همکاری نزدیک شورولت با ال جی در ساخت بولت

همکاری نزدیک شورولت با ال جی در ساخت بولت

بولت برای این خودروساز آمریکایی که شباهتی با تسلا ( یکی از خودروسازان مشهور که به ساخت خودروهای الکتریکی نیز مشغول است . ) ندارد یک خودرو با احتمال موفقیت فروش 50 درصد است که برد پیمایش آن بیش از 200 مایل می باشد و قیمتی 30000 دلاری برای مدل پایه آن تعیین شده است . بولت می تواند خودرویی باشد که منجر به تولید انبوه خودروهای الکتریکی شود . ظاهرا قرار است این خودرو در 3 مدل عرضه شود ، به اعتقاد بسیاری مدل پایه این خودرو می تواند نقش یک خودرو روزمره را برای رانندگان ایفا کند . البته مدل S و مدل X بولت قابلیت های توانمندی دارند اما قیمت این خودرو ها نیز گران می باشد .

بولت برای این خودروساز آمریکایی که شباهتی با تسلا ( یکی از خودروسازان مشهور که به ساخت خودروهای الکتریکی نیز مشغول است . ) ندارد یک خودرو با احتمال موفقیت فروش 50 درصد است که برد پیمایش آن بیش از 200 مایل می باشد و قیمتی 30000 دلاری برای مدل پایه آن تعیین شده است .  بولت می تواند خودرویی باشد که منجر به تولید انبوه خودروهای الکتریکی شود . ظاهرا قرار است این خودرو  در 3 مدل عرضه شود ، به اعتقاد بسیاری مدل پایه این خودرو می تواند نقش یک خودرو روزمره را برای رانندگان ایفا کند . البته مدل S و مدل X بولت قابلیت های توانمندی دارند اما قیمت این خودرو ها نیز گران می باشد .

این اولین همکاری جنرال موتورز با ال جی نیست

پروژه بولت اولین پروژه ای نیست که در آن جنرال موتورز و ال جی با یکدیگر همکاری می کنند زیرا ال جی برای مدتی ساخت سلول های باتری شورولت ولت را در خانه جنرال موتورز ، میشیگان ، بر عهده داشت با این وجود برای تولید انبوه یک خودرو تمام الکتریکی ، شورولت باید یک همکاری تمام عیار با ال جی به عنوان یک باتری ساز داشته باشد . تسلا نیز سعی کرد این معضل را با ساخت یک کارخانه در نوادا و همکاری با شرکت پاناسونیک حل کند . ال جی علاوه بر این با خودروسازان بزرگ دیگری مانند فورد و فولکس واگن نیز که در ساخت خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری زیادی کرده اند ، همکاری می کند . انتظار می رود که شورولت بولت از اواخر سال 2016 وارد خط تولید شود .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر