کیم دات کام برای جلوگیری از کپی غیر مجاز نرم‌افزار، راهی پیشنهاد می کند

کیم دات کام برای جلوگیری از کپی غیر مجاز نرم‌افزار، راهی پیشنهاد می کند

کیم دات کام برای جلوگیری از کپی غیر مجاز نرم‌افزار، راهی پیشنهاد می کند؛ که البته این راه هم میتواند برای سیستم‌عامل ویندوز ده شرکت مایکروسافت کارا باشد.


بیشتر برنامه‌ها و نرم‌افزارهای جزیی، برای استفاده‌ی تنها یک کاربر در یک زمان عرضه شده‌اند. با خرید نسخه‌ای از نرم‌افزار، در واقع اجازه‌ی استفاده از آن به کاربر داده میشود. به این ترتیب کاربر اجازه‌ی تهیه‌ی کپی از نرم‌افزار مورد نظر را با هدف ایجاد فایل پشتیبانی، دارد اما پخش آن بین دوستان و آشنایان بر خلاف قانون میباشد. اینجاست که بحث کپی غیر مجاز نرم‌افزار به میان می‌آید.

کیم دات کام(بانام سابق کیم اشمیتز)،یک کار آفرین اینترنتی متولد آلمان است که اکنون در نیوزیلند و هنگ کنگ زندگی می‌کند. او گرداننده سایت اشتراک فایل مگاآپلود بود که سه سال پیش به خاطر تسهیل دانلود غیر قانونی به دستور پلیس فدرال آمریکا در نیوزیلند بازداشت شد. سایت مگا آپلود نیز همزمان با دستگیری او در همان سال برچیده شد. اما بعد از مدتی دستگیری او ناقض قوانین محلی شناخته شد و تحقیقاتی روی جاسوسی غیر قانونی از کیم دات کام صورت گرفت.
اخیراً در قالب پستی روی توییتر، داتکام پنج نکته‌ی اساسی برای کمپانی‌های نرم‌افزاری ارائه کرده است که به کمک آنها میتوانند از کپی غیر مجاز نرم افزاری جلوگیری کنند، در ادامه به این پنج مورد اشاره شده است:
•    محصولات خوب تولید کنید.
•    خرید محصولات را آسان کنید.
•    عرضه‌ در سطح جهانی، در یک زمان انجام شود.
•    هر نوع دستگاهی را پوشش دهید.
•    قیمت عرضه‌ی آن منطقی و به صرفه باشد.
و اما سیستم‌عامل ویندوز ده
با گذشت از زمان عرضه‌ی سیستم‌عامل ویندوز ده به بازار عمومی، هنوز بحث کپی غیر مجاز نرم‌افزار در مورد آن اهمیتی نیافته است. اما به زودی این موضوع مهم خواهد شد.
در حال حاضر کاربرانی که از نسخه‌های اصلی قدیمی سیستم‌عامل ویندوز ده استفاده می کنند، مثل ویندوز هفت و نسخه‌ی 8.1، به صورت رایگان نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل را خواهند داشت. اما برای سایرین راههای موجود در گروه کپی غیر مجاز نرم‌افزار قرار می‌گیرد.
در ادامه پنج نکته‌ی ارائه شده توسط داتکام، به صورت خاص در مورد ویندوز ده بررسی شده است:
محصول خوب تولید کنید: ویندوز ده آن طور که باید، محصول خوبی نیست. اشکالات، خطا و مشکلات نصب در مورد آن دیده میشود.
خرید محصولات را آسان کنید: برای ویندوز ده این مورد رعایت شده است.
عرضه‌ در سطح جهانی، در یک زمان انجام شود: برخی سیستم‌ها هنوز منتظر دریافت فایل‌های ارتقا به نسخه‌ی جدید هستند.
هرنوعدستگاهی را پوشش دهید: این سیستم‌عامل روی تمام دستگاهها کار می کند، اما برای دستگاه موبایل باید هنوز منتظر بود.
قیمت منطقی: این نسخه به قیمت 119 دلار عرضه میشود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر