استفاده از لولی پاپ گوگل در 25% دستگاه های اندروید!

استفاده از لولی پاپ گوگل در 25% دستگاه های اندروید!

علت آهسته بودن پذیرش این سیستم عامل ، نوع فرآیند بروزرسانی اندروید می باشد زیرا بازار گوشی های هوشمند و شرکت های تبلیغاتی باید هر بیلد جدید این سیستم عامل را که گوگل عرضه می کند ، قبل از در معرض عموم گذاشتن ، تست کنند . این فرآیند از یک طرف موجب خستگی کاربران اندروید می شود زیرا باید هفته ها و یا حتی ماه ها صبر کنند تا بتوانند آخرین بیلد این سیستم عامل را دریافت نمایند و از طرف دیگر برنامه نویسان را با چالش های زیادی روبرو می کند زیرا این افراد مجبور هستند برای هر بیلد نرم افزار جدیدی را طراحی کنند اما بروزرسانی سیستم عامل iOS این چنین نیست زیرا در پروسه بروزرسانی این سیستم عامل از ابتدای مرحله ساخت تا انتهای مراحل پایانی تست تنها اپل ایفای نقش می کند علاوه بر این باید به این نکته اشاره کرد که همه کاربران در یک زمان سیستم عامل بروزرسانی شده را دریافت می کنند .آخرین بیلد iOS 9 در ماه سپتامر سال 2015 (10 شهریور تا 8 مهر ) در بازار عرضه شد . این سیستم عامل در حال حاضر در 66 درصد آیفون ها ، iPad ها و iPod Touch ها مورد استفاده قرار گرفته است .

علت آهسته بودن پذیرش این سیستم عامل ، نوع فرآیند بروزرسانی اندروید می باشد زیرا بازار گوشی های هوشمند و شرکت های تبلیغاتی باید هر بیلد جدید این سیستم عامل را که گوگل عرضه می کند ، قبل از در معرض عموم گذاشتن ، تست کنند . این فرآیند از یک طرف موجب خستگی کاربران اندروید می شود زیرا باید هفته ها و یا حتی ماه ها صبر کنند تا بتوانند آخرین بیلد این سیستم عامل را دریافت نمایند و از طرف دیگر برنامه نویسان را با چالش های زیادی روبرو می کند زیرا این افراد مجبور هستند برای هر بیلد نرم افزار جدیدی را طراحی کنند اما بروزرسانی سیستم عامل iOS این چنین نیست زیرا در پروسه بروزرسانی این سیستم عامل از ابتدای مرحله ساخت تا انتهای مراحل پایانی تست تنها اپل ایفای نقش می کند علاوه بر این باید به این نکته اشاره کرد که همه کاربران در یک زمان سیستم عامل بروزرسانی شده را دریافت می کنند .آخرین بیلد iOS 9 در ماه سپتامر سال 2015 (10 شهریور تا 8 مهر ) در بازار عرضه شد . این سیستم عامل در حال حاضر در 66 درصد آیفون ها ، iPad ها و iPod Touch ها مورد استفاده قرار گرفته است .

اندروید 6 مارشمالو در این ماه به بازار آمد ، این سیستم عامل تا به حال در 0.3 درصد دستگاه ها اندروید مورد استفاده قرار گرفته و به گفته اندروید پلیس نسبت به لولی پاپ نرخ پذیرش سریع تری داشته است . دستگاه هایی نظیر نکسوس X5 و نکسوس6P با این سیستم عامل عرضه شدند . در اوایل اکتبر ، گوگل برخی از دستگاه ها نظیر نکسوس 6 ، نکسوس 7 ( ادیشن 2013 ) ، نکسوس 9 و نکسوس پلیر را نیز به این سیستم عامل مجهز کرد سپس ال جی ، موبایل ساز کره ای ، مارشمالو را روی گوشی پرچم دار هوشمند خود ، G4 ، نصب کرد .

تا به حال اندروید 4.4 کیت کت (KitKat) با 38 درصد پذیرش و اندروید ژلی بین (Jelly Bean) با 29 درصد پذیرش ، بیشترین استفاده ها را در دستگاه های اندروید داشته اند . کیت کت از نوامر سال 2013 (10 آبان تا 9 آذر ) و ژلی بین از ژانویه سال 2012 (11 خرداد تا 9 تیر) به بازار آمدند .

 

میتوانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر