شخصی سازی های جدید با UI Tuner: ویژگی جدید اندروید مارشمالو

شخصی سازی های جدید با UI Tuner: ویژگی جدید اندروید مارشمالو

اندروید 6 (مارشمالو) پر از ویژگی های جدید و بهبودهای بزرگ در عملکرد و کارآیی است که ما در اینجا تنها یک ویژگی جدید را به شما معرفی می کنیم. ویژگی جدید با نام System UI Tuner شناخته می شود که به صورت منوی محرمانه، دسترسی به تمام گزینه های شخصی سازی را مهیا می کند. قبلا این قابلیت در اندروید بدون دسترسی به روت غیر ممکن بود.


اگرچه اندروید بی نهایت شخصی سازی شده، اما اگر شما قصد بهبود آن را داشته باشید، با محدودیت های فرم ویر (Firmware) گوگل مواجه می شوید. البته این محدودیت تغییر چندانی در اندروید 6 مارشمالو نداشته اما اندروید 6 هم گزینه های شخصی سازی فراوانی دارد، که قبلا نداشت.
این گزینه ها، شامل توانایی تنظیم مجدد منو(Quick Setting)  و همچنین حذف و اضافه تایل ها، انتخاب نمایش درصد باتری در شاخص آن، قابلیت حذف آیکن های Status bar از جمله بلوتوث، Wi-fi ، زنگ هشدار و غیره.
نحوه دسترسی به آن:
1-    کشیدن انگشت از بالای صفحه نمایش به سمت پایین برای دسترسی به پنل Quick Settings
2-    ضربه بزنید و Setting cog را نگه دارید تا شروع به چرخیدن کند و پیامی مانند "تبریک! System UI tuner به تنظیمات اضافه شد" دریافت کنید.
3-    برنامه Setting  را باز کنید و بر روی System UI tuner در پایین صفحه ضربه بزنید. زمانی که برای اولین بار وارد System UI tuner می شوید، مارشمالو به شما هشدار می دهد که تنظیمات به صورت تجربی مهیا شده اند و در نسخه های آینده شاید تغییر داده یا حذف شوند. فقط بر روی "فهمیدم" ضربه بزنید.
درون System UI tuner ، چهار ویژگی و انتخاب برای شخصی سازی وجود دارد :
•    Quick Setting : اجازه برای تنظیم مجدد منو Quick Setting و حذف و اضافه تایل ها
•    Status bar : مجاز به حذف آیکن هایی که نمی خواهید در Status bar مشاهده کنید.
•    Battery percentage : نمایش درصد باتری در آیکن باتری
•    Demo Mode : پاک کردن status bar برای دموها و اسکرین شات ها. پرکردن باتری، wi-fi ، و شاخص سیگنال، پاک کردن بقیه آیکن ها، تنظیم ساعت بر روی 6:00
بسیاری از این تنظیمات، قبلا با نرم افزار خود گوگل قابل دسترس نبوده، و تمام آنها نیاز به روت داشتند. اکنون بسیار جالب است که گوگل دسترسی به آن ها را  با منو UI tuner مهیا کرده است.

Nikkhah154

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر