مقایسه سرفیس بوک و سرفیس پرو 4

مقایسه سرفیس بوک و سرفیس پرو 4

بی شک سال 2015 سال مایکروسافت است با تغییرات بزرگ و معرفی محصولات و خدمات تازه که با معرفی ویندوز 10 آغاز شد و بعد محصولات مایکروسافتی را معرفی کرد و حالا طرفداران منتظر عرضه ی ویندوز 10 موبایل هستند.سرفیس بوک اولین لپ تاپ شرکت مایکروسافت است.این در صورتی است که قبلا با تولید تبلت های هیبریدی که کم از یک لپ تاپ واقعی و تمام عیار نداشتند و در سال 2012 آن ها را روانه ی بازار کرد،توانایی خود را در این زمینه محک زده بود.بی شک موفقیت مایکروسافت در بخش سرفیس ها انگیزه ی مایکروسافتی ها را برای طراحی و تولید اولین لپ تاپ مایکروسافتی بوده است.بنا به گفته های مایکروسافت دراین مراسم،سرفیس بوک یک لپ تاپ فوق حرفه ای است و طراحی آن به صورتی است که هم انعطاف پذیر است و هم با جدا شدن کیبوردش می توان یک تبلت فوق العاده داشت و این ویژگی طراحی سرفیس بوک را کاربری تر کرده است و کاربری آن لذت بخش خواهد بود.

بی شک سال 2015 سال مایکروسافت است با تغییرات بزرگ و معرفی محصولات و خدمات تازه که با معرفی ویندوز 10 آغاز شد و بعد محصولات مایکروسافتی را معرفی کرد و حالا طرفداران منتظر عرضه ی ویندوز 10 موبایل هستند.سرفیس بوک اولین لپ تاپ شرکت مایکروسافت است.این در صورتی است که قبلا با تولید تبلت های هیبریدی که کم از یک لپ تاپ واقعی و تمام عیار نداشتند و در سال 2012 آن ها را روانه ی بازار کرد،توانایی خود را در این زمینه محک زده بود.بی شک موفقیت مایکروسافت در بخش سرفیس ها انگیزه ی مایکروسافتی ها را برای طراحی و تولید اولین لپ تاپ مایکروسافتی بوده است.بنا به گفته های مایکروسافت دراین مراسم،سرفیس بوک یک لپ تاپ فوق حرفه ای است و طراحی آن به صورتی است که هم انعطاف پذیر است و هم با جدا شدن کیبوردش می توان یک تبلت فوق العاده داشت و این ویژگی طراحی سرفیس بوک را کاربری تر کرده است و کاربری آن لذت بخش خواهد بود.

مایکروسافت سرفیس پرو 4 را هم معرفی کرد که نسبت به سرفیس 3تغییرات چشمگیری نداشته و تنها در برخی موارد سخت افزارب با سرفیس پرو 3 اختلاف دارد و همین باعث می شود از سرفیس های پیشین کامل تر و بهتر باشد.حالا سوال این جاست،کدام یک بهتر هستند؟سرفیس بوک یا سرفیس پرو4؟سوالی که مطمئنا پاسخی شخصی دارد اما با شناخت ویژگی های هر یک از این دو دستگاه می توان انتخاب مناسب داشت.در طول این مقاله آن چه می خوانید نتیجه ی چندروز بررسی دو نفر است که یکی سرفیس بوک را داشته است و دیگری سرفیس پرو 4 را و با مقایسه این دو دستگاه این گزارش را تهیه کرده اند.

 

ویژگی ها

سرفیس بوک:از نظر زیبایی و ظرافت طراحی از سرفیس پرو بهتر است.مخصوصا با آن لولاهایی که دلیل منعطف بودن این لپ تاپ است و به زیبایی طراحی شده.صفحه ی نمایش این لپ تاپ 13.5 اینچ با رزولوشن 2000 در 3000 پیکسل است.این لپ تاپ علاوه بر این صفحه نمایش منعطف دارد که خلاف معمول خم می شود،به کمک لولای خوش طرح خود،جدا هم می شود.یعنی این که شما می توانید کیبورد و صفحه نمایش را از هم جدا کنید و  از آن مانند تبلت استفاده کنید.این ویژگی ها باعث می شود صفحه نمایش را در بهترین حالت ممکن قرار دهید.اسم بوک یا همان کتاب بی شک اسم مناسبی برای این محصول است زیرا حمل و نقل این دستگاه راحت  است و شما می توانید به راحتی مانند یک کتاب آن را در طول روز حمل کنید و یک لپ تاپ حرفه ای  داشته باشید که همیشه همراه شما است.به طور کل شکل ظاهری این لپ تاپ دلفریب و چشم نواز است و باعث افتخار شما خواهد بود که لپ تاپی کاربردی و زیبا داشته باشید.البته یک اشکال در طراحی لولا وجود دارد که مسئله ی تازه ای نیست و در سرفیس ها هم وجود داشت.قسمت جدا شونده خیلی محکم به نظر نمی رسد،نه این که به راحتی بشکند،نه.تنها هنگام تغییر حالت این قسمت کمی شل است و صدا می دهد که البته نسبت به سرفیس ها این مشکل خیلی قابل رویت و لمس نیست ،حداقل از سرفیس ها وضع بهتری دارد.این یک امتیاز منفی برای این لپ تاپ محسوب نمی شود،تنها می توانست بهتر از این باشد ولی به یاد داشته باشید یک مشکل اساسی نیست که درگیر آن شوید.

سرفیس پرو4:در زمینه ی طراحی سرفیس پرو 4 تغییرات زیادی نسبت به برادرهای بزرگ خود ندارد.طراحی تقریبا همان است که بود.عمر باتری اش خوب است.طراحی با ظرافتی دارد و به راحتی قابل حمل است و کاربری آن بیش تر از یک تبلت عادی است.صفحه نمایش آن 12.3 اینچ است وتراکم پیکسلی 267 دارد. مایکروسافت برای محافظت از صفحه‌ی نمایش سرفیس پرو ۴ از لایه‌ی گوریلا گلس ۴ به ضخامت ۰.۴ میلی‌ متر بهره برده است.

نکته قابل ذکر این است که سرفیس بوک وزن بیش تری نسبت به سرفیس پرو دارد.وزن سرفیس پرو با کیبورد تایپ کاورش 1.1 کیلوگرم است و بدون کیبوردش 780 گرم می باشد.سرفیس بوک 1.5 کیلوگرم است و زمانی که صفحه نمایش را از صفحه کلید جدا کنید وزن این محصول به 720 گرم می شود که این بدین معنا است در حالت بدون کیبورد  سرفیس بوک کمی سبک تر است.

بیش تر تغیرات سرفیس پرو 4 نامحسوس است و تغیرات در زمینه ی سخت افزاری بوده است تا طراحی آن.

عملکرد

سرفیس بوک:امروزه بحث طول عمر باتری ها از آن همیشگی ها است که موقع خرید هر وسیله ی که کاربر روزانه دارد مطرح می شود.مثلا در دنیای گوشی های همراه یکی از مهم ترین ها است و بیش تر صحبت های مشورتی در زمینه ی خرید گوش همراه با این جمله آغاز می شود  که کدام یک عمر باتری بیش تری دارد و در طول روز دوام می آورد.دنیای تبلت ها و لپ تاپ ها از این بحث جدا نیست.عمر باتری امروزه در هر دستگاهی مهم است.

سرفیس بوک به صورت مداوم 13 ساعت و نیم کاربرش را همراهی می کند و این در صورتی است که سرفیس پرو 4 تنها 8 ساعت ساپورت می کند.این مقایسه به معنای این نیست که کاربری سرفیس پرو ضعیف است.طراحی و نوع باتری تعیین شده برای این دستگاه به این صورت است و برای یک تبلت قابل قبول است.

یکی از بخش های جذاب سرفیس بوک بخش گرافیک آن است.پردازنده ی گرافیکی سرفیس بوک انویدیا است.در دو دو سری،یکی  Core i5- 6300U به همراه تراشه گرافیکی Intel HD graphics 520 و  Core i76600U  وبه همراه تراشه گرافیکی Intel HD graphics 52 تولید شده است و این به این معنا است که مشکلات و ضعف گرافیکی ندارد و کیفیت آن تضمین شده است.اگر سرفیس پرو و سرفیس بوک را با سخت افزار یکسان در کنار یکدیگر قرار دهید، اختلافی در قدرت پردازشی آن‌ها مشاهده نمی‌کنید،اما اگر می‌خواهید برای عملکرد بهتر پول بیش تری هزینه کنید، سرفیس بوک با پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA گزینه بهتری خواهد بود.

سرفیس پرو 4: این تبلت از سرفیس های پیشین از نظر سخت افزاری بهتر است ولی سرتر از سرفیس بوک نیست.سرفیس پرو 4 در سه مدل سری Intel Core m3-6Y30دارای پردازنده گرافیکی Intel HD graphics 51و Intel Core i5-6300U دارای پردازنده گرافیکی Intel HD graphics 520و Intel Core i7-6650U دارای پردازنده گرافیکی Intel Iris graphics 540 تولید شده است.قابلیت گرافیکی آن خوب است.اما در مقایسه با سرفیس بوک،سرفیس در تست رنگ ،نمره ی بیش تری دارد و هم این که از نظر تصویری کیفیت آن قابل قبول تر از سرفیس 4 است.

تجربه ی کاربر

سرفیس بوک:در یک جمله ی کوتاه کاربری سرفیس بوک را می توان این گونه توصیف کرد،لپ تاپ دل ربا و همه کاره.چه چیزی از این بهتر که یک لپ تاپ حرفه ای با ویژگی های سخت افزاری بالا داشته باشیم که انعطاف دارد،از لحاظ ظاهری زیبا،ظریف و مدرن است و قابلیت تبدیل به یک تبلت را هم دارد و هم این که قابلیت کاربری آن را ویندوز 10 بهتر می کند.

سرفیس پرو 4:سرفیس ها محصول تازه ای نیستند و خیلی ها تجربه ی کاربری با تبلت های پیشین را داشته اند.به نسبت سرفیس های قبلی چون سرفیس پرو 4 از لحاظ سخت افزاری در رده ی بالاتری نسبت به مدل های قبلی است به طور حتم تجربه ی کاربری بهتری هم دارد.

کیبورد و تاچ پد و قلم

سرفیس بوک:صفحه نمایش این لپ تاپ توسط نیروی مغناطیسی به کیبورد متصل می شود و لولاهای طراحی شده این اتصال را محکم تر و قابل اطمینان تر می کنند.تاچ پد و کیبورد در سرفیس پرو طراحی قابل قبولی دارد و کاربری آن را لذت بخش می کند.فاصله ی بین کلیدها مناسب است و تایپ کردن با آن آسان است.تاچ پد آن ازحساسیت مناسبی برخوردار است و دستورها را به سرعت دریافت می کند.ابعاد این تاچ پد 10.5 در 7.1است.دکمه های کیبورد دارای نور پس زمینه است.

سرفیس پرو 4 : کیبورد این سرفیس ها از مدل های قبلی بهتر است و تایپ کردن با آن راحت است اما تغییر محسوسی نسبت به کیبوردهای قبلی نداشته است.تاچ پد آن 10 در 5 سانتی متر است و از تاچ پدهای قبلی بزرگ تر است.تاچ پدهای قبلی کمی کوچک بودند.در ضمن تاچ پد سرفیس بوک بهتر و بزرگ تر است.البته از نظر سرعت از یک میزان حساسیت برخور دارند.مایکروسافت در رویداد بزرگ خود از قلم های تازه ی سرفیس ها رونمایی کرد که قابلیت بهتر و طراحی شکیل تری نسبت به تبلت های سرفیس دیگر دارد. برای کاربر حس بهتری به وجود آورند مثلا کاربر هنگام استفاده از آن حس واقعی نوشتن را تجربه کند. این قلم دارای آهن ربا است و می توان آن را به بالای سرفیس وصل کرد.در سرفیس بوک هم از همین قلم ها استفاده شده است. پردازشگر این قلم G5 است.این قلم در پنج رنگ مشکی،آبی،سفید،نقره ای و قرمز عرضه خواهد شد.حساسیت فشار این قلم 1024 است و عمر باتری بالاتری نسبت به قلم سرفیس 3 دارد. می ‌توان با استفاده از این قلم و دو بار کلیک کردن،اپلیکیشن‌هایی نظیر وان نوت را اجرا کرد.

ارزش خرید

حرف آخر اما بعد از مقایسه اجمالی این دو محصول به خود شما بستگی دارد که کدام محصول برای شما و عملکردی که مد نظرتان است گزینه ی مناسب تری است.لپ تاپ سرفیس بوک با مشخصات یا همان کانفینگ های متفاوتی راهی بازار می شود.سرفیس پرو ها همیشه جز محصولات رده بالا محسوب می شوند که قیمت ارزانی ندارند بنابراین سرفیس پرو 4 از این قاعده مستثنا نیست.ارزان ترین مدل سرفیس پرو 4 قیمتی 900 دلاری دارد و مدل بالاتر آن 100 دلار گران تر است و حدودا 1000 دلار است بنابراین آخرین مدل این سرفیس ها 1299 دلار ارزش دارد.قیمت سرفیس بوک ها هم از 1500 دلار شروع می شود و سخت افزار بهتر مسلما هزینه ی بالاتری را می طلبد.البته برای کیبوردهای سرفیس پرو 4 باید هزینه ی اضافی پرداخت کرد و سرفیس بوک این هزینه را لازم ندارد.

میتوانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر