بهترین گواهینامه های شبکه های کامپیوتری در سال 2016(بخش ششم)

بهترین گواهینامه های شبکه های کامپیوتری در سال 2016(بخش ششم)

متقاضیان می توانند یکی از مسیر های C و یا C++ را انتخاب نموده و از قسمت پایه و مبتدی شروع بکنند و تا مراحل حرفه ای دریافت گواهینامه ( گواهینامه سطح حرفه ای ) ادامه بدهند و حتی به گواهینامه مافوق و ارشد نیز دست یابند . از این سه نمونه گواهینامه هایی که در بالا به آنها اشاره شد ، سه مورد در دسترس می باشد که به ترتیب در زیر آورده شده اند :


متقاضیان می توانند یکی از مسیر های C و یا C++ را انتخاب نموده و از قسمت پایه و مبتدی شروع بکنند و تا مراحل حرفه ای دریافت گواهینامه ( گواهینامه سطح حرفه ای ) ادامه بدهند و حتی به گواهینامه مافوق و ارشد نیز دست یابند . از این سه نمونه گواهینامه هایی که در بالا به آنها اشاره شد ، سه مورد در دسترس می باشد که به ترتیب در زیر آورده شده اند :


•    CLA: C Programming Language Certified Associate
•    CPA: C++ Certified Associate Programmer
•    CPP: C++ Certified Professional Programmer

بقیه آزمون ها نیز بنا بر زمان بندی که CLP: C Certified Professional Programmer اعلام کرده است ، در دسامبر 2015 در دسترس خواهد بود . هر دو CLS: C Certified Senior Programmer و CPS: C++ Certified Senior Programmers برای ارائه در سال 2016 برنامه ریزی شده اند .گواهی نامه های موسسه C++ برای افراد بسیار مفید هستند ، زیرا ، این زبان در طی سال های زیادی که از آغاز کار آنمی گذرد هیچ تغییر بخصوصی پیدا نکرده است . اما باید بدانید که این مطلب هم به این معنی نیست که در این موسسه و در این زبان برنامه نویسی جای زیادی برای پیشرفت و ترقی و ارتقاء مهارت های به دست آمده وجود نداشته باشد . و در نهایت اینکه یک گواهینامه C/C++ گامی بسیار محکم و مناسب برای بسیاری از پلتفرم ها و گواهی نامه های مخصوص دوره ای مانند MCSD می باشد .

جدول شماره 6 : واقعیت ها و ویژگی های C/C++
نام گواهینامه
C و C++ مبتدی و حرفه ای و ارشد ( موارد اول و چهارم و پنجم که در زیر آمده اند در دسترس می باشند . )


1.    C Programming Language Certified Associate (CLA)
2.    C Certified Professional Programmer (CLP)
3.    C Certified Senior Programmer (CLS)
4.    C++ Certified Associate Programmer (CPA)
5.    C++ Certified Professional Programmer (CPP)
6.    C++ Certified Senior Programmer (CPS)

پیش نیاز ها و دوره های مورد نیاز
مورد نیاز : هیچکدام
در سطح حرفه ای و بالاتر از آن یعنی سطح ارشد ، اعتبار نامه ها نیازمند گواهی نامه هایی در سطوح اعتبار پایین تر می باشند . ( یعنی ابتدا باید مرحله مبتدی طی شود و مدرک مخصوص آن اخذ شود و سپس به مراحل بالاتر برود )
پیشنهاد : دوره های آنلاین رایگان می باشند و حتی در برخی موارد که پولی می باشند ، شما قادر خواهید بود که در حدود 50 درصد نیز تخفیف دریافت نمایید .

تعداد آزمون ها ( امتحان ها )
یک آزمون برای هر اعتبارنامه : حدود 55 تا 65 سوال که در حدود 75 دقیقه نیاز برای پاسخگویی به آنها مهلت وجود دارد .

قیمت هر آزمون
295 دلار امریکا برای افرادی که در این دوره ها ثبت نام نکرده اند ( شامل یک بار فرصت تکرار آزمون برای شرکت کنندگان )
147.50 دلار امریکا در صورتی که آزمون و دوره به صورت یکجا و به هم پیوسته باشند ( که این مورد هم برای همه افراد در دسترس خواهد بود )

URL


http://www.cppinstitute.org/?p=5


منابع مطالعه آزاد
دوره های آنلاین رایگان که در C++ Institute در دسترس می باشند :
دوره های زبان C :


    ° Kernighan, Brian W.; Dennis M. Ritchie: "The C Programming Language"
    ° Banahan, Mike; Brady, Declan; Doran, Mark: "The C Book"
    ° Harbison, Samuel P.; Guy L. Steele: "C: A Reference Manual"

دوره های زبان برنامه نویسی C++ :


    ° Stroustrup, Bjarne: "The C++ Programming Language"
    ° Stroustrup, Bjarne: "Programming Principles and Practice Using C++"
    ° Eckel, Bruce: "Thinking in C++"

دوره های دیگری که می توان پیشنهاد نمود آنهایی هستند که در cppinstitute.org وجود دارند و دارای بخش های خود ارزیابی و نیز نمونه سوالات و نمونه تست هایی می باشند که برای عموم در دسترس می باشند .

گذشته از این پنج مورد برتر ، گواهینامه های دیگری نیز وجود دارند :
تعداد زیادی برنامه های گواهی ( تصدیق ) دیگر نیز وجود دارند که می توانند برای برنامه نویسان و نیز فعالان حرفه ای بخش IT سودمند باشند و به این افراد در کارهای پیش رو کمک رسانی بکنند .این امر به خودی خود سبب کند و کاو بیشتر در تعداد بیشتری از برنامه های دوره های عادی دریافت گواهی نامه خواهد شد ، در این بین آن دسته از گواهی نامه هایی که برای افرادی که با زبان های خاص برنامه نویسی یا پلتفرم های توسعه ای سر و کار دارند بیشتر مد نظر هستند ، مخصوصا آنهایی که منابع آزاد دارند ، مانند Zend Framework یا Ruby on Rails و اعتبار نامه های Certified Ruby Programmer مخصوص Ruby Association . شما همچنین می توانید تعدادی از سایت هایی که در این زمینه خدمات اراده می دهند را نیز جست و جو نمایید ، برای مثال BrainBench یا  ExpertRating از جمله این موارد می باشند . این سازمان ها و سایر سازمان های مشابه خدماتی مانند تست ها و آموزش های مخصوص برنامه نویسان را در دامنه بسیار وسیعی از موضوعات و عناوین مختلف ارائه می دهند ( می شود گفت بیش از هزاران مورد ) ، برای نمونه این موارد شامل حوزه های موضوعات جذاب توسعه نرم افزار های موبایل ، برنامه های Android و iOS ، برنامه نویسی وب و سایر موضوعات نیز می شوند .به علاوه یک آزمایش دقیق هم در مورد برنامه گواهی های خاص دوره ای با دخالت های بسیار توسعه دهندگان _ مانند BMC ، IBM ، SAS ، Oracle ( برنامه نویسی Java و سایر بخش ها ) _ می تواند دروازه ها را به روی برنامه نویسان باز بکند و شغل های بسیار خوب و مداومی نیز برای آنها مهیا بکند و فرصت های خوبی نیز در کنار داشتن شغل برای آنها تدارک ببیند .آنهایی که به گواهی های برنامه نویسی علاقه مند هستند هیچ محدودیتی در انتخاب های خود ندارند . به همین دلیل هم هست که ما از متقاضیان درخواست داریم تا با دقت بسیار و عاقلانه تصمیم بگیرند ، مخصوصا اگر قصد دارند موردی را انتخاب نمایند که در این مقاله آورده نشده است .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر