ورود رسمی سامانه ناوبری فضایی چین به ایران

ورود رسمی سامانه ناوبری فضایی چین به ایران

بدین ترتیب با همکاری چین فعالیت‌هایی از قبیل ایجاد ایستگاه‌های زمینی بیدو و برپایی مرکز جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های فضایی توسط شرکت صنایع الکترونیک ایران (صا ایران) در کشور انجام خواهد شد.

بدین ترتیب با همکاری چین فعالیت‌هایی از قبیل ایجاد ایستگاه‌های زمینی بیدو و برپایی مرکز جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های فضایی توسط شرکت صنایع الکترونیک ایران (صا ایران) در کشور انجام خواهد شد.

همچنین قرار است ایجاد دانش فنی و سرریز فناوری در حوزه سیستم‌های پیشرفته ناوبری فضایی به داخل کشور توسط صا ایران انجام شود.

بر همین اساس شرکت‌های فناور در بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی می‌توانند جهت بکارگیری خدمات سامانه ناوبری فضایی بیدو با شرکت صنایع الکترونیک ایران (صا ایران) وارد مذاکره شوند و قراردادهایی در این زمینه منعقد کنند.

یک اتفاق خوب برای کشور

سامانه‌های ناوبری فضایی دارای ویژگی‌های بسیاری هستند و به خصوص ورود فناوری و امکان استفاده از خدمات سامانه ناوبری فضایی بیدو با محوریت صا ایران، یک اتفاق خوب برای کشور محسوب می‌شود.

صا ایران که پیش از این در حوزه فضایی به عنوان سازنده ماهواره‌های فضایی ایران از جمله امید، فجر و طلوع مشهور بود، اکنون وظیفه توسعه فناوری سامانه‌های ناوبری فضایی در کشور را بر عهده گرفته و با افزایش سامانه ناوبری پیشرفته بیدو در کنار جی‌پی‌اس، خدمات و امکانات خاص موقعیت‌یابی و ناوبری فضایی را تکمیل خواهد کرد.

تاکنون آمریکا به عنوان کشور صاحب فناوری جی‌پی‌اس، امکان دسترسی به خدمات خاص و دقت بالا به ایران را نداده بود و با افزودن سامانه ناوبری فضایی بیدو و انتقال فناوری آن به کشور، امکان بهره‌مندی از چنین خدماتی فراهم شده و از طرفی دانش فنی ناوبری فضایی در کشور ایجاد خواهد شد.

سامانه فضایی بیدو که هم اکنون کل کشور حتی بعضی از کشورهای همسایه را تحت پوشش دارد، بر خلاف سامانه جی‌پی‌اس، کلیه نقاط کور کشور را نیز پوشش می‌دهد.

دستگاه‌ها و تجهیزات بیدو از جمله سیستم دریافت سیگنال آن، همزمان توانایی دریافت اطلاعات از جی‌پی‌اس و گلوناس را هم دارند و این یک ویژگی بسیار خوب به حساب می‌آید.     

۵ آبان، یک روز سرنوشت‌ساز

گفتنی است صا ایران قصد دارد با برگزاری یک رویداد تحت عنوان «سمینار شناخت قابلیت‌های سیستم هدایت و ناوبری بیدو» در ۵ آبان جاری، خدمات و ویژگی‌های این سامانه فوق پیشرفته را برای فناوران و شرکت‌های دولتی و خصوصی تشریح کند.

علاقه مندان و فعالان بخش خصوصی و دولتی جهت دریافت فرم‌های مخصوص شرکت در این همایش می‌توانند به پایگاه اینترنتی «ایران بیدو» به نشانی http://iranbeidou.ir مراجعه کنند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر