وسایل چرخ دار نا امن برای خیابان ها

وسایل چرخ دار نا امن برای خیابان ها

طبق قانون مصوب ، وسایل چرخ دار که نمونه تکمیل شده Segway بدنام ( وسیله نقلیه شخصی ) هستند ، برای استفاده در خیابان خیلی خیلی نا امن تشخیص داده شده اند و البته در مورد استفاده در پیاده رو ها هم بسیار بسیار خطرناک می باشند . CPS اظهار داشته است که استفاده از این وسایل فقط در زمین ها و ملک های شخصی افراد آن هم با اجازه رسمی صاحب ملک قابل استفاده است


طبق قانون مصوب ، وسایل چرخ دار که نمونه تکمیل شده Segway بدنام ( وسیله نقلیه شخصی ) هستند ، برای استفاده در خیابان خیلی خیلی نا امن تشخیص داده شده اند و البته در مورد استفاده در پیاده رو ها هم بسیار بسیار خطرناک می باشند . CPS اظهار داشته است که استفاده از این وسایل فقط در زمین ها و ملک های شخصی افراد آن هم با اجازه رسمی صاحب ملک قابل استفاده است .راهنمایی که در ابتدا در مورد کاربری اسکوتر های Segway ارائه شده بود ، عنوان می کند که از آنجایی که اسکوتر های هاوربورد ( اسکوتر های تعادل اتوماتیک ) وسایل قدرتمندی هستند برای استفاده در پیاده روها به هیچ وجه مطلوب نیستند و نمی توانند کارایی لازم را داشته باشند . بر همین اساس استفاده از این هاوربورد ها در اسکاتلند علی رغم غیر قانونی نبودن ممنوع اعلام شد است . باز هم باید بگوییم که جاذبه های این هاوربورد ها به نحوی است که هر کسی دوست دارد یکی از آنها را خریداری نموده و مورد استفاده قرار بدهد اما با این وجود باز هم تاکید می کنیم که استفاده از این دستگاه غیر قانونی است . همانطوری که اشاره شد علاوه بر پیاده رو ها استفاده از این اسکوتر ها در جاده ها نیز خلاف قانون می باشد . علت این امر هم در این است که این اسکوتر ها برای شرایط جاده اصلا مناسب نیستند و نمی توان آن را در میان وسایل نقلیه جاده ای جا داد ( نه در اروپا و نه در انگلیس ) .اگرچه تنظیمات به هیچ وجه تغییر داده نشده اند باز هم تجدید نظر های اخیر در استفاده از هاوربورد ها پلیس را بر آن داشت تا در مقابل تبلیغات این شرکت ها مبنی بر قانونی شدن استفاده از دستگاه برای خریداران آینده ، واکنش نشان بدهد ودر نتیجه به این افراد هشدار داده شد که استفاده از این وسایل قانونی نمی باشد .
اما لازم به ذکر است که حتی با وجود این منع های قانونی باز هم هاوربورد ها در حال قوی و قوی تر شدن می باشند . این دستگاه اخیرا در میان فوتبالیست ها و خوانندگان رپ جایگاه ویژه ای را برای خود باز کرده و محبوبیت فراوانی را بدست آورده است . حالا یک چیز جالب تر : تصاویر ویدئویی از طواف یک مسلمان به دور خانه کعبه و آن هم با استفاده از این هاوربورد توجه همگان را به خود جلب نموده است و باعث اختلاف نظر هایی هم در جهان اسلام شده است .در حقیقت سازندگان این هاوربورد ها هم به خوبی می دانند که قانونی شدن استفاده از دستگاه خواهد توانست فروش آن را به چندین برابر افزایش دهد و محبوبیت بیشتری نیز برای اسکوتر تعادل اتوماتیک به ارمغان بیاورد . یکی از همین افراد اینچنین عنوان کرده است که " حتی اگر مراکز مربوط به قانونی بودن یا نبودن این قبیل وسایل بگویند که استفاده از این اسکوتر در برخی شرایط آزاد است ، باز هم انتظار ما این است که فروش این محصول افزایش چشمگیری را داشته باشد . "
آنها همچنین گفته اند :" به طور واضح مشتریان به این وسیله علاقه مند هستند اما با این وجود آنها نمی خواهند که به خاطر استفاده از این دستگاه هم.اره توسط مراجع مربوطه مورد مواخذه قرار بگیرند و از آنها اینگونه بشنوند که استفاده از این دستگاه در خیابان ها غیر قانونی می باشد . "
البته هنوز هم جای امید باقی است که خوشبختانه استفاده از این هاوربورد ها در مکان های خصوصی و شخصی با اجازه صاحب ملک بلامانع است ، اما با این وجود هم برخی قوانین وجود دارند که حتی به تعدادی از بزرگترین مکان های خصوصی هم برای راندن این اسکوتر ها اجازه نمی دهند . به این معنی که برای مثال در شهر شما ( در کشور انگلیس ) ممکن است در برخی مناطق ( حتی خصوصی ) استفاده از این وسیله برقی مکانیکی مجاز بوده و در یک منطقه دیگر در مکانی دیگر غیر مجاز و غیر قانونی شناخته شود . یکی از مسئولین گفته است که استفاده از وسایل موتوری تنها در قسمت های ماشین رو جاده قانونی است اما باز هم وی هاوربورد ها را در این مساله استثنا کرده و گفته است که استفاده از این نوع اسکوتر ها حتی در این قسمت از جاده نیز غیر قانونی می باشد .
مسئولین Royal Parks شهر لندن نیز گفته اند که استفاده از هاوربورد در این مناطق در حالت کلی ممنوع نشده است اما ممکن است در برخی مناطق برای استفاده از آن محدودیت هایی قائل شوند . سخنگوی این پارک گفته است که : " تمام افتخار ما این است که در این پارک به روی همه افراد باز باشد و از آنها استقبال می کنیم . "
اسکوتر های تعادل اتوماتیک آخرین نمونه از وسایل متعدد انتقالی برقی و کم قدرت هستند که به خوبی توانسته اند بازار مناسبی را برای خودشان دست و پا بکنند . قبل از هاوربورد ها هم نمونه های تقریبا مشابه ای ( در کاربری ) مانند monopods ( تک چرخه های تعادل اتوماتیک ) ، اسکیت های الکترونیکی و خود Segway ها در بازار به فروش می رسیدند و وضعیت امروزی هاوربورد ها را داشتند . اما با ورود کالا های فراوان و بی کیفیت چینی در کاربری مشابه هاوربورد ها ( که مانند سیل وارد بازار شده است )، این اسکوتر توانسته است جایگاه خود را در بازار بهتر بکند و در  میان کالا های دیگر حرفی برای گفتن داشته باشد .
Hovertrax که هم اکنون در بازار های آمریکا جایی برای خود باز کرده است ، کار خود را از ماه می سال 2013 به عنوان یک کمپین حمایتی آغاز کرد و رکورد 85000 دلار از 162 پشتیبان را بر جای گذاشت . اولین واحد های آن هم در ماه دسامبر سال 2014 رسید اما تنها دو ماه بعد در فوریه 2015 یک تقابل و برخوردی بین Hovertrax ( که در زمینه دستگاه های شخصی تعادل اتوماتیک دو چرخ صاحب نام می باشد ) و یک تولید کننده رقیب یعنی IO Hawk شکل گرفت . و هم اکنون که شما این متن را می خوانید تعداد بسیاری از این گونه شرکت ها وجود دارند که می شود گفت کار مشابهی انجام می دهند و با وارد کردن کالا های بی کیفیت چینی و دادن تغییرات کوچکی به ظاهر آنها ، آنها را به نام خود و با برند خود وارد بازار می کنند و به فروش می رسانند .استفاده از این دستگاه به دلیل عدم اطلاع مردم از قانونی یا غیر قانونی بودن آن به طور چشمگیری در حال افزایش بود تا این که آن اتفاق بد در فرودگاه افتاد و جریان آن هم اینگونه بود که ستاره رپ یعنی Wiz Khalifa در پی عدم اطاعت از پلیس فرودگاه مبنی بر پیاده شدن از هاوربورد خود ، سبب رسانه ای شدن غیر قانونی بودن استفاده از این دستگاه شد و همین جرقه کافی بود تا فروش آن در بازار ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر