیگر یکسان هستند . هر دو مدل وای فای 11ac دوبانده ، بلوتوث 4.2 مجهز به aptX ، جی پی اس ، قابلیت پشتیبانی 4G LTE و NFC را در خود دارند . نکته عجیب این است که سامسونگ گلکسی S6 ادج پلاس را برخلاف مدل معمولی به IR بلستر (BLASTER) مجهز نکرده است . این یعنی دو گوشی از نظر اتصال تنها در زمینه شارژ شدن با یکدیگر تفاوت دارند . البته نکسوس 6P نیز برخلاف همتای خود که از شرکت سامسونگ آمده است به قابلیت شارژ بی سیم مجهز نیست . اگرچه باید درنظر داشت که گوگل مبارز خود را با پورت USB نوع C به میدان فرستاده است که قابلیت شارژ سریع را به 6P می بخشد . نکسوس به یک باتری 3450mAh و ادج پلاس به یک باتری 3000mAh مجهز است . هر دوگوشی دارای اسکنر اثر انگشت می باشند که عملکرد خوبی دارند . البته اسکنر اثر انگشت 6P در مکان بهتری قرار دارد . در 6P این اسکنر در پشت گوشی ، زیر دوربین قرار گرفته است ، اما اسکنر گلکسی در جلو گوشی قرار دارد . در زمینه کیفیت دوربین ها ، هر دو مدل مزایا و معایبی را دارند . نکسوس 6P به یک دوربین 12.3Mp با قابلیت زوم لیزری خودکار و پیکسل های 1.55µmp بزرگ تر مجهز است اما ادج پلاس یک دوربین 16Mp مجهز به OIS را با خود به همراه دارد . اگرچه گلکسی تنها یک فلش LED دارد اما نکسوس به دو فلش LED مجهز شده است . در این زمینه می توان گفت برتری با دوربین گلکسی می باشد . البته  دوربین جلویی نکسوس بهتر می باشد ، نکسوس در این قسمت با یک دوربین 8Mp 1.4 µm پیکسلی ، یک دیافراگم f/2.4 و قابلیت ضبط فیلم 720pعرضه می شود . دوربین جلویی سامسونگ از نوع 5Mp با قابلیت ضبط فیلم 1440p می باشد . بنابراین سامسونگ در این زمینه کاملا بازنده نیست .

ادج پلاس و نکسوس 6P : نرم افزار و برنامه ها

وقتی بحث به نرم افزار می رسد تفاوت های زیادی جلوه می کنند اگرچه هر دو مدل به اندروید مجهز هستند . با خرید نکسوس کاربر می تواند از اندروید vanilla استفاده کند ، سیستم عاملی از گوگل که عملکرد خوبی دارد ! با استفاده از این سیستم کاربر می تواند تنظیمات و برنامه های مورد نظر خود را داشته باشد . اندروید هر سازنده را قادر ساخته است تا تنظیمات خود را پیاده کند . سامسونگ نیز از این قافله جدا نمانده و TouchWiz را به سیستم عامل اندروید اضافه کرده است . نرم افزار اصلی نکسوس شباهت زیادی به اندروید ساده دارد . در این سیستم عامل ، گوگل برخی از اجزا را بدون تغییر ارائه کرده اما می توان دید که سامسونگ تغییرات زیادی ایجاد کرده است . سامسونگ در این سیستم عامل ،  نوار پیغام را پاک و تعدادی برنامه  را نصب کرده است . کاربران در این سیستم عامل می توانند از Flipboard استفاده کنند .

هیچ کدام از این تغییرات بد نیستند ، تغییرات جدید در هر دو مدل تنها تجربه ای جدید را برای کاربر ایجاد می کند . تنها تفاوت اصلی نکسوس و گلکسی در این زمینه در این است که نکسوس با اندروید 6 مارشمالو ارائه می شود ، حال آن که سامسونگ تنها در نظر دارد اندروید لولی پاپ گلکسی را زمانی در آینده ارتقاء دهد و هنوز اعلام نکرده است با ارتقاء سیستم عامل چه ویژگی هایی را تغییر می دهد . به طور کلی گوشی های نکسوس سریع ترین بروزرسانی ها را در هر زمان که ارائه شوند ، دریافت می کنند .

مزایای نکسوس 6P :

قیمت ارزان تر ، حافظه داخلی بیشتر ، مجهز به USB نوع C ، دوربین جلویی 8Mp و اندروید مارشمالو و قابلیت دریافت بروزرسانی ها در کمترین زمان ممکن .

مزایای گلکسی S6 ادج پلاس :

رم 4GB ، دوربین پشتی باکیفیت 16Mp مجهز به OIS ، وزن و اندازه کوچک تر و تناسب بهتر بین نمایشگر و بدنه ، نمایشگر منحنی شکل و قابلیت شارژ بی سیم .

مشخصات گوگل نکسوس 6P :

نمایشگر لمسی 5.7 اینچی 2560 در 1440 پیکسلی Quad HD ، پردازشگر 8 هسته ای 2.0GHz کوالکوم اسنپدراگون 810 v2.1 ، حافظه داخلی 32/64/128GB ، رم 3GB ، اندروید مارشمالو ، دوربین اصلی 12.3MP مجهز به دو فلش LED با قابلیت پشتیبانی فیلم برداری 4K در 30fps ، دوربین ثانویه 8MP ، وای فای دو بانده 802.11ac مجهز به MIMO دو در دو ، بلوتوث 4.2 ، جی پی اس ، NFC ، اندازه 77.8x159.3x7.3mm و وزن 178 گرم .

رای نهایی :

این مقایسه برای کمک کردن به کاربر در خرید گوشی انجام شده است . طبق این مقایسه مشخص است که نکسوس 6P 128GBدر مقایسه با گلکسی S6 ادج پلاس 32GB قیمت بهتری دارد . علاوه بر این نکسوس با دوربین ثانویه 8 مگاپیکسلی ، USBنوع C و اخرین ورژن اندروید ارائه می شود اما باید درنظر داشت که سامسونگ زیباتر و کنترل پذیر تر است و به دوربین اصلی و قابلیت شارژ سریع مجهز می باشد .

 

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر