تویوتا : خودروهای خودکار آنقدر که فکر می کنید باهوش نیستند !

تویوتا : خودروهای خودکار آنقدر که فکر می کنید باهوش نیستند !

او در یک جلسه خبری که در توکیو برگذار شد گفت ، تویوتا در نظر دارد از ماه ژانویه سال 2016 تحقیقات خود را در زمینه استفاده از فناوری روباتیک و هوش مصنوعی در خودروهای خودکار و دیگر پروژه ها آغاز کند .

او در یک جلسه خبری که در توکیو برگذار شد گفت ، تویوتا در نظر دارد از ماه ژانویه سال 2016 تحقیقات خود را در زمینه استفاده از فناوری روباتیک و هوش مصنوعی در خودروهای خودکار و دیگر پروژه ها آغاز کند .

خودروی خودکار گوگل در حال عبور از خیابان های اطراف مراکز اصلی شرکت در مانتین ویو (Mountain View) ، کالیفرنیا

ZOKAEE311

 

مشاور فنی تویوتا ( سمت چپ ) و رئیس هیئت مدیره تویوتا ( سمت راست ) در کنفرانس خبری توکیو

ZOKAEE312

مشاور فنی تویوتا گفت : آنچه محققان در مقایسه با دیگر افراد می دانند این است که خودروهای خودکار در محیط کنترل شده قابلیت های خوبی را از خود نشان می دهند اما همین خودروها در انجام فرامینی که برای انسان یک فرآیند ساده تلقی می شود به مشکل برخورد می کنند . به طور مثال رانندگان به راحتی می توانند پشت هر خودرویی بنشینند و هر زمان که می خواهند آن را برانند حال این که خودروهای خودکار برای این که تشخیص بدهند در کجا هستند از GPS و سنسورهای تصویر برداری لیزری استفاده می کنند تا داده های یک نقشه پیچیده از راه ها را با یکدیگر تطابق دهند . این خودروها برای این کار مجبورند از اطلاعاتی بسیار جرئی مانند خط کشی مسیرها نیز استفاده کنند . خودروهای خودکار برای این که بتوانند حرکت کنند به داده ها تکیه می کنند بنابراین اگر در منطقه ای باشند که فاقد یک نقشه پیشرفته است به راحتی به مشکل برخورد می کنند . وقتی که فیلم ها و یا عکس هایی از این خودروها پخش می شود این تفکر اشتباه رخ می دهد که خودرو بسیار هوشمند است اما این چنین نیست زیرا یک خودرو خودکار باید اطلاعات زیادی را دریافت کند تا بتواند عملکردی مانند عملکرد یک راننده داشته باشد . یک خودرو هوشمند به هوش مصنوعی نیاز دارد تا تشخیص دهد که زمانی که نقشه ای ندارد کجا قرار گرفته است و همچنین بتواند زمانی که تغییری در مسیری ایجاد می شود از بزرگراه  و یا  راهی که در آن است عبور کند .

خودروی خودکار گوگل در حال عبور از خیابان های اطراف مراکز اصلی شرکت در مانتین ویو ، کالیفرنیا

ZOKAEE313

در سخنرانی مذکور از مشاور فنی تویوتا پرسیده شد که چگونه تویوتا می خواهد کاری که توسط گوگل ، اپل و دیگر سازندگان علاقمند به این فناوری انجام شده است را زیر سوال ببرد ، وی جوابی برای این سوال ارائه نکرد اما به این نکته اشاره کرد که همه سازندگان در مراحل اولیه این فناوری به سر می برند و دهه ها طول می کشد تا بتوانند خودرویی بسازند که عملکردی مانند عملکرد یک انسان داشته باشد . وی همچنین گفت " کسانی که چنین سوالاتی می پرسند فکر می کنند که سازنده در مراحل پایانی کار بر روی این فناوری است اما در واقع چنین نیست . "

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر