9 راهی که تکنولوژی با استفاده از آن دنیای در حال توسعه را تغییر می دهد .

9 راهی که تکنولوژی با استفاده از آن دنیای در حال توسعه را تغییر می دهد .


در زیر به چند نمونه از این ها اشاره می کنیم .
Luci Solar Lantern
خب روشن کردن یک مکان تاریک برای ما بسیار راحت است . خیلی عادی وقتی هوا تاریک می شود ما به راحتی یک لامپ و یا نوری را روشن می کنیم تا تاریکی به روشنایی تبدیل شود . اما در برخی کشور ها کار به این راحتی ها نیست . جاهایی وجود دارند که در آنها حتی لامپ های معمولی به این راحتی ها دست کسی نمی افتد و معمولا گران بها نیز هست .Luci Solar Lantern مثال بارزی است که می تواند با این مشکل به مبارزه بپردازد . Luci Solar Lantern توسط Mpowered طراحی شده و قادر است تا پس از شارژ شدن که آن هم به صورت خورشیدی است ، زمانی بین 6 تا 12 ساعت دوام بیاورد . حال چیزی که جالب است دوام و استحکام این محصول می باشد که به دلیل ضد آب و ضد ضربه ( نشکن ) بودن Luci Solar Lantern از مقاومت بالایی برخوردار است .

Lucy Solar Lantern
Obi Worldphones
این محصولات را می توان از ارزان ترین محصولات قابل دستیابی شرکت اپل دانست که از اندروید Android Lollipop بهره می گیرند و توسط مدیر عامل اپل John Sculley برای کشور های در حال توسعه طراحی شده است . قیمت این محصول 250 دلار می باشد .با اینکه Obi شرکتی نیست که در غرب از مشهوریت و محبوبیت بالایی برخوردار باشد و همه آن را بشناسند اما با این وجود شرکت جالبی است . بهترین گوشی این شرکت Worldphone SF1 می باشد که دارای صفحه نمایش 5 اینچی full HD (1,920 x 1,080 پیکسلی ) ، پردازنده Qualcomm Snapdragon 615 ، باتری 3,000 mAh و دوربین 13 مگا پیکسلی است . قیمت نمونه 16 گیگا بایتی آن 200 دلار و قیمت نمونه 32 گیگا بایتی آن 250 دلار است .البته گوشی SJ.5 را هم داریم که از هر دو مدل بالا ارزان تر می باشد . مشخصات این گوشی هم به این صورت است که دارای صفحه نمایش 5 اینچی است که البته کاملا full HD نیست (1280×720 پیکسلی ) و پردازنده MediaTek چهار هسته ای هم دارد . گفته می شود که باتری این گوشی همانند SF1 ، 3,000 mAh می باشد و دوام آن هم مانند باتری SF1 است . این گوشی در دو گونه 16 گیگا بایتی و 32 گیگا بایتی موجود است و قیمت آن هم از 130 دلار شروع می شود .

Obi phones run Lifespeed a custom UI atop Android 5.1 Lollipop 220x199
Holomic Smartphone Microscopy
در کشور های در حال توسعه بیماری هایی وجود دارند که تشخیص و مداوای آن می تواند بسیار مشکل باشد . اما Holomic Smartphone Microscopy دقیقا به این مساله پرداخته است .Holomic Smartphone Microscopy نام کوچکترین میکروسکوپ جهان را با خود به یدک می کشد . وزن آن 200 گرم است . به راحتی قابل حمل است و برای متخصصان سلامت که مجبور به رفت و آمد به مناطق دور افتاده هستند بسیار مناسب می باشد . به ویژه اینکه این دستگاه قادر است تا ذراتی به اندازه 100 نانو متر را به خوبی نشان بدهد ، و این چیزی است که در شناخت ویروسی که موجب آماس یاخته می شود بسیار به درد خواهد خورد . Homolic همچنین یک Smartphone Bloos Analyzer هم دارد که به فروش می رساند .

Holomic
Lifestraw
یکی از بزرگترین چالش ها و مشکلاتی که پیش روی مردم کشور های فقیر وجود دارد ، مساله دسترسی به آب تازه و تمیز است . بر اساس گزارش سازمان ملل (United Nations ) 884 میلیون انسان در سراسر جهان به آب سالم دسترسی ندارند و همین امر هم سبب مستعد بودن آنها برای ابتلا به انواع بیماری ها شده است .Lifestraw می تواند این مشکل را حل بکند و با تغییر این شرایط جان انسان هایی بسیاری را در کل جهان حفظ بکند . این محصول در واقع دستگاه تصفیه آب است که در دانمارک ساخته شده است و قادر است تا با فعالیت خود حدود 99.9 درصد باکتری های موجود در آب را از بین ببرد . این دستگاه در مدت فعالیت خود می تواند 1000 لیتر آب را تصفیه بکند . قیمت تجاری این محصول معادل 25 پوند است و از طریق گجت های موجود بر روی وب سایت Firebox قابل خرید می باشد .

Screen Shot 2015 11 01 at 10.57.10
Babylon
باز هم می خواهیم به طور مستقیم به این مطلب اشاره بکنیم که آنچه که در کشور های در حال توسعه بیش از همه مورد نظر است و چالش محسوب می شود بحث عدم توجه به سلامت و بهداشت است . واقعا شنیدن اینکه 50 در صد از جمعیت این مناطق به درمان های پایه و مراقبت های اولیه دسترسی ندارند رنج آور است .خب حالا راه حلی هم وجود دارد ؟ اینجا است که Babylon با قدرت وارد کار می شود . Babylon یک سرویس سلامت شخصی است که قصد دارد تا بهداشت و سلاامتی را در این مناطق هر چه بیشتر ارزان تر و قابل دسترسی بکند . Babylon برای نیل به این هدف پیشرفته ترین فن آوری ها را با بهترین تجربیات پزشکی ترکیب می کند .با استفاده از این نرم افزار جالب بیماران می توانند 12 ساعت روز و 7 روز هفته را با استفاده از GPs با متخصصان ، کارشناسان و مشاوران پزشكي در ارتباط باشند . این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی و داده های مربوط به سلامت در تشخیص بیماری ها کارایی خوبی دارد و شامل یک گزینه رایگان تحت عنوان ‘ask’ هم هست که کاملا رایگان می باشد .

Consult Screen 220x409
Hello Tractor
مساله عمده ی دیگری که در کشور های در حال توسعه وجود دارد کمبود کارگر است که سبب ایجاد مشکلات عمده ای برای کشاورزان دارای منابع و درآمد پایین می شود . این امر هم مطمئنا می تواند سبب تولید محصولات کمتر و ضعیف تر و در نتیجه کاهش درآمد بشود .HelloTractor قصد دارد تا با ایجاد شبکه ای از صاحبان تراكتور های هوشمند کار های عمومی ، این امکان را برای کشاورزان فقیر ایجاد بکند که آنها بتوانند از طریق این شبکه اقدام به اجاره تراکتور مورد نظر خود بکنند . این تراکتور های هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند  با انواع محصولات و در هر مرحله ای از چرخه محصول فعالیت بکنند . جالب این است که همه این تراکتور ها مجهز به آنتن های GPS می باشند . آنتن های GPS سبب می شوند تا Hello Tractor استفاده این تراکتور ها را اندازه گیری بکند و اطلاعات مربوط به محل را نیز جمع آوری نماید .سیستم های پیش گزینی HelloTractor به کشاورزان اجازه می دهد تا با ارسال یک پیامک و استفاده از شارژ موبایل ، درخواست تراکتور کرده و قیمت اجاره آن را نیز بپردازند . هر وقت این کار توسط کشاورز انجام شود ، هزینه مربوطه به طور مستقیم به حساب صاحب تراکتور وارد می شود .

hellotractor 1200x741
BRCK
در کشور هایی مانند ایالات متحده و کانادا دسترسی به اینترنت و استفاده از آن بسیار بسیار راحت است و قسمتی از زندگی و کارر روزانه مردم به شمار می رود . اما این امر در کشور های در حال توسعه در مناطقی که دسترسی به موبایل و اتصالات wi-fi دشوار است به این راحتی ها نیست .
BRCK یک مودم بی سیم باتری دار و قابل شارژ است که به عنوان " بک آپ مولد اینترنت " نیز از آن یاد می شود . مودم BRCK با قابلیت پشتیبانی و کار با سیم کارت های 3G که دارد می تواند به طور همزمان اینترنت 20 دستگاه را تامین نماید . BRCK در عین حال به اندازه 8 ساعت باتری ذخیره می کند و پایداری بسیار زیادی هم دارد . این دستگاه همچنین به Brck Cloud نیز دسترسی دارد که به این ترتیب کاربران در هر زمان و هر مکانی که بخواهند می توانند مودم Brck چک بکنند . بهای این مودم 249.99 دلار است .

BRCK 520x206
PowerPot
PowerPot یک مولد الکتریکی قابل حمل است که مانند یک دیگ دوقلو می باشد . PowerPot با استفاده از مولد ترمو الكتريك ظرفیت تبدیل گرمای مصرفی برای پخت غذا به الکتریسیته را دارد . جالب به نظر میاد . درسته ؟ این دیگ در نسخه های 5 و 10 واتی ( به ارزش 99 دلار و 149 دلار ) موجود است و هر کدام از آنها با یک بار شارژ شدن می توانند دو گوشی هوشمند و MP3s و روشنایی LED را تامین بکنند .

PowerPot 520x390
WorldRemit
انتقال و دریافت پول در کشور های در حال توسعه همیشه هم راحت نیست و گاهی اوقات دشواری های خاص خود را دارد . نبود زیرساخت های بانکی کافی در این کشور ها سبب شده است تا 2.5 میلیارد انسان در سراسر جهان از خدمات پایه بانکی محروم بمانند و این در حالی است که حدود یک میلیارد از آنها به تکنولوژی موبایل دسترسی دارند .این امر راه را برای پول موبایلی باز می کند و پلتفرم WorldRemit را می توان بهترین مثال برای این مورد دانست که این نواحی را به سلطه در می آورد . با داشتن این تکنولوژی هر فردی که به گوشی هوشمند ، تبلت و یا لپ تاپ دسترسی داشته باشد می تواند پول های مورد نظر خود را برای دوستان و یا خانواده و هر کسی که بخواهد ارسال بکند . تنها کافی است به سیستم بگوید که پول به چه صورت و در کجا باید به دست طرف برسد .هم فرستنده و هم دریافت کننده پول با دریافت یک پیامک از روند اجرای انتقال و دریافت آن توسط طرف مقابل مطلع می شوند . این نمونه هم اکنون بدون نیاز به آژانس خاصی قابل استفاده است و 50 کشور را در زمینه قسمت و 120 کشور  را هم در قسمت دریافت کننده پشتیبانی می نماید .

IMG 0089 220x391

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر