یازدهمین سالروز تولد مرورگر محبوب وب: موزیلا فایرفاکس

یازدهمین سالروز تولد مرورگر محبوب وب: موزیلا فایرفاکس


یازده سال پیش، در سال 2004، فایرفاکس نسخه 1.0 با هیجان و انتظارات بسیار منتشر شد. با کمک داوطلبان، بنیاد موزیلا یک تبلیغ دو صفحه ای در روزنامه نیویورک تایمز کار کرد. بعد از گذشت یازده سال، فایرفاکس توسط میلیون ها نفر در سراسر دنیا استفاده می شود و این مرورگر تبدیل به یکی از محبوب ترین مرورگرهای موجود در سطح اینترنت شده است.

Nikkhah120یازده سال پیش، در سال 2004، فایرفاکس نسخه 1.0 با هیجان و انتظارات بسیار منتشر شد. با کمک داوطلبان، بنیاد موزیلا یک تبلیغ دو صفحه ای در روزنامه نیویورک تایمز کار کرد. بعد از گذشت یازده سال، فایرفاکس توسط میلیون ها نفر در سراسر دنیا استفاده می شود و این مرورگر تبدیل به یکی از محبوب ترین مرورگرهای موجود در سطح اینترنت شده است.
در طول سالهای گذشته، موزیلا فایرفاکس ابتکارات جدیدی را نیز برای جذب کاربران و رقابت با دیگر مرورگرها در حوزه موبایل به کار برده است.
در یازدهمین سالگرد فایرفاکس، موزیلایی ها به ویژگی های جدیدی مانند فایرفاکس هلو (FireFox Hello)، یک ابزار ویدئو کنفرانس داخلی و نیز FireFox Sync بهبود یافته، یک توسعه دهنده نسخه مرورگر و بسیاری دیگر از اصلاحات و بهبودهای تکنیکی و فنی دست می یابند.
ولی مهمتر از خلاقیت های اخیر، مسیری است که فایرفاکس برای رقابت با مرورگرهایی چون کروم پیموده است تا به ثبات بیشتری دست یابد. پشتیبانی از واقعیت مجازی در این مرورگر، قابلیت multiprocess و تلاش برای برترساختن فایرفاکس در اندروید و iOS، از جمله کارهای بزرگ و مثبت موزیلا برای این مرورگر است.
تمام این ویژگی ها و تلاش ها آینده امیدبخش فایرفاکس را نشان می دهد به علاوه اینکه شرکت موزیلا و بنیاد موزیلا، در جهت بهبود امنیت این مرورگر از طریق ابتکاراتی چون مرجع صدور گواهی دیجیتال Let’s Encrypt و یا تلاش برای افزایش سطح آگاهی از وب با اجرای برنامه ها و اپلیکیشن هایی چون Webmaker دست به کار شده اند.
موزیلا را باید بخاطر قدم های ابتکاری و مثبت در جهت گسترش وب باز (Open Web) و ارائه مرورگر متن باز و آزادی چون فایرفاکس تحسین و تمجید کرد.

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر