همکاری ادوبی و دراپ باکس: ویرایش مستقیم فایل های پی دی اف ذخیره شده بر روی Cloud

همکاری ادوبی و دراپ باکس: ویرایش مستقیم فایل های پی دی اف ذخیره شده بر روی Cloud

شرکت ادوبی به واسطه همکاری با دراپ باکس، کار کردن با فایل های پی دی اف ذخیره شده بر روی cloud را آسانتر کرده است؛ به صورتی که دراپ باکس، امکان ویرایش و مشاهده فایل های ذخیره شده بر روی Cloud را به صورت آنلاین به کاربر می دهد. از امروز، کاربران می توانند به حساب های دراپ باکس خود با آکروبات ریدر ادوبی و برنامه های دسکتاپ آکروبات دی سی، متصل شده و پی دی اف های ذخیره شده در دراپ باکس را بدون داشتن فایل اصلی، ویرایش کنند.


بر روی دسکتاپ، از آنجایی که پوشه دسکتاپ بر روی کامپیوتر شخص ذخیره شده، باز کردن فایل ها به سادگی صورت می پذیرد ولی این دو شرکت قول داده اند که به زودی نسخه یکپارچه ای برای کاربران iOS نیز عرضه کنند تا کاربران مجبور نباشند برای باز کردن فایل های خود بین برنامه های مختلف سوئیچ کنند.
بعد از یک اپلیکیشن مناسب برای iOS نوبت به اندروید می رسد. این دو شرکت قصد دارند تا چنین ویژگی را در سال آینده به واسط وب دراپ باکس برای کاربران اندرویدی اضافه کنند.
یکپارچگی با دراپ باکس، بخشی از برنامه بزرگتر ادوبی تحت عنوان Document Cloud یا مستندات در فضای ابری است. این سرویس که در ابتدا بر روی امضای الکترونیکی (Electronic Sign)  تمرکز کرده بود، اکنون ابزاری را به کاربر ارائه کرده است که هر شخصی با اشتراک Document Cloud می تواند سیستمی برای ارسال مستندات به افراد بیشتر برای مطالعه و امضا، تنظیم کند.
از دیگر قابلیت های سرویس e-sign، امضای دیجیتالی است که کمی پیشرفته تر از امضای الکترونیکی می باشد و از کارت هوشمند فیزیکی با تراشه امن برای تصدیق یک امضا استفاده می کند. عملکرد مفید این امضا برای افرادی است که در صنایع تحت کنترل مانند صنایع داروهای بیولوژیک و کارکنان دولت کار می کنند و این کارت ها بخشی از هویت آنهاست.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر