روتر Asus OnHub سرعت Wi-Fi را از طریق امواج کنترل می نماید .

روتر Asus OnHub سرعت Wi-Fi را از طریق امواج کنترل می نماید .


روتر مشترک دوم گوگل با نوع اول آن تفاوت چندانی نخواهد داشت .گوگل از همان زمانی که در ماه آگوست نخستین روتر ایسوس خود به نام TP-Link را معرفی کرد ، با اطلاعیه هایی توجه مشترکان خود را به روتر OnHub  نسل بعدی خود نیز جلب کرد . امروزه این روتر Asus رسما رونمایی شده است و آنچه که مسلم است این است که این دستگاه کلا با آنچه که انتظار می رفت متفاوت است ( چون این دستگاه شباهتی به روتر TP-Link’s OnHub که ما انتظار داشتیم ندارد ) . توضیحات Asus نشان می دهد که این دستگاه هم همان سرعت AC1900 را ارائه خواهد نمود و مستقیما می شود گفت که برای تازه کار ها و افراد عادی مطلوب است نه برای افرادی که مشتاق کار های شبکه ای وسیع هستند . تفاوت عمده این دستگاه در این است که این روتر Asus OnHub امواج وارده را تشخیص می دهد و با داشتن این قابلیت می تواند میزان پذیرش بی سیم را در یک کامپیوتر خاص افزایش بدهد .


ظاهرا آن کامپیوتری که قرار است سرعت آن ارتقاء یابد ، قبلا باید توسط روتر شناسایی بشود و این کار هم به وسیله تشخیص سفت افزار (تركيبي از نرم افزار و سخت افزار ) انجام می پذیرد . این دقیقا به این معنی است که اگر شما از یکی از این روتر ها استفاده بکنید و در شرایطی به صورت همزمان برای مثال فرزند شما در حال دانلود مجموعه ای برای خودش باشد ، همسر شما در وب به جست و جو بپردازد و در عین حال شما هم با استفاده از این روتر در حال تماشای یک فیلم باشید ( حال شما قبلا کامپیوتر سینمای خانگی خود و یا دستگاه پخش منزل خود را به عنوان دستگاه مورد علاقه به سفت افزار روتر OnHub معرفی نموده اید تا سرعت بالا را در شرایط خاص فقط به آنها اختصاص دهد ) ، با ایجاد موج توسط حرکت دست بر روی روتر ، سیستم شما را در استفاده از سرعت بالا در اولویت قرار می دهد . جالب است که این روزها گوگل در بحث های خود در رابطه با روتر ها از TP-Link OnHub به عنوان سیستمی که دارای آنتن های حسگر جلویی است و دامنه ی این قسمت را افزایش می دهد یاد می کند . چیزی که به هیچ وجه در جریان اطلاعیه های اصلی پیشین گوگل در ماه آگوست در مورد OnHub مذکور ، اشاره ای به آن نشده است .
در کنار این تفاوت ها هم می توان باز به این مطلب هم اشاره کرد که روتر ایسوس جدید بلند تر و هم زمان عریض تر و پهن تر از نمونه قبلی است اما حدود 0.24 پوند سبک تر از آن است . این عریض تر بودن هم به خاطر LED های سه رنگی است که در درون آن وجود دارد ، زیرا در مورد قبلی فقط یک نوار روشن محیطی آن هم در بالای سیستم قرار داشت . سایر خصوصیات این دو روتر می شود گفت یکسان هستند . این خصوصیات را می توان چنین برشمرد : دارا بودن 802.11ac Wi-Fi ، پورت اترنت یگانه ، 4 گیگا بایت فلش مموری ، 1 گیگا بایت رم و یک 1.4 GHz dual-core CPU . خب این تمامی آن چیزی است که می شود در مورد روتر گوگل بر شمرد . اما جالب است بدانید که نکته مهمی که گوگل در افزایش میزان فروش این محصول در فروشگاه ها به کار گرفته و روی آن تمرکز کرده این است که این شرکت ادعا کرده است که این روتر قابلیت ارتقاء دارد و در ۀینده قادر خواهد بود سیستم های دیگر خانگی را نیز پشتیبانی نماید ، سیستم هایی که شناسایی آنها هنوز بر روی سیستم فعال نشده است . برای نیل به همین هدف هم هست که گوگل اخیرا اعلام کرده است که در همین روزها نسخه به روز نرم افزار این روتر وارد بازار خواهد شد تا تمامی این حرف ها را به واقعیت تبدیل نماید .
خود گوگل تاریخ دقیقی برای انتشار Asus OnHub ارائه نداده است اما ، قیمت فروش آن 220 دلار خواهد بود . نسخه TP-Link هم هم اکنون به قیمت 200 دلار در دسترس می باشد .
حال بگذارید کمی رو راست باشیم : اگر صادقانه صحبت بکنیم آنچه که خریداران و کاربران از گوگل انتظار داشتند این بود که این شرکت در مدل جدید روتر خود با پیشرفتی قابل ملاحظه در بحث عملکرد سیستم ، نمونه بهتری را وئارد بازرا خواهد نمود و مسلما قیمت آن نیز بسیار بالا تر از این نمونه خواهد بود ، اما متاسفانه اینگونه نشد و به جای آن OnHub جدید فقط طراحی اش مقداری متفاوت است و در سایر خصوصیات کاملا با مدل قبلی تشابه دارد . یعنی مشخص است که گوگل می توانست کار های بسیار بیشتر از این را بر روی مدل Asus انجام بدهد و امکگانات بیشتری مانند کنترل کننده های متنوع را به حسگر های آن اضافه نماید . اما باید گفت که در حال حاضر آن دسته از کاربرانی که به دنبال چیز های ویژه تری در رابطه با ظرفیت USB ، اشتراک پرینتر ، ایجاد شبکه و غیره هستند ، باید در جای دیگری غیر از این محصول گوگل به دنبال خواسته خودشان باشند . باز هم باید اشاره کنیم که آنجایی که گوگل اعلام کرده است که تعداد محدودی از ایراد های این محصول را مورد ارزیابی قرار خواهد داد و توان پاسخگویی به همه درخواست ها را ندارد ، احتمال نقد و بررسی های بیشتر این محصول توسط سایت های مختلف نیز کاهش می یابد .

میتوانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر