بررسی ساعت سامسونگ Gear S2

بررسی ساعت سامسونگ Gear S2

آخرین ساعت هوشمند سامسونگ با سیستم عامل تایزن که محصول خود سامسونگ می باشد، عرضه شد و ثابت کرد در مقایسه با سیستم عامل اندروید، انتخاب هوشمندانه ای است. سامسونگ Gear S2 با قیمت 299.99 دلار کاربرپسند می باشد و استفاده از آن نسبت به اندروید آسان تر است. ساعتی با طراحی بسیار عالی که ترکیبی از صفحه گرد و ضد زنگ و قاب دوار که به راحتی بین اپلیکیشن ها می توانید حرکت کنید. اما هنوز جای پیشرفت برای تایزن وجود دارد، کمبود برنامه و تشخیص ضعیف صدا آن را از رقبا عقب انداخته است.

آخرین ساعت هوشمند سامسونگ با سیستم عامل تایزن که محصول خود سامسونگ می باشد، عرضه شد و ثابت کرد در مقایسه با سیستم عامل اندروید، انتخاب هوشمندانه ای است. سامسونگ Gear S2 با قیمت 299.99  دلار کاربرپسند می باشد و استفاده از آن نسبت به اندروید آسان تر است. ساعتی با طراحی بسیار عالی که ترکیبی از صفحه گرد و ضد زنگ و قاب دوار که به راحتی بین اپلیکیشن ها می توانید حرکت کنید. اما هنوز جای پیشرفت برای تایزن وجود دارد، کمبود برنامه و تشخیص ضعیف صدا آن را از رقبا عقب انداخته است.
قیمت و طراحی:
سامسونگ Gear S2 دو مدل دارد : مدل معمولی آن با قیمت 299.99 دلار و مدل کلاسیک با قیمت 349.99 دلار عرضه می شود. مدل معمولی با بند سیاه وسفید از جنس سیلیکون، و مدل کلاسیک با بند چرم مشکی است. در اینجا می خواهیم مدل معمولی با بند سفید صفحه نقره ای را بررسی کنیم.
نسخه 3G با سرویس AT&T، T-Mobile و Verizon در دسترس می باشد. قیمت و دسترسی بستگی به حرفه آن ها دارد، به طور مثال T-Mobile پیشنهاد انتخاب ساعت با ماهی 5 دلار دارد.
مدل استاندارد Gear S2 بسیار راحت و سبک روی مچ تنظیم می شود. مهم نیست چه مدلی انتخاب می کنید، مطمئن باشید با بسیاری از ویژگی های جذاب آن احساس خوشحالی می کنید. صفحه دوار آن مشابه ساعت اپل (با قیمت 699.99 در اپ استور)  که برای انتخاب شماره گیری آن را میچرخانید،  سرعت بالا و دقیق آن رضایت بخش است.
این ساعت دو دکمه دارد، دکمه بالایی که دکمه Back  می باشد که شما را به یک مرحله قبل بر می گرداند، دکمه دیگر که در پایین قرار دارد دکمه Home می باشد که شما را به صفحه اصلی برمی گرداند یا اگر در حال حاضر در صفحه اصلی هستید شما را به برنامه پیش فرضتان می برد. البته با ضربه بر روی صفحه هم این امکانات فراهم است. در ادامه بیشتر در مورد مسیریابی صحبت می کنیم که بسیار کاربردی است.
اندازه صفحه ساعت 1.66 ، ضخامت 0.44 اینچ و وزن 1.7 اونس اندازه گیری شده است. در مقایسه با ساعت هووایی با صفحه 1.7 اینچ و ضخامت 0.44 و وزن 2.13، ساعت موتورولا Moto 360 با قیمت 299.99، اندازه صفحه 1.8 اینچ و 0.44 اینچ ضخامت و 3.28 اونس وزن. شاید در مقایسه اعداد اختلاف کمی وجود داشته باشد، اما در عمل بر روی مچ دستتان احساس متفاوتی خواهید داشت.
این ساعت با گواهینامه IP68 به معنای ضد آب بودن دارد. یعنی برابر پاشیدن آب مقاوم می باشد و برای شنا کردن و دوش گرفتن مناسب نیست.
صفحه نمایش :
صفحه نمایش Super AMOLED ،دارای ابعاد 1.2 اینچی و وضوح 360 در 360 است. رزولوشن 302 پیکسلی که بسیار شفاف و دقیق است. به روشنی ساعت هووایی نیست اما به راحتی قابل مشاهده است ،حتی در کمترین میزان روشنایی صفحه کارایی دارد. صفحه به صورت پیش فرض همیشه روشن نیست، اما شما می توانید تنظیمش کنید. حتی در زمانی که صفحه روشن نیست به سرعت فعال می شود. و در بررسی انجام شده به صورت تصادفی صفحه روشن نمی شود که برای مصرف باتری مفید است. همچنین خاموش شدن صفحه سریع است(تقریبا 5 ثانیه) و شما را در خواندن ایمیل و نوشتن متن و اخبار جدید CNN اذیت نخواهد کرد. در هر صورت ضربه سریع بر صفحه آن را فعال نگه می دارد.
سامسونگ با استفاده از سنسور نور صفحه را بسته به نور اطراف تنظیم می کند. اگر میخواهید خودتان نور صفحه را تنظیم کنید، بر روی صفحه دستتان را به سمت پایین بکشید و بر روی تنظیمات نور صفحه ضربه بزنید.
قابلیت اتصال با دستگاه ها با بلوتوث 4.1 شامل هدست و بلندگو برای موزیک و گوشی هایی با سیستم عامل اندروید 4.4 به بعد را دارد. برخلاف پبل (با قیمت 83.39 دلار) ودستگاه های android gear ، سیستم عامل ios را ساپورت نمی کند. برای هماهنگی با دستگاه ها باید برنامه Samsung Gear Manager را بر بروی دستگاه اندرویدی نصب کنید و دستوارت ساده آن را اجرا کنید. در تست انجام شده به آسانی Samsung Galaxy S6  را با Gear S2  هماهنگ کردیم. وقتی برای اولین بار وصل می شوید صفحه ساعت ، مدیریت برنامه ها، اعلان ها و ارسال فایل های موزیک به ساعت که با حافظه داخلی 4GB است، تنظیم می کنید.
ویژگی و عملکرد و تایزن :
Gear S2 دارای سنسورهای مجاورت، شتاب سنج، فشار سنج، ژیروسکوپ و سنسور ضربان قلب است. بر خلاف ساعت هوشمند Sony، GPS ندارد. اما مجهز به Wi-Fi می باشد. که در رده بندی ساعت هایی که مجهز به اتصال بی سیم هستند، قرار می گیرد.
سنسور ضربان قلب  Gear S2 بهتر از مدل های هووایی و موتورولا است و به صورت اتوماتیک در طی روز اندازه گیری می کند.به صورت پیش فرض 5 بار در روز ضربان قلب را اندازه گیری می کند؛ که شما میتوانید دفعات آن را کم یا زیاد کنید. همچنین میتوانید به صورت دستی چک کنید. به شما این امکان را می دهد که ضربان قلب خود را قبل از ورزش یا بعد از ورزش یا هنگام استراحت چک کنید.
همچنین مانند ساعت اپل تعداد قدم های شما را می شمارد و زمانی که زیاد ورزش یا استراحت کنید را نشان می دهد. همچنین میزان استفاده آب و کافئین را میتوانید ذخیره کنید. و برای جزئیات بیشتر ورزشی می توانید برنامه Nike+ running نصب کنید.
مجهز به پردازنده دو هسته ای با فرکانس 1 گیگاهرتز و 512 مگابایت رم می باشد. سیستم عامل آن تایزن است که تا الان کاربرپسند تر از ساعت های دیگر است. اما مشکلی دارد، بعد از این که در حالت استراحت قرار میگیرد به برنامه قبلی که در حال انجام بوده، بر نمیگردد و به جای آن به حالت پیش فرض صفحه ساعت بازمی گردد. این بسیار نا امید کننده است مخصوصا اگر در حالت خواندن یا جواب دادن پیامی باشید. خوشبختانه، این ساعت عکس ها و اخبار برنامه های خبری را نگه می دارد.
قدرت تایزن در جهت دهی منو آن می باشد، با چرخاندن قاب دوار آن به سمت چپ به اعلان ها دسترسی پیدا میکنید.چرخاندن قاب به سمت راست منو اصلی و دفترچه تلفن مورد علاقه ، تنظیمات و راهنمای S Voice را نشان می دهد. با چرخاندن می توانید به قسمت های مختلف دسترسی داشته باشید. با ضربه بر صفحه می توانید قسمت مورد نظر را انتخاب کنید.
متاسفانه، برنامه های جانبی تایزن در مقایسه با اندروید و اپل و پبل ضعیف است.به جز سرویس Milk music ، سرویس موزیک دیگری ندارد.همچنین در زمینه سلامتی برنامه های کمی در کنار S Health دارد. برنامه یادداشت ندارد. در زمینه رسانه های اجتماعی از قبیل فیسبوک یا توئیتر برنامه ای ندارد. از برنامه های مفیدی از جمله Bloomberg، CNN، The Wall Street Journal و Yelp بهره می برد. اما قطعا باید به فکر برنامه های دیگر باشد.
با اینکه برنامه های رسانه اجتماعی در دسترس نیست. اما با تنظیماتی می توانید اعلان های فیسبوک و توئیتر و گوگل هنگوت را دریافت کنید و جواب بدهید. می توانید عبارت های کوتاه و شکلک هایی را ارسال کنید. با صدا می توانید به متن ها پاسخ دهید که متاسفانه کاربردی نمی باشد. پس ترجیح می دهید مستقیم پیام را بنویسید.همچنین پیشنهادات صفحه کلید میتواند بسیار کارساز باشد.
انتظار تماس تلفنی با  Gear S2 نداشته باشید. اگرچه می توانید شماره گیری کنید، اما نیاز به تلفن همراه یا هدست بلوتوثی دارید.
عمر باتری بسیار عالی است. سامسونگ ادعا می کند باتری آن جوابگوی 3 روز با صفحه نمایش خاموش است. با روشن بودن صفحه دو روز شارژ دارد. در مقایسه با مدل های دیگر عملکرد باتری رضایت بخش است. با کابل miro USB و داک مغناطیسی شارژ می شود.
نتیجه گیری:
 سامسونگ Gear S2 می تواند با ساعت اپل و پبل به خوبی رقابت کند. طراحی  و عمر باتری و استایل منحصر به فرد با قاب دوران مزایای این ساعت می باشد. متاسفانه در زمینه برنامه کمی عقب است. و همچنین در تشخیص صدا ضعیف است.
ساعت اپل برای تمام اقشار کاربردی  است. سنسور ضربان قلب قابل اعتماد در هنگام ورزش دارد.مجهز به برنامه NFC که برای پرداخت دیگر نیازی به کارت اعتباری نیست. اپل بهترین برنامه های کاربردی را دارد،همچنین رابط کاربری آن مشابه Gear S2 است.سامسونگ Gear S2 بسیار جذاب است، اما ارزش دارد که برای نسل آینده آن صبر کنیم.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر