iPad pro ، تاریخ عرضه ، مشخصات و خبرها

iPad pro ، تاریخ عرضه ، مشخصات و خبرها

این دستگاه از یک نمایشگر 12.9 اینچی با رزولوشن 2732 در 2048 بهره می برد که 5.6 میلیون پیکسل دارد . iPad pro به یک پردازشگر A9X مجهز است که 1.5 برابر سریع تر از پردازشگرهای A8X می باشد . A9X سومین نسل از پردازشگرهای 64 بیتی اپل محسوب می شود . به دلیل وجود این پردازشگر ، سرعت پردازش این تبلت 80 درصد سریع تر از سرعت پردازش همه رایانه های قابل حمل موجود در جهان می باشد . A9X سرعت پردازش گرافیکی این دستگاه را نیز در مقایسه با همه رایانه های قابل حمل موجود در جهان، 90 درصد افزایش داده است .

بررسی iPad pro

این دستگاه از یک نمایشگر 12.9 اینچی با رزولوشن 2732 در 2048 بهره می برد که 5.6 میلیون پیکسل دارد . iPad pro به یک پردازشگر A9X مجهز است که 1.5 برابر سریع تر از پردازشگرهای A8X می باشد . A9X سومین نسل از پردازشگرهای 64 بیتی اپل محسوب می شود . به دلیل وجود این پردازشگر ، سرعت پردازش این تبلت 80 درصد  سریع تر از سرعت پردازش همه رایانه های قابل حمل موجود در جهان می باشد . A9X سرعت پردازش گرافیکی این دستگاه را نیز در مقایسه با همه رایانه های قابل حمل موجود در جهان، 90 درصد افزایش داده است .

به گفته اپل ، باتری iPad pro با یک بار شارژ ، دستگاه را تا 10 ساعت فعال نگه می دارد .این تبلت i 712g وزن دارد و در رنگ های طلایی ، نقره ای و خاکستری عرضه می شود . از رقبای این تبلت می توان به سرفیس پرو 4 (Surface Pro 4) ، سرفیس بوک (Surface Book) مایکروسافت و Ideapad Miix 7000 لنووا و تبلت Pixel C گوگل اشاره کرد .

چرا iPad pro ؟

اپل در سال 2013 در یک اقدام جالب از پنجمین نسل iPad های خود با یک نام جدید رونمایی کرد . iPad Air توسط شرکت کوپرتینو ساخته و بر اساس نام لپ تاپ های این شرکت نام گذاری شد . سری اول این دستگاه ها با نام MacBook Airو Pro به بازار فرستاده شدند . از این رو این ایده ظهور کرد که اگر سازنده بتواند یک تبلت بزرگ تر بسازد ، باید نام iPad pro برای آن انتخاب شود .

به طور خلاصه iPad pro :

یک تبلت جدید و بزرگ تر است که کاربرد تجاری دارد .

در نوامر 2015 (10 آبان تا 9 آذر) به بازار می آید .

799دلار قیمت دارد ( در مدل پایه ) .

تجهیزات iPad pro

یکی از تجهیزات انتخابی (Optional) این تبلت ،صفحه کلید Smart می باشد که با یک تبدیل Smart به دستگاه متصل می شود . علاوه بر این سازنده برای این تبلت یک Apple Pencilنیز در نظر گرفته است که از فناوری فورس تاچ (Force Touch) بهره می برد . با استفاده از این قلم iPad pro داده های پیچیده تری را دریافت می کند . Apple Pencil یک ساعت شارژ نگه می دارد اما با یک کابل عرضه می شود که کاربر را قادر می سازد تا با استفاده از آن Apple Pencil را از طریق iPad pro شارژ کند . به دلیل استفاده از iOS9 به عنوان سیستم عامل ، کاربر می تواند با Apple Pencilپیوست ها و ایمیل های خود را علامت گذاری کند . برنامه YouMake تبلت کاربر را قادر می سازد تا با استفاده از Apple Pencil هر گونه طراحی پیچیده را با دقت های بالا انجام دهد .

تبلت جدید در هر گوشه خود به یک بلندگو مجهز است که صدایی سه برابر بیشتر از صدای بلندگوهای iPad Air 2 تولید می کند . صفحه کلید لمسی iPad pro به صفحه کلید نوت بوک MacBook شبیه است و اندازه بزرگ تری دارد . کلید علامت ها و کلید اعداد در این صفحه کلید جدا از هم طراحی شده اند .

همکاری اپل با IBM و سیسکو (Cisco)

اپل به منظور افزایش دامنه کاری خود در فضای تجارت ، با IBM همکاری کرد تا بتواند برنامه های تجاری جدیدی برای iOS بسازد . این نرم افزار ها برنامه هایی را که اپل و IBM به طور انحصاری برای اهداف امنیتی ، پردازشی ، اطلاعاتی و مدیریتی ساخته اند را نیز شامل می شود .علاوه بر این غول شبکه سازی ، سیسکو ، نیز همکاری خود را با اپل شروع کرده است . این سازنده اخیرا اعلام کرده است که تصمیم دارد شبکه های تجاری خود را بهبود بخشد ، از این رو راندمان دستگاه های اپل که برای اهداف تجاری ساخته شده اند ، افزایش می یابد . این اقدامات به منظور افزایش تعداد دستگاه های اداری مجهز به iOS صورت گرفته است .

به گزارش اپل اینسایدر  ، iPad جدید به NFC نیز مجهز است . این ویژگی کاربران را قادر می سازد تا با Apple Pay پرداخت های خود را انجام دهند .

رقابت تازه گرم شده است !

سامسونگ در CES 2014 با معرفی تبلت های 12.2 اینچی گلکسی نوت پرو (Galaxy Note Pro) و گلکسی تب پرو (Galaxy Tab Pro) توانست اپل را شکست دهد . از این رو انتظار می رفت که اپل یک مبارز جدید به میدان بفرستد . این امر با ورود iPad pro شکل گرفت . حال سوال این است که آیا این تبلت می تواند گلکسی نوت پرو را شکست دهد ؟ از نظر KGI ، پاسخ منفی است . KGI معتقد است ، iPad 12.9 اینچی مطمئنا می تواند رای کاربران را برای خود جمع کند اما نمی تواند با این سرعت وارد بخش صادرات شود .مانع دیگر این است که مایکروسافت و DELL درست 24 ساعت قبل از برگذاری نمایشگاه اپل ، اعلام کرده اند که قصد دارند با همکاری یکدیگر سرفیس پرو را به صورت تجاری عرضه کنند . توشیبا نیز چند روز قبل در IFA از نمونه اولیه تبلت مجهز به ویندوز 10 خود رونمایی کرد . انتظار می رود این دستگاه رقیب قدرتمندی برای iPad pro باشد .

حافظه iPad pro

اپل از این نظر فاصله زیادی بین iPad pro و Air iPad ایجاد کرد . iPad pro در بالاترین مدل ، با حافظه 128GB و 4G LTE بی سیم عرضه می شود . قیمت درنظر گرفته شده برای این دستگاه 1079 دلار است .اما کاربران حرفه ای انتظارات بیشتری از تبلت های خود دارند . مدل پایه iPad pro به حافظه 32GB و وای فای مجهز می باشد .

ZOKAEE241

ZOKAEE242

 

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر