اپل معرفی می کند: برنامه ResearchKit برای بیماری های اوتیسم، صرع و تومورهای گوشتی

اپل معرفی می کند: برنامه ResearchKit برای بیماری های اوتیسم، صرع و تومورهای گوشتی

اپل سعی دارد تا با بسته جدید خود یعنی ResearchKet، جمع آوری اطلاعات را برای محققان پزشکی آسان کند. بر اساس گزارش های این شرکت، از زمان عرضه این پلت فرم متن باز در اوایل امسال، حدود صد هزار شرکت کننده، اطلاعات سلامت خود را با هاست برنامه که در مورد بیماری هایی مانند دیابت، آسم، سرطان سینه و غیره مطالعه می کرده، به اشتراک گذاشته اند.


حال دانشگاه دوک، برنامه ای با نام “Autism & Beyond” معرفی کرده که از یک الگوریتم تشخیص احساسات استفاده  می کند تا نشانه های واضح اوتیسم در کودکان را پیگیری کند. این تیم قصد دارد تا از دوربین سلفی آیفون برای مشاهده عکس العمل های کاربر به منظور تشخیص زودهنگام بیماری استفاده کند. برنامه دیگر، از دانشگاه علوم و بهداشت اورگن، با مشاهده عکس های آیفون به مطالعه خال های گوشتی سیاه می پردازند. شرکت کنندگان از سرتاسر جهان می توانند با مستند ساختن رشد خال های خود بوسیله عکس ها در این مطالعه شرکت کنند. هدف از انجام این کار، ساخت الگوریتمی است که بر پایه این عکس ها بتواند تومورهای سیاه خال مانند را شناسایی کند.
جان هاپکینز، پا را فراتر از آیفون گذاشته است. برنامه آنها، EpiWatch، از سنسورهای پوششی بر روی ساعت اپل استفاده می کند تا بتواند تشنج را پیش بینی و کشف کند. در اولین مرحله از مطالعه بیماری صرع، به کاربران اجازه دسترسی سریع به برنامه را می دهد تا از این طریق داده ها را از شتاب سنج و سنسورهای ضربان قلب در ساعت جمع کند. این برنامه به بیماران امکان می دهد تا یادداشت های خود را با دیگر شرکت کنندگان به اشتراک بگذارند. برای میلیون ها بیمار صرع در سراسر جهان، این برنامه به دنبال راهی برای نظارت بر تشنج آنهاست.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر