اعلام آمادگی مایکروسافت، اوراکل، IBM و جمالتو برای حضور در ایران

اعلام آمادگی مایکروسافت، اوراکل، IBM و جمالتو برای حضور در ایران

اعلام آمادگی مایکروسافت، اوراکل، IBM و جمالتو برای حضور در ایران

روح الله استیری مدیرکل توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با حضور در پاویون ایران در نمایشگاه فناوری امارات، گفت: تاکنون با شرکت‌های مایکروسافت، اوراکل، آی بی ام و جمالتو مذاکرات خوبی صورت گرفته و این شرکت ها برای حضور در صنعت ICT ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های آمریکایی مطالعات گسترده‌ای در خصوص بازار و صنعت ICT ایران داشته‌اند، گفت: با این حال این شرکت‌ها هنوز با احتیاط وارد مذاکره می‌‌شوند.
استیری در تشریح مذاکرات با آی بی ام، تصریح کرد: این شرکت خواستار مشارکت با دانشگاه‌های معتبر ایران در حوزه ICT است که در این رابطه مقرر شد معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با هماهنگی با دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه صنعتی شریف حمایت‌های لازم در خصوص به اشتراک گذاری بسته‌های آموزشی آی بی ام در ایران را داشته باشد.
وی افزود: البته ما اعلام کردیم که اگرچه ایران بازار مناسبی برای فروش محصولات این شرکت‌ها است، اما هدف ما انتقال تکنولوژی به کشور و سرمایه گذاری مشترک است و ایران باید به پایگاه فروش محصولات این شرکت‌ها در منطقه تبدیل شود.
مدیرکل توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری همچنین درخصوص مذاکره با مایکروسافت گفت: نماینده این شرکت بزرگ آمریکایی با اشاره به همکاری با شرکت‌های پاکستانی در زمینه اعطای لیسانس به محصولات داخلی آن کشور، خواستار آغاز همکاری‌های مشابه با ایرانی‌ها شده است.
وی افزود: مایکروسافت آماده است تا انتقال تکنولوژی از صفر تا صد را به ایران داشته باشد تا محصولات ایرانی تحت لیسانس این شرکت به بازار عرضه شود.
استیری همچنین به مذاکره با شرکت فرانسوی جمالتو اشاره کرد و گفت: مذاکرات خوبی با این شرکت بزرگ حوزه ICT صورت گرفته و مقرر شد نماینده حوزه خاورمیانه این شرکت تا یک ماه آینده برای اخذ دفتر نمایندگی به ایران سفر کند. ما نیز رسما از آنها دعوت کردیم تا از مجموعه پارک فناوری پردیس بازدید داشته باشند و قصد داریم حمایت های لازم جهت استقرار این گروه در پارک فناوری پردیس را فراهم کنیم.
وی همچنین با اشاره به برگزاری پاویون ایران در جیتکس 2015 افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای توسعه زیرساخت صادرات دانش بنیان از حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه جیتکس که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های حوزه فناوری اطلاعات و نرم افزار و سخت افزار کامپیوتری است با پرداخت 70 درصد هزینه های تامین و ساخت غرفه و حمل و نقل تجهیزات حمایت کرده است.
وی افزود: با توجه به اینکه تحریم های ناعادلانه علیه ایران سرانجام با مدیریت منسجم مسولان کشور در حال رفع شدن است، کشور ما شاهد هجوم و حضور شرکت های خارجی خواهد بود با این حال شرکت های خارجی نباید ایران را فقط یک بازار بکر و بزرگ ببینند، بلکه تعاملات آنها باید به گونه دیگر باشد.
استیری ایجاد زمینه انتقال فناوری های پیشرفته شرکت های خارجی به ایران از طریق عقد قراردادهای فروش محصول که در آن پیوست فناوری وجود دارد، عقد قراردادهای انتقال فناوری و سرمایه گذاری مشترک با هدف تامین بازار ایران و انجام صادرات مشترک به سایر کشورها به ویژه کشورهای منطقه را از جمله ملاحظات معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در خصوص حوزه فناوری و در دوران پساتحریم دانست و افزود: صرف حضور شرکت های خارجی با هدف فروش و کسب سهمی از بازار ایران پذیرفته نیست. همچنین از ملاحظات مهم دیگر معاونت علمی و فناوری حضور شرکت‌های معتبر دنیا در ایران از طریق ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه آنها در مراکز علمی و به ویژه پارک های فناوری است.
 وی با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر 402 خدمت به بیش از 200 شرکت دانش بنیان از سوی کریدور صادرات ارایه شده است، گفت:حمایت های معاونت علمی و فناوری در حوزه همکاری های بین المللی شرکت های ایرانی در سه بخش قابل تقسیم است. کریدور خدمات صادرات محصولات دانش بنیان که با ارایه بیش از چهارده نوع خدمت شرکت های دانش بنیان ایرانی را در ورود به بازارهای جهانی توانمند می کند. کریدور با همکاری با بیش از چهل کارگزار توانمند بخش خصوصی خدمات خود را ارایه می دهد که از جمله این حمایت ها انجام تحقیقات بازار، حضور در نمایشگاه های تخصصی خارجی، ثبت پتنت و علامت تجاری در خارج، اخذ مجوزها و استانداردهای بین المللی، تدوین طرح صادراتی است.
برای پیگیری خبر های ماندگار مارا در کانال تلگرام فیسیت دنبال کنید
نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر