شایعات و خبرهایی درباره اچ تی سی وان A9

شایعات و خبرهایی درباره اچ تی سی وان A9

در حال حاضر شایعات زیادی در زمینه مشخصات فنی این مدل که طبق اسناد ارائه شده A9 نام دارد ، به گوش می رسد . گفته می شود که A9 به یک دوربین بسیار خوب مجهز است اما شایعاتی هم وجود دارد که این اچ تی سی یک مدل در رنج گوشی های متوسط است . به طور خلاصه می تواند گفت اچ تی سی A9 :

در حال حاضر شایعات زیادی در زمینه مشخصات فنی این مدل که طبق اسناد ارائه شده A9 نام دارد ، به گوش می رسد . گفته می شود که A9 به یک دوربین بسیار خوب مجهز است اما شایعاتی هم وجود دارد که این اچ تی سی یک مدل در رنج گوشی های متوسط است . به طور خلاصه می تواند گفت اچ تی سی A9 :

- یک گوشی در رنج متوسط یا پیشرفته است که در تاریخ 20 اکتبر (28مهر) با قیمت احتمالی $685 به بازار می آید .

تاریخ عرضهA9

از آنجایی که اچ تی سی دعوتنامه هایی را برای یک نمایشگاه آنلاین منتشر کرده است می توان انتظار داشت که در این نمایشگاه از A9 نیز رونمایی می شود . البته اچ تی سی به وضوح نگفته است که A9 را در نمایشگاه در معرض عموم قرار می دهد اما از گذشته تا به حال شایعات زیادی درباره این نمایشگاه مطرح شده است . یکی از خبرگذاری ها اعلام کرده است در این نمایشگاه نسل بعدی گوشی های اچ تی سی در معرض عموم قرار می گیرد .

zokaee152

zokaee153

طراحی A9

طبق خبرهای موجود ، در طراحی A9 از آیفون اس 6 الهام گرفته شده است . دکمه ها و لبه های فلزی مدل نشان داده شده در عکس ها نیز این مسئله را تایید می کنند . طبق این تصاویر می توان گفت که شباهت هایی بین نمای پشتی A9 و S6 نیز وجود دارد . این تصاویر خبر از عرضه مدلی می دهند که ظاهرا قرار است در 6 رنگ مختلف عرضه شود . طراحی نمای جلو A9 به گونه ای متفاوت تر انجام شده است . گفته می شود اسکنر اثر انگشت و شاسی پاور A9 در زیر نمایشگر این دستگاه قرار دارد .

نمایشگر A9

در گذشته گفته شده بود که شرکت در نظر دارد این مدل را با نمایشگر فول اچ دی AMOLED و رزولوشن دوربین اچ تی سی وان M9 به بازار بفرستد اما طبق اطلاعات ذکر شده در وب سایت آرنج فرانس ، A9 به یک نمایشگر 5 اینچی 1080 پیکسلی QHD مجهز است هرچند اچ تی سی به یکی از خبرگذاری ها گفته است A9 از یک نمایشگر 1440 در 2560 پیکسلی محهز به Gorilla Glass 4 بهره می برد . احتمال می رود که A9 از نوع 2.5D باشد که لبه های آن به گونه ای محنی شکل به قاب دستگاه ختم شده باشد .

رقبای A9

zokaee154

از آنجایی که اطلاعات دقیقی در زمینه مشخصات فنی A9 ارائه نشده است نمی توان با اطمینان گفت این مدل برای رقابت با چه گوشی هایی به بازار فرستاده می شود اما اگر A9 یک مدل پیشرفته باشد که در اواخر سال 2015 به بازار بیاید ، می توان اهداف شرکت را آیفون 6 و آیفون پلاس در نظر گرفت . سونی اکسپریا Z5 که یکی از برترین گوشی های هوشمند سونی می باشد نیز به تازگی با نمایشگر 5.2 اینچی ضد آب 1080 پیکسلی و اسکنر اثر انگشت به بازار عرضه شده است . البته باتوجه به قیمت A9 می توان انتظار داشت که یکی از رقبای A9 ، اچ تی سی وان M9 باشد .حال اگر اچ تی سی A9 را به عنوان یک مدل متوسط عرضه کند ، رقبای آن Moto G 2015 و OnePlus Mini خواهند بود .

دوربین و باتری A9

به گفته آرنج فرانس ، A9 از یک دوربین اصلی 13MP و یک دورین ثانویه 5MP بهره می برد . این دوربین ها چندان قدرتمند به نظر نمی رسند اما اچ تی سی می گوید از آنجایی که دوربین ها به دیافراگم f/1.9 مجهز هستند ، کیفیت عکس برداری و فیلم برداری آن ها خیره کننده است . این دیافراگم کیفیت عکس را در نور کم بهبود می بخشد . باید این مطلب را نیز در نظر داشت که اچ تی سی همیشه در ساخت دوربین عملکرد خوبی داشته است . این دوربین ها می توانند عکس ها را با پسوند RAW ذخیره سازی کنند از این رو دیگر لازم نیست که کاربر عکس های خود را فشرده سازد. البته با وجود ادعای اچ تی سی در زمینه کیفیت دوربین ها ، هیچ یک از این مشخصات چندان خیره کننده به نظر نمی رسند .

سیستم عامل و توان A9

به گفته تعدادی از خبرگذاری ها A9 به پردازشگر 620 اسنپدراگون ، حافظه داخلی 32GB و رم 3GB مجهز است . در بعضی از خبر ها نیز گفته شده است A9 یک گوشی در رنج متوسط است که با یک پردازشگر 617 اسنپدراگون هشت هسته ای 1.5GHz و یک رم 2GB و حافظه داخلی 16GB به بازار می آید . شایعات دیگری نیز به گوش می رسد . طبق گفته های اچ تی سی مبنی بر ارائه مدلی با اندروید مارشمالو و همچنین طبق اطلاعات ارائه شده توسط برخی از خبرگذاری ها می توان انتظار داشت که A9 با اندروید مارشمالو به میدان وارد شود .

قیمت A9

آرنج فرانس معتقد است قیمت مدل جدید $685 می باشد اگرچه هنوز اچ تی سی قیمتی را برای این مدل تعیین نکرده است . از آنجایی که M9 با قیمت $649 عرضه شد ، نمی توان گفت قیمت A9 در حد بالاتری می باشد .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر