شرکت یوکوهاما در ابتدا این کار را با انجام یک سری آزمایشات در قسمت داخلی تایر ها ( در سال 2012 ) مورد آزمون قرار داد و متوجه شد که میزان اصطکاک با جریان هوا در این تست ها به میزان زیادی کاهش داشته است . اما آخرین مرحله از طراحی این کار به کمک یک سوپرکامپیوتر در یک دانشگاه ژاپنی انجام گرفته است . و هم اکنون این سطوح بال مانند که برای حفظ تعادل و کنترل آیرودینامیکی به کار می روند ، به صورت نبشی در شانه خارجی قرار می گیرند و انصافا هم تفاوت ها و پیشرفت های خوبی را حاصل نموده اند . برر اساس ادعا های خود شرکت ، پره های متعادل کننده در هنگام حرکت و به ویژه در زمان اوج دوران ( گردش چرخ ) به کاهش اصطکاک بین هوا و بدنه دستگاه کمک می کنند ، ( زمانی که فشار منفی آیرودینامیک در قسمت های پایینی تایر افزایش می یابد ) . متاسفانه هنوز هم حقیقت کارکرد این جریانات با مقداری ابهام همراه است و به حقیقت آن پی برده نشده است .
شرکت یوکوهاما در ابتدا این کار را با انجام یک سری آزمایشات در قسمت داخلی تایر ها ( در سال 2012 ) مورد آزمون قرار داد و متوجه شد که میزان اصطکاک با جریان هوا در این تست ها به میزان زیادی کاهش داشته است . اما آخرین مرحله از طراحی این کار به کمک یک سوپرکامپیوتر در یک دانشگاه ژاپنی انجام گرفته است . و هم اکنون این سطوح بال مانند که برای حفظ تعادل و کنترل آیرودینامیکی به کار می روند ، به صورت نبشی در شانه خارجی قرار می گیرند و انصافا هم تفاوت ها و پیشرفت های خوبی را حاصل نموده اند . برر اساس ادعا های خود شرکت ، پره های متعادل کننده در هنگام حرکت و به ویژه در زمان اوج دوران ( گردش چرخ ) به کاهش اصطکاک بین هوا و بدنه دستگاه کمک می کنند ، ( زمانی که فشار منفی آیرودینامیک در قسمت های پایینی تایر افزایش می یابد ) . متاسفانه هنوز هم حقیقت کارکرد این جریانات با مقداری ابهام همراه است و به حقیقت آن پی برده نشده است .
تا کنون خود کامپیوتر های شرکت یوکوهاما هم دلیل قانع کننده ای برای نحوه عمل این یافته ها ارائه نداده اند . حتی در این حد که خود شرکت و طراحانش هم هرگز ادعا نمی کنند که طرح آنها به تولید انبوه خواهد رسید یا نه . خوشبختانه گروه ما با توجه به اطلاعات خوبی که در طی نمایشگاه Tokyo Motor Show در پایان ماه اکتبر بیرون داده شده است و با توجه به رونمایی از نمونه اولیه این تایر های عجیب بالدار ، موفق به دیدن این محصول شده است .
تکنولوژی تایر های پیشرفته آیرودینامیک شرکت تایر سازی یوکو هاما :
آنچه که گفتنی است این است که با ورود این تایر ها
بخش تایر سازی شرکت یوکوهاما اعلام کرده است که این شرکت موفق به طراحی تایر هایی با ویژگی های آیرودینامیکی خاص شده است که قادر است تا به هنگام حرکت خودرو جریان هوای متحرک موجود در اطاف تایر را کنترل نماید . این پیشرفت ها موجب می شود تا وضعیت آیرودینامیکی خودرو ها بهتر شده و نیز از نیز کاسته شود . کار بر روی این تکنولوژی و استفاده از محصولاتی که زیر نظر این تکنولوژی و با کمک آن طراحی شده است باعث خواهد شد تا در زمینه مصرف سوخت شاهد کاهش مصرف و صرفه جویی باشیم و نیز امنیت خودرو نیز با این تکنولوژی جدید افزایش خواهد داشت .
پیرو تحقیقات و یافته های موفقی که در زمینه بهبود وضعیت آیرودینامیکی حاصل شده است ، شرکت Yokohama Rubber از سال 2010 به بعد با تکنولوژی های شبیه ساز وضعیت آیرودینامیکی ، تمام تمرکز خود را بر روی تحقیقات تکنولوژی آیرودینامیک گذاشته است تا بتواند اصطکاک بین بدنه خودرو با جریان هوا را بیش از این کاهش بدهد . در ماه دسامبر سال 2012 شرکت Yokohama Rubber به منظور کاهش اصطکاک جریان هوا و بدنه و بهبود وضعیت آیرودینامیکی ، فن آوری مناسبی را به منظور جای دادن محصولی باله مانند در دیواره داخلی تایر های محصولات خود پیش گرفت تا از کاهش کارایی وضعیت آیرودینامیکی درون تایر جلوگیری کرده باشد . اما آخرین کاری که با توجه به همین تحقیقات پیش رو گرفته شده است این است که راهی پیدا شود تا این بار وضعیت آیرودینامیکی حاصل از خروج هوا از اطراف خودرو پس از برخورد جریان هوا به بدنه را بهبود بخشد و این کار هم با استفاده از قرار دادن قالب بال مانند و جای دادن آن در قسمت های گوشه بیرونی شانه های نزدیک تایر انجام می شود . این تکنولوژی و در واقع این بال ها به خودرو کمک خواهند کرد تا به هنگام گردش و دوران چرخ در زمان اوج سرعت خودرو ، با ایجاد تعادل آیرودینامیکی مطلوب بین پایین و بالای چرخ ها از اصطکاک هوا و نیز گیر افتادن هوا جلو گیری خواهد نمود و به این ترتیب خودرو قادر خواهد بود بسیاری از این امور را مدیریت بکند . به علاوه یک سری مطالعات میدانی که با همکاری و رهبری Professor Shigeru Obayashi از موسسه Fluid Science دانشگاه توکیو انجام شد نشان داد که نتایج آزمایشات متعددی که به کمک سوپر کامپیوتر "K" در زمینه شبیه سازی وضعیت آیرودینامیکی خودرو در شرایط متفاوت صورت گرفت است ، همگی نتایج رضایت بخشی داشتند و نشان دادند که ایجاد تغییراتی که مد نظر است می تواند در کاهش اصطکاک هوا و بدنه خودرو وبهبود وضعیت آیرودینامیکی بسیار کمک کننده باشد . این تحقیقات ارزشمند همچنین مشخص کرد که قرار دادن بال ها در مکان مناسب آن یعنی بر روی سطح تایر در زمینه ارتقاء وضعیت آیرودینامیکی تایر بهتر از سایر مکان ها می باشد .
امروزه تحقیقات شرکت Yokohama Rubber بر روی تکنولوژی آیرودینامیک سبب تولید محصولات متنوع تایر شده است که از تاثیرات آنها می اوان به کاهش مصرف سوخت اشاره کرد که با استفاده از ایجاد گودی های کوچک در کنار تایر و نیز بال های مذکور که در کنار تایر ها جای گذاری می شوند ( در بالا اشاره شد ) بوجود می آید . تحقیقات و کار های شرکت Yokohama Rubber در این زمینه باعث خواهد شد که مکان های بهتر و بهینه تری برای قرار دادن این گودی ها و نیز بال ها پیدا شوند ، به گونه ای که نه تنها در زمینه کاهش مصرف سوخت تاثیر مثبتی خواهد گذاشت بلکه در بسیاری جنبه های مثبت دیگر نیز به نفع بهبود عملکرد خودرو خواهد شد . تایر های آیرودینامیک یوکوهاما که دارای الگوهای باله ای هستند در نمایشگاه YOKOHAMA در جریان 44 امین نمایشگاه Tokyo Motor Show 2015 که از 28 ام ماه اکتبر در Tokyo Big Sight شهر توکیو ژاپن برگزار خواهد شد به معرض نمایش گذاشته خواهد شد .
وضعیت آیرودینامیکی که از زیر تایر های آیرودینامیک خارج می شود با الگو های باله ای مدرن ، از کناره های تایر و بدنه اتومبیل خارج خواهد شد ، طوری که جریان از زیر چرخ خارج شده و از بدنه خودرو خارج می شود .
ثبت نظر